Ύπνος μωρού: Τα 5 πιο συχνά λάθη που κάνουν οι νέοι γονείς κι ενδεχομένως δεν έχετε φανταστεί

Ύπνος μωρού: Τα 5 πιο συχνά λάθη που κάνουν οι νέοι γονείς κι ενδεχομένως δεν έχετε φανταστεί

Ξαγρυπνάτε τη νύχτα; Το μωρό σας δεν κοιμάται; Έχετε σκεφτεί ότι μπορεί κι εσείς να κάνετε κάποια λάθη στον ύπνο του μωρού;

Ύπνος μωρού: Τα 5 πιο συχνά λάθη που κάνουν οι νέοι γονείς κι ενδεχομένως δεν έχετε φανταστεί

Τώρα, που έγινες μαμά, ο ύπνος σου εξαρτάται, πλέον, από το μωρό. Αν αυτό κοιμηθεί, βρίσκεις κι εσύ τον χρόνο να κοιμηθείς λίγο. Αν το μωράκι σου μείνει ξάγρυπνο τη νύχτα, ξαγρυπνάς κι εσύ, «οργώνοντας» συνήθως το σαλόνι, μέχρι να έρθει ο ύπνος να «πάρει» γλυκά το παιδάκι σου. Αλλά και στη διάρκεια της ημέρας, η καθημερινότητά σου εξαρτάται, επίσης, από τον ύπνο του μωρού. Μάλιστα, για να μη ρισκάρεις να ξυπνήσει, το σπίτι σου την ημέρα θυμίζει… εκκλησία, λόγω της απόλυτης ησυχίας που επικρατεί.

Αλήθεια, όμως, έχεις σκεφτεί μήπως η ησυχία που κάνεις – και ζητάς και από τους άλλους να κάνουν – είναι ένα από τα λάθη που κάνουν, κυρίως, οι νέοι γονείς; Και κάνουν, έτσι, δυσκολότερη την υπόθεση – ύπνος μωρού;

Ας δούμε, λοιπόν, ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι νέοι γονείς και πολλές φορές, εν αγνοία τους.

Μην περιμένετε πολλά από την αρχή

ypnos moroy 3

Το νανουρίσατε, σβήσατε τα φώτα, αλλά το μωρό σας ακόμη να κοιμηθεί. Αυτό συμβαίνει επειδή τα μωρά που είναι μικρότερα των 12 εβδομάδων, δεν αντιλαμβάνονται τη διαφορά μεταξύ μέρας και νύχτας. Για την ακρίβεια, οι ορμόνες που ελέγχουν τις συνήθειες του ύπνου μας δεν λειτουργούν μέχρι που γινόμαστε τριών μηνών. Γι’ αυτό δεν πρέπει να περιμένουμε πολλά από τα μικρότερα μωράκια όταν προκύπτει το θέμα του ύπνου – χρειάζεται απλά να ακολουθήσει τις δικές του ανάγκες. Τα μωρά αυτής της ηλικίας είναι επίσης τόσο μικρά που το στομάχι τους δεν μπορεί να κρατήσει πολύ γάλα. Χρειάζονται τακτικά τάισμα και όποτε πεινούν, ξυπνάνε. Μόνο στις 16 περίπου εβδομάδες μπορεί ένα μωρό να κοιμηθεί αρκετά, χωρίς να χρειαστεί να το ταΐσετε και μπορείτε έτσι κι εσείς να κοιμηθείτε καλύτερα. Ακόμη και όταν είναι εννέα μηνών, το 60% των μωρών ξυπνούν τη νύχτα. Είναι φυσιολογικό, λέει η Sarah Ockwell Smith, συγγραφέας του BabyCalm: A Guide For Calmer Babies And Happier Parents. «Θα γλιτώσετε την ταλαιπωρία αν απλά το συνηθίσετε».

Μην κάνετε κάτι καινούργιο

ypnos moroy 4

Ναι, αποκτήσατε μωρό, αλλά η ζωή σας δεν σταματά εκεί. Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που θέλετε να δείτε, πράγματα που πρέπει να ψωνίσετε, ρούχα να πλύνετε… Ωστόσο, οτιδήποτε καινούριο διεγείρει τα μωρά κάτω των 12 μηνών. Κάθε χώρος είναι γι’ αυτά γεμάτος διαφορετικές μυρωδιές, διαφορετικούς ήχους και ερεθίσματα, στα οποία θα πρέπει να προσαρμοστεί. Το μυαλουδάκι του δουλεύει υπερωρίες και το αποτέλεσμα είναι πως μπορεί να υπερδιεγερθεί και να κουραστεί πολύ. Όταν συμβαίνει αυτό, είναι πιο δύσκολο για το μωρό να κοιμηθεί, επειδή είναι αναστατωμένο. «Είναι θέμα ισορροπίας», λέει η Siobhan Mulholland, συγγραφέας του Helping Your Baby To Sleep. «Οι ζωές μας είναι πολυάσχολες, αλλά τα παιδιά που είναι μικρότερα από ενός έτους είναι συνήθως ευχαριστημένα σε ένα περιβάλλον που είναι βαρετό και οικείο». Αν θέλετε, λοιπόν, να ηρεμήσετε το βράδυ, ο χρυσός κανόνας λέει να μην κάνετε κάτι το καινούριο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Και να μην εκθέσετε το παιδί σας σε κάποιο άγνωστο νέο ερέθισμα, όσο προσπαθείτε να το βάλετε για ύπνο.

Μη βιάζεστε να το βάλετε για ύπνο

ypnos moroy 2

Είστε εξαντλημένες. Δεν έχετε το κουράγιο να κάνετε μπάνιο το μωρό σας. Ούτε να του διαβάσετε ένα βιβλίο ή να του πείτε ένα νανούρισμα. Ούτε να του κάνετε το καθιερωμένο μασάζ. Αυτό το βράδυ, θέλετε να κάνετε μία εξαίρεση και αντί της καθιερωμένης ρουτίνας, βάζετε το μωρό κατευθείαν για ύπνο. Αλλά αυτό δε θέλει να κοιμηθεί. Ξέρετε γιατί; Του χαλάσατε το πρόγραμμα! Δεν έχει σχέση τι περιλαμβάνει η ρουτίνα σας – γάλα, μπάνιο, μασάζ, αγκαλιά, νανούρισμα – σημασία έχει να κάνετε τα ίδια πράγματα κάθε βράδυ. «Αυτό προσφέρει μία ασφάλεια στο μωρό σας και φέρνει ύπνο», λέει η dr. Siobhan. «Ανακουφίζει επίσης και τους γονείς. Δεν χρειάζεται να προτρέξετε – απολαύστε αυτή τη γαλήνια στιγμή με το μικρό σας». Ακολουθώντας τη ρουτίνα σας, το μωρό σας θα αρχίσει να προετοιμάζεται για τον ύπνο του. Δεν θα συμβεί άμεσα. Αλλά αν επιμείνετε, θα μπορέσετε να το χαλαρώσετε και να κοιμηθεί.

Μην το ξυπνάτε ενώ κοιμάται

ypnos moroy 6

Το μωρό σας μετά βίας κοιμάται το βράδυ, αλλά κοιμάται σχεδόν όλη τη μέρα. Και κάπου εκεί, σκέφτεστε (και έχετε ακούσει) ότι δεν πρέπει να κοιμάται τόσο πολύ μέσα στη μέρα, γιατί ξαγρυπνάει το βράδυ. Άλλωστε, αυτό δε συμβαίνει και με εμάς τους ενήλικες; Αν κοιμηθούμε τη μέρα, δεν μας κολλάει ύπνος το βράδυ. Αλλά με τα μωρά δεν ισχύει αυτό. Στην πραγματικότητα, αφήνοντας το μωρό σας να κοιμηθεί όποτε θέλει, για όσο θέλει, βελτιώνεται τη ρουτίνα του ύπνου του. «Το μόνο άτομο που γνωρίζει πόσο ύπνο χρειάζεται το μωρό σας, είναι το ίδιο», λέει η dr. Sarah. «Αν το ξυπνήσετε, του στερείτε την ανάπαυλα που έχει ανάγκη. Αυτό θα το εξουθενώσει – και αν εξουθενωθεί, θα είναι πολύ πιο γκρινιάρικο και θα δυσκολευτείτε περισσότερο να το βάλετε για ύπνο αργότερα». Άρα, διπλό το κακό.

Δεν χρειάζεται να κάνετε απόλυτη ησυχία

ypnos moroy 5

Το μωρό σας επιτέλους κοιμήθηκε κι εσείς προσπαθείτε απελπισμένα να μην το ξυπνήσετε. Περπατάτε στις μύτες των ποδιών σας σε όλο το σπίτι, προσπαθώντας να κάνετε απόλυτη ησυχία. Δεν ακούγεται κιχ. Καλή ιδέα, σωστά; Λάθος! Αν ένας ήχος είναι γνώριμος για το μωρό σας, εκείνο δεν θα ανησυχήσει – θα κοιμηθεί και δεν θα δώσει σημασία. «Αν για παράδειγμα έχει συνηθίσει να ακούει τον μεγαλύτερο αδελφάκι του να τραγουδάει, θα συνεχίσει να κοιμάται», λέει η dr. Sarah. «Αν έχει συνηθίσει το κλείσιμο της πόρτας και το τρίξιμο από το πάτωμα, οι ήχοι αυτοί δεν θα το ανησυχήσουν. Μόνο οι άγνωστοι θόρυβοι θα το ξυπνήσουν». Αν περάσετε τις πρώτες 12 εβδομάδες της ζωής του μωρού σας, περπατώντας στις μύτες των ποδιών σας, το μόνο που θα πετύχετε, είναι να δημιουργήσετε πρόβλημα στον εαυτό σας στην πορεία. Το καλύτερο πράγματα που μπορείτε να κάνετε, είναι να συνεχίσετε τη μέρα σας (ή τη νύχτα σας) όσο κοιμάται το μωρό σας. Όσο πιο γρήγορα σας συνηθίσει, τόσο πιο εύκολα θα πέφτει για ύπνο στο μέλλον. Κι αυτό θα κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και για εσάς.

Πηγή: motherandbaby.co.uk

Διαβάστε επίσης

Μικρά μυστικά για να χορταίνει το μωρό σας τον ύπνο

Ύπνος και παιδί: Οι πέντε πιο συχνοί μύθοι

Ο ύπνος του μωρού δεν είναι εύκολο πράγμα...

6 Φωτογραφίες
179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
17.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΦΟΡΜΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ STAR WARS
55.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
REEBOK HEXAFFECT RUN 4
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι να κάνω όταν το παιδί βλέπει εφιάλτες;

Τι να κάνω όταν το παιδί βλέπει εφιάλτες;

Το παιδί ξεκινάει να βλέπει εφιάλτες από την ηλικία των 2 ετών.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Φωτογραφίζει τα παιδιά του σε στιγμές ξεγνοιασιάς και το αποτέλεσμα είναι φανταστικό (pics)

Φωτογραφίζει τα παιδιά του σε στιγμές ξεγνοιασιάς και το αποτέλεσμα είναι φανταστικό (pics)

Ο Adrian Murray είναι φωτογράφος και του αρέσει να φωτογραφίζει τα παιδιά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μπουσούλημα και περπάτημα μωρού: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Μπουσούλημα και περπάτημα μωρού: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Τα περισσότερα βρέφη στην ηλικία των 6- 12 μηνών ετοιμάζονται να κινηθούν…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
50 υπέροχα παιδικά ονόματα από το γράμμα «Π» που μπορείτε να διαλέξετε για το μωρό σας

50 υπέροχα παιδικά ονόματα από το γράμμα «Π» που μπορείτε να διαλέξετε για το μωρό σας

Θέλετε να αρχίζει από το γράμμα «Π» το όνομα που θα δώσετε…
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies