Διατροφή και παιδί: Διατροφικές επιλογές για παιδιά 6 έως 12 ετών

Διατροφή και παιδί: Διατροφικές επιλογές για παιδιά 6 έως 12 ετών

Τα παιδιά σχολικής ηλικίας 6 έως 12 ετών χρειάζονται υγιεινά τρόφιμα και θρεπτικά snacks.

Διατροφή και παιδί: Διατροφικές επιλογές για παιδιά 6 έως 12 ετών

Ο ρυθμός ανάπτυξής τους είναι αργός και σταθερός και χρειάζονται περίπου 4-5 γεύματα καθημερινά συμπεριλαμβανομένων των snacks. Επιπρόσθετα, οι διατροφικές προτιμήσεις και αποστροφές συνεχίζουν να διαμορφώνονται σε αυτήν την ηλικία κι επηρεάζονται από την οικογένεια, τους φίλους και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Πώς θα υιοθετήσουν τα παιδιά υγιεινές διατροφικές συνήθειες;

  • Προσφέρετε πάντα πρωινό στα παιδιά ακόμα κι αν αυτό είναι στο δρόμο για το σχολείο. Μερικές ιδέες για γρήγορο κι εύκολο πρωινό περιλαμβάνουν φρούτα, γάλα, κουλούρι Θεσσαλονίκης, τοστ με τυρί, ψωμί με ταχίνι και μέλι.
  • Εκμεταλλευτείτε τα απογευματινά snacks για να ενισχύσετε τη διατροφική πρόσληψη των παιδιών με θρεπτικά συστατικά. Προσφέρετε snacks όπως φρούτα, φρέσκους χυμούς, γιαούρτι, ξηρούς καρπούς, παστέλι ή στικς λαχανικών με σος γιαουρτιού.
  • Δώστε το καλό παράδειγμα στα παιδιά ακολουθώντας ένα υγιεινό διατροφικό πλάνο.
  • Αφήστε τα παιδιά να σας βοηθήσουν στην παρασκευή του φαγητού ανάλογα με την ηλικία τους.
  • Σερβίρετε το φαγητό στο τραπέζι και όχι μπροστά στην τηλεόραση για να αποφύγετε τη διάσπαση της προσοχής των παιδιών.

Πώς θα ξέρουμε ότι η διατροφή των παιδιών είναι πλήρης;

  • Για να είστε σίγουροι ότι τα παιδιά λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά σε ένα γεύμα, σκεφτείτε ότι το πιάτο τους χωρίζεται σε τέσσερα μέρη και κάθε μέρος του πιάτου θα πρέπει να περιλαμβάνει τροφές από τις παρακάτω ομάδες.
  • Δημητριακά. Τροφές από σιτάρι, ρύζι, βρώμη, καλαμπόκι, κριθάρι συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.
  • Λαχανικά. Διαλέγετε ποικιλία λαχανικών μέσα στην εβδομάδα με διάφορα χρώματα. Πράσινα, κόκκινα και πορτοκαλί λαχανικά θα δώσουν στο παιδί μεγαλύτερη ποικιλία θρεπτικών συστατικών.
  • Φρούτα. Προτιμήστε τα φρούτα που συμβάλουν περισσότερο στον κορεσμό των παιδιών σε σύγκριση με τους χυμούς. Επίσης, τα αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη μπορούν να αποτελέσουν μια πρακτική λύση ως snack αφού είναι εύκολα στη μεταφορά τους.
  • Πρωτεΐνη. Επιλέγετε πηγές άπαχης πρωτεΐνης δίνοντας έμφαση στο ψάρι, τα όσπρια, τα πουλερικά και λιγότερο στο κόκκινο κρέας.
    Επιπρόσθετα μην ξεχνάτε να δίνετε στο παιδί 2 μερίδες γαλακτοκομικών καθημερινά επιλέγοντας γάλα, γιαούρτι και τυριά χαμηλών λιπαρών.

Extra tips:

  • Αποφύγετε την προσθήκη άλατος στο μαγείρεμα σε μεγάλες ποσότητες και αποφύγετε αλμυρά έτοιμα τρόφιμα, όπως chips, αλατισμένους ξηρούς καρπούς και αλλαντικά.
  • Διατηρείτε ένα σταθερό πρόγραμμα στα γεύματα των παιδιών όσο είναι δυνατόν.
  • Μειώστε τις ώρες που τα παιδιά βλέπουν τηλέοραση ή κάθονται μπροστά στον υπολογιστή.
  • Ενθαρρύνετε τη φυσική δραστηριότητα είτε οργανωμένα εμπλέκοντάς τα σε κάποιο σύλλογο, αλλά και μέσω του παιχνιδιού σε εξωτερικούς χώρους.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψήφια Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Διατροφικά tips για μικρούς πρωταθλητές!
Πώς θα ενισχύσουμε την πρόσληψη σιδήρου στους εφήβους;
Πώς θα βοηθήσω το μωρό μου να αποδεχτεί νέες στερεές τροφές;

 

22.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΣΑΓΙΟΝΑΡΕΣ HAVAIANAS
49.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Δερμάτινα Πέδιλα Seawee Navy
23.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μπικίνι Friendship Sunuva
7.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μαΐμουδάκια Vegotex για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εννέα tips για να νικήσετε την αϋπνία στη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Εννέα tips για να νικήσετε την αϋπνία στη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Υποφέρετε από αϋπνίες ενώ είστε έγκυος; Δείτε πώς θα τις καταπολεμήσετε!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αυτά είναι τα 5 πράγματα που θα ήθελε το μωρό να ξέρεις για το πώς σε βλέπει!

Αυτά είναι τα 5 πράγματα που θα ήθελε το μωρό να ξέρεις για το πώς σε βλέπει!

Αν το μωρό μπορούσε να μιλήσει, θα σε ενημέρωνε για αυτά τα…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τα οικογενειακά δράματα του Χόλιγουντ! Οι σταρ που δεν μιλιούνται με μέλη της οικογένειάς τους

Τα οικογενειακά δράματα του Χόλιγουντ! Οι σταρ που δεν μιλιούνται με μέλη της οικογένειάς τους

Ο Anthony Hopkins δεν είναι ο μόνος!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το πιο λαχταριστό παγωτό μπανάνα

Το πιο λαχταριστό παγωτό μπανάνα

Παγωτό μπανάνα κανείς;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης