Επιλέγοντας υγιεινά snacks για το σχολείο - Τι να θυμάστε

Επιλέγοντας υγιεινά snacks για το σχολείο - Τι να θυμάστε

Το κουδούνι του σχολείου σήμερα ξαναχτύπησε και τα παιδιά ξαναμπαίνουν και πάλι στη σχολική τους ρουτίνα.

Επιλέγοντας υγιεινά snacks για το σχολείο - Τι να θυμάστε

Μαζί με αυτήν θα πρέπει να τα επαναφέρουμε και στο διατροφικό τους πρόγραμμα μετά τις ατασθαλίες των γιορτών. Αναπόσπαστο κομμάτι της ισορροπημένης διατροφής είναι το κολατσιό που τα παιδιά καταναλώνουν στο σχολείο, καθώς συμβάλλει στην κάλυψη των διατροφικών τους απαιτήσεων. Πώς θα επιλέξουμε όμως το κατάλληλο snack για το σχολείο;

1.Λαμβάνουμε υπόψη την ηλικία και τις απαιτήσεις του παιδιού

Η ηλικία και η φυσική δραστηριότητα είναι καθοριστικοί παράγοντες στην επιλογή του κολατσιού, καθώς τα μεγαλύτερα παιδιά και τα παιδιά με αυξημένη φυσική δραστηριότητα θα χρειαστούν ένα μεγαλύτερο κολατσιό. Η επιλογή ενός μεγαλύτερου snack όμως από αυτό που έχει ανάγκη το παιδί μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της όρεξης για το μεσημεριανό γεύμα.

2. Συμφωνούμε για την ώρα της κατανάλωσης του κολατσιού

Είναι καλό να συζητήσουμε με το παιδί για την ώρα της κατανάλωσης του snack, έτσι ώστε να μη μένει νηστικό για πολλές ώρες αλλά και να μεσολαβεί αρκετός χρόνος μέχρι το μεσημεριανό. Έτσι λοιπόν, συμβουλεύουμε τα παιδιά να καταναλώνουν το κολατσιό τους περίπου μέχρι τις 12 το μεσημέρι αναλόγως και των διαλειμμάτων στο σχολείο.

3. Προτιμούμε τα σπιτικά snacks

Καθώς κάποιες επιλογές που προσφέρουν τα σχολικά κυλικεία (π.χ. σφολιάτες) είναι ακατάλληλες για τα παιδιά, είναι προτιμότερο να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο στην προετοιμασία του κολατσιού στο σπίτι. Θα μπορούσαμε επίσης να εμπλέξουμε και τα παιδιά στην προετοιμασία του.

4. Αυξάνουμε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μέσω του κολατσιού

Για τους περισσότερους γονείς η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών από τα παιδιά μπορεί να είναι πονοκέφαλος, καθώς η πλειοψηφία των παιδιών θα φέρει αντίσταση στα φρούτα και τα λαχανικά. Προσπαθήστε λοιπόν να εντάξετε φρούτα και λαχανικά στο κολατσιό, είτε προσθέτοντας κομμάτια φρούτων σε γιαούρτι και κέικ ή λαχανικά σε σπιτικές πίτες.

5. Αποφεύγουμε τα συσκευασμένα snacks

Έτοιμες μπάρες δημητριακών, crackers, chips, έτοιμοι χυμοί φρούτων μπορεί να είναι εύκολες και γρήγορες λύσεις όταν δεν έχετε χρόνο να προετοιμάσετε το κολατσιό, ωστόσο τέτοιου είδους snacks φορτώνουν τα παιδιά με περιττές θερμίδες, λίπος, ζάχαρη και αλάτι.

6. Τέλος, επιλέγουμε τις τροφές, ώστε το κολατσιό να περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και καλά λιπαρά

Επιλέγουμε τρόφιμα από τουλάχιστον 3 ομάδες στον παρακάτω πίνακα.

Ομάδα

Προτάσεις

Φρούτα & λαχανικά

 ·Φρέσκα φρούτα που καταναλώνονται εύκολα (π.χ. μήλο με το φλοιό, μανταρίνι, αχλάδι)

·   Αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη
(π.χ. σταφίδες, βερύκοκα, σύκα)

·   Λαχανικά (π.χ. sticks καρότου και αγγουριού, ντοματίνια)

Γαλακτοκομικά και Πρωτεΐνη

·   Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών

·   Τυρί χαμηλών λιπαρών σε sticks

·   Βραστό αυγό

Ψωμί & Δημητριακά

·   Ψωμί ολικής άλεσης

·   Κουλούρι Θεσσαλονίκης

·   Σπιτικές μπάρες δημητριακών

·   Αραβική πίτα

Λίπος

·   Ανάλατοι ξηροί καρποί

·   Αβοκάντο

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψήφια Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Ιδέες για γρήγορα και υγιεινά snacks για παιδιά
Παιδιά και διατροφή: Τα πιο νόστιμα και υγιεινά σνακ για το σχολείο

 

 

 

 

 

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
109.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γιατί δεν πρέπει να έχετε απαιτήσεις από τα μωρά σας

Γιατί δεν πρέπει να έχετε απαιτήσεις από τα μωρά σας

Γιατί πρέπει να δικαιολογείτε τα παιδιά σας και ό,τι κάνουν!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς θα διατηρήσετε τη ροή γάλακτος όταν επιστρέψει η περίοδος

Πώς θα διατηρήσετε τη ροή γάλακτος όταν επιστρέψει η περίοδος

Μειώνεται το μητρικό γάλα ή αλλάζει γεύση όταν έρχεται η έμμηνος ρύση;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
4 πράγματα που κάναμε ως παιδιά τα καλοκαίρια και μακάρι να τα κάνουν και τα παιδιά μας

4 πράγματα που κάναμε ως παιδιά τα καλοκαίρια και μακάρι να τα κάνουν και τα παιδιά μας

Για εμάς τα γεννημένα τη δεκαετία του 80 παιδιά, το πρόγραμμα του…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ελιάνα Χρυσικοπούλου: Διακοπές στην Ιταλία - Το ονειρικό καλοκαιρινό άλμπουμ

Ελιάνα Χρυσικοπούλου: Διακοπές στην Ιταλία - Το ονειρικό καλοκαιρινό άλμπουμ

Στην Ιταλία βρίσκεται η Ελιάνα Χρυσικοπούλου μαζί με τον σύζυγό της, Νικόλα Φαράκλα,…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved