Πώς η υπερβολική άσκηση επηρεάζει τη γονιμότητα

Πότε η άσκηση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη γονιμότητα;

Πώς η υπερβολική άσκηση επηρεάζει τη γονιμότητα
Bigstock

H υπερβολική άσκηση φαίνεται ότι επηρεάζει τη γονιμότητα του ζευγαριού.

Σύμφωνα με μελέτες, οι ασκήσεις υψηλής έντασης μπορούν να αλλάξουν την ορμονική ισορροπία, να διαταράξουν την ωορρηξία και να επηρεάσουν ολόκληρο τον εμμηνορροϊκό κύκλο.

Βέβαια και η καθιστική ζωή μπορεί να είναι επιζήμια για τη γονιμότητα, επομένως όλα έχουν να κάνουν με το μέτρο.

6581ad31-andriki-gonimotita-kai-askisi.jpg

Άσκηση και γονιμότητα

Η τακτική άσκηση είναι σημαντική για τη γονιμότητα αλλά πρέπει να είναι χαμηλής έντασης, μέτρια και να γίνεται σε σταθερή βάση.

Μια νορβηγική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Human Reproduction στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 3.000 γυναίκες, προσπάθησε να ανακαλύψει εάν τα ακραία ή χαμηλά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας επηρεάζουν τη γονιμότητα. Όλες οι γυναίκες ήταν σε καλή υγεία και σε αναπαραγωγική ηλικία. Η μελέτη παρακολούθησε αυτές τις γυναίκες μεταξύ 1984 και 1986 καθώς και δέκα χρόνια αργότερα μεταξύ του 1995 και 1997.

Μεταξύ αυτών των γυναικών, δύο ομάδες παρουσίασαν αυξημένο κίνδυνο υπογονιμότητας. Η μία ήταν αυτή που προπονούνταν σχεδόν καθημερινά και η δεύτερη που ακολουθούσε ένα άκρως απαιτητικό πρόγραμμα άσκησης.

Τα καλά νέα από τα αποτελέσματα κι άλλων σχετικών ερευνών είναι ότι πολλές γυναίκες που προπονήθηκαν σκληρότερα κάποια στιγμή μπόρεσαν να αποκτήσουν παιδιά μειώνοντας τη σωματική τους δραστηριότητα σε μέτριο επίπεδο.

Η υπογονιμότητα λόγω άσκησης υψηλής έντασης μπορεί να μπορεί να αντιστραφεί με μείωση της σωματικής δραστηριότητας και αύξηση του σωματικού λίπους.

1643647178642-300229002-askisi.jpg

Ορμονική διαταραχή λόγω υπερβολικής άσκησης

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας διαπίστωσαν ότι η υψηλής έντασης, έντονη και παρατεταμένη άσκηση αυξάνει τα επίπεδα κορτιζόλης, ενώ μειώνει τις ορμόνες του θυρεοειδούς που διεγείρουν τον μεταβολισμό.

Η μελέτη έδειξε ότι ακόμη και μετά από 24 ώρες ανάκαμψης μετά την άσκηση, τα επίπεδα κορτιζόλης παρέμειναν αυξημένα και οι ορμόνες του θυρεοειδούς ήταν χαμηλά. Τόσο τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης όσο και οι χαμηλές ορμόνες του θυρεοειδούς έχουν συνδεθεί με την κακή υγεία των επινεφριδίων, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία του θυρεοειδούς και τον τρόπο με τον οποίο το σώμα χειρίζεται το στρες μακροπρόθεσμα, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τη συνολική ορμονική ισορροπία και τη γονιμότητα.

askisi.jpg

Προτεινόμενες ασκήσεις

  • Γρήγορο περπάτημα, 5 φορές την εβδομάδα, για 30 λεπτά έως 1 ώρα
  • 2-3 συνεδρίες μίας ώρας γιόγκα
  • Χορός
  • Zumba, 2-3 φορές την εβδομάδα
  • Αερόμπικ, 2-3 φορές την εβδομάδα
  • Χαλαρή ποδηλασία
  • Ελαφρύ τζόκινγκ
  • Κολύμπι

Με πληροφορίες από το natural-fertility-info.com

DPG Network
Δείτε επίσης