Πώς θα φτιάξουμε υγιεινές και θρεπτικές σούπες σε πέντε βήματα;

Πώς θα φτιάξουμε υγιεινές και θρεπτικές σούπες σε πέντε βήματα;

Καθώς η θερμοκρασία μειώνεται, μία ζεστή σούπα μπορεί να αποτελέσει μία από τις καλύτερες επιλογές για να μας ζεστάνει και να μας παρέχει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Πώς θα φτιάξουμε υγιεινές και θρεπτικές σούπες σε πέντε βήματα;

Και φυσικά εννοούμε τις σπιτικές σούπες και όχι τις έτοιμες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Οι έτοιμες σούπες μπορεί να μην απαιτούν προετοιμασία και να αποτελούν μία πολύ γρήγορη επιλογή, αλλά είναι πολύ πλούσιες σε αλάτι και φτωχές σε θρεπτικά συστατικά.

Πώς θα φτιάξουμε λοιπόν σπιτικές σούπες έτσι ώστε να είναι πλήρεις και νόστιμες;

Βήμα 1ο: Ξεκινάμε με το ζωμό

Ο ζωμός αποτελεί το υπόβαθρο για τη γεύση της σούπας μας. Οι ζωμοί από κοτόπουλο, βόειο κρέας, ψάρι ή λαχανικά είναι οι πιο συνηθισμένοι και θα αποτελέσουν τη βάση για τη σούπα μας. Αποφεύγουμε τους έτοιμους ζωμούς του εμπορίου καθώς ο σπιτικός ζωμός δεν είναι δύσκολο να ετοιμαστεί και είναι πιο γευστικός και υγιεινός. Απλά προσθέτουμε τη βάση που έχουμε επιλέξει σε νερό, το αφήνουμε να βράσει και στη συνέχεια αφαιρούμε τα στερεά συστατικά. Η περίσσεια της ποσότητας μπορεί να αποθηκευτεί στο ψυγείο ή να καταψυχθεί. Θα χρειαστούμε περίπου 6-8 φλιτζάνια ζωμού για να ξεκινήσουμε και αν χρειαστεί στη συνέχεια θα προσθέσουμε παραπάνω. Υπολογίζουμε ότι για κάθε μερίδα σούπας ως κυρίως πιάτο θα χρειαστούμε περίπου 1-1 ½ φλιτζάνι ζωμού.

Βήμα 2ο: Επιλέγουμε μία πηγή πρωτεΐνης

Τα άπαχα κομμάτια κοτόπουλου, γαλοπούλας, μοσχαρίσιου κρέατος ή ψαριού, θα αποτελέσουν μία πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, ενώ αν αποφεύγουμε τα ζωϊκά προϊόντα μπορούμε να προσθέσουμε όσπρια στις σούπες μας που είναι επίσης πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών, αλλά περιέχουν και φυτικές ίνες. Τα όσπρια ωστόσο θα πρέπει να βράσουν πριν προστεθούν στη σούπα, ενώ μπορούμε να κάνουμε το ίδιο με το κρέας για να μειώσουμε την ποσότητα λίπους που προσθέτουμε τελικά στη σούπα.

Βήμα 3ο: Προσθέτουμε τα λαχανικά

Μπορούμε να προσθέσουμε πολλά διαφορετικά λαχανικά στη σούπας μας υπολογίζοντας περίπου 1 φλιτζάνι ψιλοκομμένων λαχανικών για κάθε μερίδα. Καρότα, κρεμμύδια, λάχανο, σέλινο, μπρόκολο, , κολοκυθάκια, μανιτάρια είναι μόνο μερικές από τις επιλογές που έχουμε, άλλα όλα μας παρέχουν βιταμίνες, ανόργανα συστατικά και φυτοχημικά. Λαμβάνουμε υπόψη το χρόνο βρασίματος κάθε λαχανικού και προσθέτουμε αργότερα εκείνα που χρειάζονται το λιγότερο βράσιμο.

soupa1

Βήμα 4ο: Επιλέγουμε μία πηγή αμύλου

Οι πατάτες και οι γλυκοπατάτες είναι μία πολύ καλή πηγή αμύλου και όταν δεν αφαιρούμε το φλοιό τους αυξάνουμε την περιεκτικότητα φυτικών ινών στη σούπα, καθυστερώντας την αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Το κριθαράκι, το ρύζι και η κινόα μπορούν να αποτελέσουν επίσης καλές επιλογές, αλλά δεν χρειάζεται να προσθέσουμε μεγάλη ποσότητα ωμού προϊόντος καθώς με το μαγείρεμα ο όγκος τους αυξάνεται. Ένα φλιτζάνι ξηρού προϊόντος είνα αρκετό για 4-6 μερίδες σούπας.

Βήμα 5ο: Προσθέτουμε μυρωδικά και καρυκεύματα

Είναι καλύτερο να προσθέτουμε τα μυρωδικά και τα μπαχαρικά προς το τέλος του μαγειρέματος έτσι ώστε οι γεύσεις της πρωτεΐνης, του αμύλου και του ζωμού να έχουν αναδειχθεί και να γνωρίζουμε καλύτερα ποια μυρωδικά ταιριάζουν καλύτερα. Θυμάρι, ρίγανη, μαϊντανός και δάφνη είναι μερικές επιλογές, ενώ αυξάνουν τη θρεπτική αξία της σούπας μας με αντιοξειδωτικά συστατικά. Προσθέτουμε αλάτι με φειδώ, ενώ το μαύρο πιπέρι και το κάρυ θα κάνει τη σούπα μας πικάντικη.

Δεν ξεχνάμε ότι η ποσότητα σούπας που θα περισσέψει μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγείο μέχρι 3 ημέρες, ενώ αν καταψυχθεί έως και 3 μήνες αποτελεί μια γρήγορη και θρεπτική λύση όταν δεν έχουμε χρόνο για να μαγειρέψουμε.

Περιμένω τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

 

Διαβάστε επίσης

Τέσσερις νόστιμες σούπες, ιδανικές για την απώλεια βάρους (vid)

Σούπες λαχανικών για δίαιτα: 4 υγιεινές και εύκολες συνταγές (vid)

Ενυδατώστε τον οργανισμό σας με σούπες

Δίαιτα για γρήγορο αδυνάτισμα: Χάστε 9 κιλά τρώγοντας σούπες

20.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
17.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ASICS ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΜΑΥΡΟ
42.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα Route 66'
38.40 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα οβαλ 'Μαργαρίτα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Lockdown No2: Τι πρέπει να προσέξουμε στη διατροφή των παιδιών;

Lockdown No2: Τι πρέπει να προσέξουμε στη διατροφή των παιδιών;

Το δεύτερο lockdown βρίσκει πλέον τα παιδιά στο σπίτι, γεγονός που διαταράσσει…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κάστανα: Γνωρίστε τα πέντε απίθανα οφέλη για την υγεία των παιδιών

Κάστανα: Γνωρίστε τα πέντε απίθανα οφέλη για την υγεία των παιδιών

Πέντε λόγοι για να εντάξετε τα κάστανα στη διατροφή των παιδιών.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αδάμου - Κουινέλης: Δείτε τους να στολίζουν το δέντρο με την κόρη τους

Αδάμου - Κουινέλης: Δείτε τους να στολίζουν το δέντρο με την κόρη τους

Μία σπάνια φωτογραφία με την κόρη του μοιράστηκε με τους διαδικτυακούς του…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πότε να κάνετε το τεστ εγκυμοσύνης για να είναι αξιόπιστο το αποτέλεσμα;

Πότε να κάνετε το τεστ εγκυμοσύνης για να είναι αξιόπιστο το αποτέλεσμα;

Πώς "δουλεύει" το τεστ εγκυμοσύνης
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Κορονοϊός: «Μαύρος» Νοέμβριος για τους νέους – «Θέρισε» 130 ανθρώπους από 18 ως 64 ετών
Θρίλερ στις Σπέτσες: Νεκρός 26χρονος μετά από εγληματική επίθεση -Ο θάνατος είχε αποδοθεί σε τροχαίο
Lockdown: Ξεχάστε τις διακοπές των Χριστουγέννων - Απαγόρευση μετακίνησης από νομό σε νομό
Έγκλημα στη Μάνη: «Τη ζήλευε παθολογικά, του γύρισε το μυαλό, πήρε την καραμπίνα και την πυροβόλησε»
Δημήτρης Βερβεσός: Πειθαρχική διαδικασία για το πάρτι του προέδρου του ΔΣΑ
Lockdown - Παπαευαγγέλου στο Newsbomb.gr: Καμία συζήτηση ακόμα για άρση των μέτρων
Νέες απειλές από το καθεστώς Ερντογάν: Ανοίξατε το κουτί της Πανδώρας - Θα ελέγχουμε τα πλοία σας
Θρήνος στις Σέρρες για τον 25χρονο Θοδωρή που πέθανε από κορονοϊό
Καιρός: Τελειώνει η ανομβρία το Σαββατοκύριακο; Η ενημέρωση του Σάκη Αρναούτογλου
Συντάξεις: Για ποιους αναμένονται αυξήσεις έως 204 ευρώ - Πότε καταβάλλονται τα αναδρομικά
Άγριος καβγάς Άδωνι με δημοσιογράφο για τους νεκρούς: Φυσικά θα πανηγυρίζω που η Ελλάδα τα πάει καλά
Κορονοϊός: Πέθανε 37χρονος αστέρας του bodybuilding λόγω του ιού
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr