Πώς θα φτιάξουμε υγιεινές και θρεπτικές σούπες σε πέντε βήματα;

Πώς θα φτιάξουμε υγιεινές και θρεπτικές σούπες σε πέντε βήματα;

Καθώς η θερμοκρασία μειώνεται, μία ζεστή σούπα μπορεί να αποτελέσει μία από τις καλύτερες επιλογές για να μας ζεστάνει και να μας παρέχει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Πώς θα φτιάξουμε υγιεινές και θρεπτικές σούπες σε πέντε βήματα;

Και φυσικά εννοούμε τις σπιτικές σούπες και όχι τις έτοιμες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Οι έτοιμες σούπες μπορεί να μην απαιτούν προετοιμασία και να αποτελούν μία πολύ γρήγορη επιλογή, αλλά είναι πολύ πλούσιες σε αλάτι και φτωχές σε θρεπτικά συστατικά.

Πώς θα φτιάξουμε λοιπόν σπιτικές σούπες έτσι ώστε να είναι πλήρεις και νόστιμες;

Βήμα 1ο: Ξεκινάμε με το ζωμό

Ο ζωμός αποτελεί το υπόβαθρο για τη γεύση της σούπας μας. Οι ζωμοί από κοτόπουλο, βόειο κρέας, ψάρι ή λαχανικά είναι οι πιο συνηθισμένοι και θα αποτελέσουν τη βάση για τη σούπα μας. Αποφεύγουμε τους έτοιμους ζωμούς του εμπορίου καθώς ο σπιτικός ζωμός δεν είναι δύσκολο να ετοιμαστεί και είναι πιο γευστικός και υγιεινός. Απλά προσθέτουμε τη βάση που έχουμε επιλέξει σε νερό, το αφήνουμε να βράσει και στη συνέχεια αφαιρούμε τα στερεά συστατικά. Η περίσσεια της ποσότητας μπορεί να αποθηκευτεί στο ψυγείο ή να καταψυχθεί. Θα χρειαστούμε περίπου 6-8 φλιτζάνια ζωμού για να ξεκινήσουμε και αν χρειαστεί στη συνέχεια θα προσθέσουμε παραπάνω. Υπολογίζουμε ότι για κάθε μερίδα σούπας ως κυρίως πιάτο θα χρειαστούμε περίπου 1-1 ½ φλιτζάνι ζωμού.

Βήμα 2ο: Επιλέγουμε μία πηγή πρωτεΐνης

Τα άπαχα κομμάτια κοτόπουλου, γαλοπούλας, μοσχαρίσιου κρέατος ή ψαριού, θα αποτελέσουν μία πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, ενώ αν αποφεύγουμε τα ζωϊκά προϊόντα μπορούμε να προσθέσουμε όσπρια στις σούπες μας που είναι επίσης πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών, αλλά περιέχουν και φυτικές ίνες. Τα όσπρια ωστόσο θα πρέπει να βράσουν πριν προστεθούν στη σούπα, ενώ μπορούμε να κάνουμε το ίδιο με το κρέας για να μειώσουμε την ποσότητα λίπους που προσθέτουμε τελικά στη σούπα.

Βήμα 3ο: Προσθέτουμε τα λαχανικά

Μπορούμε να προσθέσουμε πολλά διαφορετικά λαχανικά στη σούπας μας υπολογίζοντας περίπου 1 φλιτζάνι ψιλοκομμένων λαχανικών για κάθε μερίδα. Καρότα, κρεμμύδια, λάχανο, σέλινο, μπρόκολο, , κολοκυθάκια, μανιτάρια είναι μόνο μερικές από τις επιλογές που έχουμε, άλλα όλα μας παρέχουν βιταμίνες, ανόργανα συστατικά και φυτοχημικά. Λαμβάνουμε υπόψη το χρόνο βρασίματος κάθε λαχανικού και προσθέτουμε αργότερα εκείνα που χρειάζονται το λιγότερο βράσιμο.

soupa1

Βήμα 4ο: Επιλέγουμε μία πηγή αμύλου

Οι πατάτες και οι γλυκοπατάτες είναι μία πολύ καλή πηγή αμύλου και όταν δεν αφαιρούμε το φλοιό τους αυξάνουμε την περιεκτικότητα φυτικών ινών στη σούπα, καθυστερώντας την αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Το κριθαράκι, το ρύζι και η κινόα μπορούν να αποτελέσουν επίσης καλές επιλογές, αλλά δεν χρειάζεται να προσθέσουμε μεγάλη ποσότητα ωμού προϊόντος καθώς με το μαγείρεμα ο όγκος τους αυξάνεται. Ένα φλιτζάνι ξηρού προϊόντος είνα αρκετό για 4-6 μερίδες σούπας.

Βήμα 5ο: Προσθέτουμε μυρωδικά και καρυκεύματα

Είναι καλύτερο να προσθέτουμε τα μυρωδικά και τα μπαχαρικά προς το τέλος του μαγειρέματος έτσι ώστε οι γεύσεις της πρωτεΐνης, του αμύλου και του ζωμού να έχουν αναδειχθεί και να γνωρίζουμε καλύτερα ποια μυρωδικά ταιριάζουν καλύτερα. Θυμάρι, ρίγανη, μαϊντανός και δάφνη είναι μερικές επιλογές, ενώ αυξάνουν τη θρεπτική αξία της σούπας μας με αντιοξειδωτικά συστατικά. Προσθέτουμε αλάτι με φειδώ, ενώ το μαύρο πιπέρι και το κάρυ θα κάνει τη σούπα μας πικάντικη.

Δεν ξεχνάμε ότι η ποσότητα σούπας που θα περισσέψει μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγείο μέχρι 3 ημέρες, ενώ αν καταψυχθεί έως και 3 μήνες αποτελεί μια γρήγορη και θρεπτική λύση όταν δεν έχουμε χρόνο για να μαγειρέψουμε.

Περιμένω τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

 

Διαβάστε επίσης

Τέσσερις νόστιμες σούπες, ιδανικές για την απώλεια βάρους (vid)

Σούπες λαχανικών για δίαιτα: 4 υγιεινές και εύκολες συνταγές (vid)

Ενυδατώστε τον οργανισμό σας με σούπες

Δίαιτα για γρήγορο αδυνάτισμα: Χάστε 9 κιλά τρώγοντας σούπες

43.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
CROCS ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΓΑΛΟΤΣΕΣ 14613 4BH CERULE PACIFIC
28.20 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Φόρμα Εξόδου Tender Comforts με κέντημα και διακοσμητικές τσέπες (1-12 μηνών) 00480972 ΕΚΡΟΥ
12.45 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΓΑΛΟΤΣΕΣ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΚΟΚΚΙΝΟ
10.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΒΡΕΦΙΚΟ ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ ΜΠΟΥΦΑΝ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΡΟΖ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δέκα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τα νεογέννητα (pics)

Δέκα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τα νεογέννητα (pics)

Είστε νέα μαμά; Ιδού τι πρέπει να γνωρίζετε!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Απίστευτες φωτογραφίες τοκετού που δείχνουν το μεγαλείο της γέννας (pics)

Απίστευτες φωτογραφίες τοκετού που δείχνουν το μεγαλείο της γέννας (pics)

Φωτογραφίες που δείχνουν το μεγαλείο της γέννας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Viral βίντεο αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι δεν ξέρουν πώς να γράψουν τη λέξη «εγκυμοσύνη» (vid)

Viral βίντεο αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι δεν ξέρουν πώς να γράψουν τη λέξη «εγκυμοσύνη» (vid)

Ένα ξεκαρδιστικό βίντεο - Μην ξεχάσετε να βάλετε ήχο!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αυτός είναι ο κούκλος 20χρονος γιος του Θάνου Καλλίρη (pics)

Αυτός είναι ο κούκλος 20χρονος γιος του Θάνου Καλλίρη (pics)

Μεγάλωσε και είναι ένας κούκλος σαν τον μπαμπά του!
Διάβασε τη συνέχεια
PlusQueen
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

Newsbomb.gr Onsports.gr Queen.gr Onmed.gr Astrology.gr Gossip-tv.gr Leoforos.gr Ratpack.gr i-Ellada.gr
©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved