Σπόροι κολοκύθας: Τέσσερις λόγοι για να τους εντάξετε στη διατροφή σας
Πηγή: bigstockphoto.com

Σπόροι κολοκύθας: Τέσσερις λόγοι για να τους εντάξετε στη διατροφή σας

  • Είναι πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά
  • Βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου
  • Ενισχύουν την υγεία του δέρματος και των μαλλιών
  • Βοηθούν στη διαχείριση βάρους
  • Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να τους συμπεριλάβετε στη διατροφή σας
Σπόροι κολοκύθας: Τέσσερις λόγοι για να τους εντάξετε στη διατροφή σας
Πηγή: bigstockphoto.com

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή σε τροφές που είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, όπως οι βιταμίνες, τα ω – λιπαρά οξέα, τα ιχνοστοιχεία και έχουν αντιοξειδωτική δράση.

Μεταξύ των υπερτροφών, όπως ονομάζονται, είναι οι σπόροι chia, οι σπόροι λιναριού αλλά και οι σπόροι κολοκύθας.

Αρκεί να σημειωθεί ότι τα 30 γραμμάρια σπόρων κολοκύθας δίνουν περίπου 150 θερμίδες, 15 γραμμάρια καλών λιπαρών, ελάχιστους υδατάνθρακες και 8-10 γραμμάρια πρωτεϊνών φυτικής προέλευσης.

Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα οφέλη τους.

sporoi kolokithas1

Είναι πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά

«Οι σπόροι κολοκύθας έχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Είναι γεμάτοι με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά παρέχοντας μαγνήσιο, ψευδάργυρο, φυτικές ίνες, και σημαντική ποιότητα υγιεινών λιπαρών», λέει o Δρ Siddhant Bhargava, Fitness and Nutritional Scientist, προσθέτοντας ότι βοηθούν επίσης στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.

Βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου

Όχι, δεν εννοούμε ότι η κατανάλωσή τους θα σας χαρίσει έναν ύπνο μωρού, ωστόσο η ένταξή τους στην καθημερινή σας διατροφή μπορεί σίγουρα να σας βοηθήσει. «Αν έχετε προβλήματα με τον ύπνο, καταναλώστε σπόρους κολοκύθας πριν πάτε για ύπνο. Αποτελούν φυσική πηγή τρυπτοφάνης, ενός αμινοξέος που προάγει τον ύπνο. Το σώμα μας χρειάζεται 200 γραμμάρια κολοκυθόσπορου για να πάρει την απαιτούμενη ποσότητα τρυπτοφάνης. Επιπλέον, ο ψευδάργυρος που υπάρχει σε αυτούς τους σπόρους μετατρέπει την τρυπτοφάνη σε σεροτονίνη, η οποία με τη σειρά της μετατρέπεται και πάλι σε μελατονίνη, μια ορμόνη που ρυθμίζει τον κύκλο του ύπνου», εξηγεί o Δρ Bhargava.

sporoi kolokithas2

Ενισχύουν την υγεία του δέρματος και των μαλλιών

Οι σπόροι κολοκύθας είναι ωφέλιμοι για το δέρμα αλλά και για τα μαλλιά. Περιέχει μια ένωση που ονομάζεται κουκουρβιτακίνη, που συμβάλει στην ανάπτυξη των μαλλιών. Επιπλέον, έχει και άλλα θρεπτικά συστατικά που βοηθούν τα μαλλιά να είναι υγιή και λαμπερά. Πλούσιος σε αντιοξειδωτικά όπως βιταμίνη Ε και καροτενοειδή, ο κολοκυθόσπορος διεγείρει επίσης το κολλαγόνο για να διατηρήσει την ελαστικότητα το δέρμα σας.

Βοηθούν στη διαχείριση βάρους

«Υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η κατανάλωση σπόρων κολοκύθας μπορεί να οδηγήσει σε υγιή απώλεια βάρους και τη διατήρησή του», αναφέρει o Δρ Bhargava. Ωστόσο, είναι σημαντικό να προσέχετε την ποσότητα που τρώτε και να επιλέξετε ωμούς, ανάλατους σπόρους για να ελαχιστοποιήσετε την πρόσληψη πρόσθετου λίπους, θερμίδων και νατρίου. Ενώ οι σπόροι κολοκύθας είναι υψηλοί σε θερμίδες, είναι επίσης πλούσιοι σε πρωτεΐνες. Επομένως, προσαρμόστε προσεκτικά τις ποσότητες που τρώτε καθημερινά.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να τους συμπεριλάβετε στη διατροφή σας

Η καλύτερη ώρα για να φάτε αυτούς τους νόστιμους σπόρους είναι είτε το πρωί είτε ως σνακ ανάμεσα στα γεύματά σας. Μπορείτε να τους προσθέσετε στην καθημερινή σας σαλάτα ή να τους φάτε καβουρδισμένους ως σνακ.

Διαβάστε επίσης

Διατροφή για μαμάδες: Smoothies με κολοκύθα - Νόστιμα και διαιτητικά

Μωρό και διατροφή: Τα πέντε απίθανα οφέλη της κολοκύθας (vid)

Xάσε κιλά εύκολα και γρήγορα με τη δίαιτα της κολοκύθας

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Από ποια ηλικία μπορείτε να χρησιμοποιείτε εντομοαπωθητικό στο μωρό;

Από ποια ηλικία μπορείτε να χρησιμοποιείτε εντομοαπωθητικό στο μωρό;

Είναι όλα τα κουνούπια επικίνδυνα για μολύνσεις; Τι να προσέξετε; Από ποια…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Βραδινό για όλη την οικογένεια: Προτάσεις για μία εβδομάδα

Βραδινό για όλη την οικογένεια: Προτάσεις για μία εβδομάδα

Η σημασία του βραδινού γεύματος σε μία ισορροπημένη διατροφή Επτά συνταγές για…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ομορφιά για μαμάδες: Φτιάξτε σπιτικό αφρόλουτρο για κάθε τύπο δέρματος

Ομορφιά για μαμάδες: Φτιάξτε σπιτικό αφρόλουτρο για κάθε τύπο δέρματος

Αφρόλουτρο με χοντρό αλάτι Αφρόλουτρο με μέλι
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Φωτιστικά για παιδικό δωμάτιο: Έξυπνες ιδέες για όλα τα γούστα

Φωτιστικά για παιδικό δωμάτιο: Έξυπνες ιδέες για όλα τα γούστα

Φωτιστικά οροφής Φωτιστικά τοίχου Φωτάκια ύπνου
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved