Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα καλό πρωινό πριν το σχολείο;

Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα καλό πρωινό πριν το σχολείο;

Το πρώτο σχολικό κουδούνι της χρονιάς χτύπησε σήμερα και οι μαθητές επιστρέφουν στα θρανία.

Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα καλό πρωινό πριν το σχολείο;

Η διατροφή καλείται να παίξει σημαντικό ρόλο στη σχολική επίδοση των παιδιών και το πρωινό είναι ένα πολύ σημαντικό γεύμα για να ξεκινήσει η ημέρα των μαθητών.

Γιατί όμως το πρωινό είναι απαραίτητο στη διατροφή των παιδιών;

Πλήθος επιστημονικών μελετών έχουν διερευνήσει την επίδραση του πρωινού στην υγεία των παιδιών και φαίνεται ότι:

  • Τα παιδιά που συνηθίζουν να καταναλώνουν πρωινό έχουν συνήθως μία επαρκέστερη σε θρεπτικά συστατικά διατροφή.
  • Η κατανάλωση πρωινού έχει συσχετιστεί με καλύτερες σχολικές επιδόσεις και πνευματική συγκέντρωση.
  • Η απουσία του πρωινού από τη διατροφή σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για την εκδήλωση σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 στα παιδιά
  • Τα παιδιά που παραλείπουν το πρωινό έχουν μεγαλύτερη τάση προς το υπέρβαρο και την παχυσαρκία σε σύγκριση με εκείνα που καταναλώνουν πρωινό.
  • Η παράλειψη του πρωινού συσχετίζεται με υψηλά επίπεδα λιπιδίων στο αίμα και αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, τα παιδιά αξίζει να ξυπνούν 10 λεπτά νωρίτερα για να προλαβαίνουν το πρωινό γεύμα πριν το σχολείο.

Τι πρέπει όμως να περιέχει ένα θρεπτικό πρωινό πριν το σχολείο;

Όπως και κάθε κυρίως γεύμα ή ελαφρύ snack, το πρωινό θα πρέπει να αποτελείται από τροφές που να περιλαμβάνουν υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά. Ας δούμε τροφές που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο πρωινό των παιδιών από κάθε ομάδα.

  • Ομάδα υδατανθράκων: ψωμί ολικής άλεσης, αραβική πίτα ολικής άλεσης, δημητριακά και άλευρα ολικής άλεσης, βρώμη, φρυγανιές και παξιμάδια ολικής άλεσης, φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα, λαχανικά, μέλι, σπιτική μαρμελάδα
  • Ομάδα πρωτεΐνης: αυγό, γάλα, γιαούρτι, τυριά
  • Ομάδα λιπαρών: ξηροί καρποί, σπόροι, αβοκάντο, ταχίνι, φυστικοβούτυρο

 Για να δημιουργήσετε ένα υγιεινό, θρεπτικό και νόστιμο πρωινό δεν έχετε παρά να συνδυάσετε τουλάχιστον ένα συστατικό από κάθε ομάδα. Ας δούμε μερικά παραδείγματα.

  • Γάλα ή γιαούρτι (ομάδα πρωτεΐνης) με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης (ομάδα υδατανθράκων), αποξηραμένα φρούτα (ομάδα υδατανθράκων) και ανάλατους ξηρούς καρπούς (ομάδα λιπαρών)
  • Γάλα (ομάδα πρωτεΐνης), ψωμί ολικής άλεσης με μέλι (ομάδα υδατανθράκων) και ταχίνι (ομάδα λιπαρών)
  • Γάλα (ομάδα πρωτεΐνης), τοστ με ψωμί ολικής άλεσης (ομάδα υδατανθράκων), τυρί χαμηλών λιπαρών (ομάδα πρωτεΐνης), αβοκάντο (ομάδα λιπαρών) και λαχανικά (ομάδα υδατανθράκων)
  • Ψωμί ολικής άλεσης με ντομάτα (ομάδα υδατανθράκων), αβοκάντο (ομάδα λιπαρών) και αυγό (ομάδα πρωτεΐνης)
  • Γάλα (ομάδα πρωτεΐνης), σπιτικά μπισκότα βρώμης (ομάδα υδατανθράκων) και ξηροί καρποί (ομάδα λιπαρών)
  • Γάλα (ομάδα πρωτεΐνης) με σπιτικό κέικ ή τυρόπιτα. Τα σπιτικά κέικ και οι πίτες αποτελούν σύνθετες συνταγές που συνήθως περιλαμβάνουν συστατικά και από τις τρεις ομάδες π.χ. αλεύρι (ομάδα υδατανθράκων), αυγά (ομάδα πρωτεΐνης), ελαιόλαδο (ομάδα λιπαρών)

Μην ξεχνάτε ότι οι ποσότητες θα πρέπει να προσαρμόζονται στις διατροφικές ανάγκες κάθε παιδιού.

Καλή σχολική χρονιά!

Δρ Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

 

back to school afierwma 1

Διαβάστε επίσης

Ιδέα για κολατσιό στο σχολείο: Cruffins βουτύρου από τον Άκη Πετρετζίκη

Υγιεινό σνακ για το σχολείο που θα λατρέψουν τα παιδιά

Πώς θα προετοιμάσετε τα παιδιά για την επάνοδο στο σχολείο;

Κάνοντας την πρώτη χρονιά στο σχολείο πιο εύκολη για ένα παιδί

24.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
41.29 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ASICS ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΜΑΥΡΟ
42.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα Route 66'
38.40 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα οβαλ 'Μαργαρίτα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι να βάλετε στο τάπερ του ολοήμερου που δεν χρειάζεται ζέσταμα

Τι να βάλετε στο τάπερ του ολοήμερου που δεν χρειάζεται ζέσταμα

Το ολοήμερο έχει την τιμητική του φέτος, μιας και πολλά έχουν άλλάξει!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μεγαλώνοντας ένα γενναιόδωρο παιδί

Μεγαλώνοντας ένα γενναιόδωρο παιδί

Πώς μπορείτε να διδάξετε τη γενναιοδωρία σε παιδιά τριών με τεσσάρων ετών; 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Σταματίνα Τσιμτσιλή: Οι φώτο του Θέμη και των παιδιών στο καμαρίνι της

Σταματίνα Τσιμτσιλή: Οι φώτο του Θέμη και των παιδιών στο καμαρίνι της

Η Σταματίνα μας έδειξε τις οικογενειακές φωτογραφίες που έχει στο καμαρίνι της…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έξι συμβουλές για να επαναφέρεις τη σιλουέτα σου σε φόρμα

Έξι συμβουλές για να επαναφέρεις τη σιλουέτα σου σε φόρμα

Χωρίς να πιέσεις το σώμα και τον εαυτό σου.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

Newsbomb.gr Onsports.gr Queen.gr Onmed.gr Astrology.gr Gossip-tv.gr Ratpack.gr i-Ellada.gr
©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
Μαριάννα Τουμασάτου: Η σπάνια φωτογραφία με την κόρη της (pics)