Διατροφικά tips για μικρούς πρωταθλητές!

Διατροφικά tips για μικρούς πρωταθλητές!

Η ενασχόληση των παιδιών με τη φυσική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη των οστών και των μυών αλλά και για τη διατήρηση της ευεξίας.

Διατροφικά tips για μικρούς πρωταθλητές!

Η συμμετοχή λοιπόν των παιδιών σε αθλητικές δραστηριότητες για τις περισσότερες φορές της εβδομάδας θα πρέπει να ενθαρρύνεται από τους γονείς. Τι θα πρέπει να προσέξουμε όμως αν το παιδί μας ασχολείται με τον πρωταθλητισμό και πώς πρέπει να το υποστηρίξουμε διατροφικά;

Οι μικροί πρωταθλητές που δε διατρέφονται κατάλληλα κινδυνεύουν από ακούσια απώλεια βάρους, αναστολή της ανάπτυξης, τραυματισμούς, συχνές ιώσεις και μειωμένη απόδοση τόσο στο άθλημά τους όσο και στο σχολείο. Ακολουθήστε λοιπόν τις παρακάτω συμβουλές για να μην τους λείψει τίποτα!

  • Προγραμματίστε τον αριθμό και τη συχνότητα των γευμάτων

Ο κατάλληλος προγραμματισμός του μεγέθους και της ποιότητας του γεύματος ανάλογα με τη διάρκεια και την ένταση της προπόνησης είναι εξαιρετικής σημασίας. Φροντίστε τα γεύματα, έτσι ώστε το παιδί να μην κάνει προπόνηση ούτε με εντελώς άδειο αλλά όχι και με πολύ γεμάτο στομάχι που θα του προκαλέσει φούσκωμα. Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, καλά λιπαρά και σύνθετους υδατάνθρακες.

  • Μην ξεχνάτε τα ενδιάμεσα snacks

Οι μικροί πρωταθλητές έχουν αυξημένες ενεργειακές ανάγκες και κατά συνέπεια αισθάνονται πείνα πιο συχνά από τα παιδιά που δεν ασχολούνται με τον πρωταθλητισμό. Έχετε πάντα στη διάθεσή τους υγιεινά αλλά νόστιμα snacks, όπως ανάλατα crackers με τυρί, γιαούρτι με φρούτα και ξηρούς καρπούς, σπιτικές μπάρες δημητριακών, μικρά sandwich με τυρί και λαχανικά. Όταν μάλιστα το παιδί έχει πολύωρες προπονήσεις φροντίστε να του δίνετε μαζί snacks εύκολα στη μεταφορά και την κατανάλωση.

  •  Ενθαρρύνετε την ενυδάτωση

Η αφυδάτωση μπορεί να γίνει επικίνδυνη σε προχωρημένα στάδια και γι’ αυτό το παιδί δεν θα πρέπει να ξεχνά να αναπληρώνει τις απώλειες νερού μέσω του ιδρώτα. Έχετε πάντα στην τσάντα του παιδιού ένα μπουκάλι νερό και μετά την προπόνηση υπενθυμίστε του να πιει. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται ωστόσο στην κατανάλωση του νερού πριν από την προπόνηση, ώστε να μην προκληθεί δυσφορία.

  • Αποτρέπετε τη χρήση συμπληρωμάτων διατροφής

Ιδιαίτερα οι έφηβοι μπορεί να είναι ιδιαιτέρως επιρρεπείς στην πρόσληψή τους με σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Εξηγήστε στο παιδί ότι με την κατάλληλη διατροφή δεν είναι απαραίτητη η χρήση συμπληρωμάτων. Συμβουλευτείτε ωστόσο τον παιδίατρο σε περιπτώσεις που τα συμπληρώματα είναι απαραίτητα, όπως σε καταστάσεις σιδηροπερινικής αναιμία κτλ.

  • Επιβραβεύετε την προσπάθεια και όχι την απόδοση

Η πίεση για τη βελτίωση της απόδοσης μπορεί να έχει επιπτώσεις όχι μόνο στην ψυχολογία αλλά και στη σωματική υγεία του παιδιού. Ιδιαιτέρως σε αθλήματα που το βάρος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, η υπερβολική πίεση από πλευράς σας μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά σε διατροφικές ανεπάρκειες αλλά και διατροφικές διαταραχές στην προσπάθεια να επιτύχουν τη βέλτιστη σύσταση σώματος.

Περιμένω τις απορίες σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψήφια Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

 Διαβάστε επίσης

Ισορροπημένη διατροφή για τη σωστή ανάπτυξη του παιδιού
Για ποιους λόγους μπορεί ένα παιδί να μην τρώει το φαγητό του;

 

 

23.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μπικίνι Tropical Sunuva
14.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco βρεφικό ξύλινο βιβλίο ελεφαντάκι
49.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zoggs Στολή κολύμβησης ''Zoggy'' μπλε 1-2 ΕΤΩΝ
49.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Ludi Βρεφική τέντα μωρού με πισίνα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς αλλάζει η ζωή ενός άνδρα όταν γίνεται πατέρας

Πώς αλλάζει η ζωή ενός άνδρα όταν γίνεται πατέρας

Η πατρότητα αλλάζει έναν άνδρα τόσο που ούτε ο ίδιος δεν μπορούσε…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι να κάνετε αν το παιδί σας δεν πίνει αρκετό νερό

Τι να κάνετε αν το παιδί σας δεν πίνει αρκετό νερό

Τα παιδιά συνέχεια τρέχουν, παίζουν και κινούνται αρκετά!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Παιχνίδια με όλες τις αισθήσεις ή αλλιώς messy play - Εσείς θα δοκιμάσετε;

Παιχνίδια με όλες τις αισθήσεις ή αλλιώς messy play - Εσείς θα δοκιμάσετε;

Messy play ή αλλιώς το αισθητηριακό παιχνίδι πρόκειται για το παιχνίδι που…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πεντανόστιμοι, καλοκαιρινοί και εύκολοι λουκουμάδες με 3 υλικά

Πεντανόστιμοι, καλοκαιρινοί και εύκολοι λουκουμάδες με 3 υλικά

Οι λουκουμάδες ειδικά με μέλι και κανέλα, παγωτό ή σοκολάτα είναι πεντανόστιμοι!!!
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies