Ξεσπάσματα θυμού: Πώς να εκτονωθείτε χωρίς να την «πληρώσουν» οι άλλοι

Ξεσπάσματα θυμού: Πώς να εκτονωθείτε χωρίς να την «πληρώσουν» οι άλλοι

Υπάρχουν μέρες και περιπτώσεις όπου νιώθετε τα νεύρα σας τεντωμένα και ευαίσθητα. Είστε επιρρεπής σε μικροατυχήματα, τσακωμούς και νιώθετε το άγχος σας και τον εκνευρισμό σας να βαράει κόκκινο. Πολλοί άνθρωποι ωστόσο θέλουν να κρατήσουν το θυμό τους, παρόλο που ζητούν να τον αντιμετωπίσουν.

Ξεσπάσματα θυμού: Πώς να εκτονωθείτε χωρίς να την «πληρώσουν» οι άλλοι

Ποιοι είναι οι λόγοι;

Πρώτος και βασικότερος λόγος είναι ότι πολλοί άνθρωποι νιώθουν ότι εάν κρατήσουν τον θυμό τους και τιμωρήσουν κάποιον ως συνέπεια αυτού, θα νιώθουν ότι η ζωή είναι δίκαιη. Μου έκανε κάτι κακό, εάν δεν τον τιμωρήσω θα είναι άδικο.

Δεύτερον, πολλοί άνθρωποι σκέφτονται «Θα τους δώσω ένα μάθημα, για να μην το ξανακάνουν»...ωστόσο αυτή η σκέψη είναι λάθος καθώς κι εμείς οι ίδιοι όταν κάνουμε κάτι «κακό» και θυμώνουμε με τον εαυτό μας, αυτό δεν μας εμποδίζει να το ξανακάνουμε. Επομένως, με το να τιμωρούμε και να θυμώνουμε δεν διδάσκουμε τίποτα.

Τρίτος λόγος, είναι ότι το να θυμώνουμε θεωρούμε ότι θα μας κάνει να κάνουμε αυτό που θέλουμε. Αυτό είναι κάτι που μας έμαθαν οι γονείς μας...όταν θύμωναν κάναμε αυτό που ήθελαν ή όταν θυμώναμε μας «έκαναν το χατίρι», επομένως αυτή η μαθημένη συμπεριφορά μας οδηγεί στη θυμωμένη στάση ως ενήλικας για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε. Έτσι, θυμώνουμε με τον σύντροφο μας, με την υπάλληλο στο βιβλιοπωλείο που δεν μας εξυπηρετεί κτλ.

Παρόλο που ο θυμός είναι κάτι αναπόφευκτος στην καθημερινότητά μας, πρέπει όλοι να γνωρίζουμε ότι ο θυμός σχετίζεται αρνητικά με την υγεία μας. Αυξάνει την πίεση και μειώνει την άμυνα του οργανισμού μας. Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να αποβάλλουμε τον θυμό μας:

1. Χαλαρώστε: πάρτε βαθιές αναπνοές και χαλαρώστε τους μύες του σώματός σας και συγκεκριμένα του αυχένα σας. Φανταστείτε ότι εισπνέετε μπλε καθαρό αέρα και εκπνέετε κόκκινο.
2. Βγάλτε το θυμό σας: όχι δεν εννοώ σε καμία περίπτωση να ξεσπάτε, αλλά να εκφράζετε την αιτία του θυμού σας σε ένα κομμάτι χαρτί. Είναι πολύ χρήσιμο να κρατάμε ημερολόγιο και εδώ είναι μια από τις περιπτώσεις που θα σας οφελήσει.
3. Εκλογικεύστε τον θυμό σας: σκεφτείτε με την λογική και όχι με το συναίσθημα. Δώστε την κατάλληλη βαρύτητα σε αυτό που σας θύμωσε: είναι κάτι τόσο σημαντικό; Επηρεάζει τη ζωή σας στο 100%; Θα το θυμάστε σε 1 εβδομάδα ή ένα μήνα από τώρα; Είναι σημαντικό να δίνουμε την κατάλληλη βαρύτητα στον θυμό γιατί πολλές φορές αυτό είναι το κλειδί να τον αποβάλλουμε ή έστω να τον ελέγχουμε.
4. Γυμναστείτε: πολύ σημαντικό για πολλές συναισθηματικές δυσκολίες (άγχος, κατάθλιψη, θυμός) είναι η γυμναστική. Έρευνες δείχνουν ότι ανεβάζει τα επίπεδα ορμονών στο σώμα που είναι σχεδιασμένες για να μας χαλαρώνουν και να μας φτιάχνουν τη διάθεση.

Παπακυργιάκη Χρύσα
Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια
Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr 
Blog: psuxis-logos.blogspot.gr 
Τηλ. 6975797833

22.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΣΑΓΙΟΝΑΡΕΣ HAVAIANAS
49.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Δερμάτινα Πέδιλα Seawee Navy
23.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μπικίνι Friendship Sunuva
7.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μαΐμουδάκια Vegotex για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το κόλπο με τα λαστιχάκια των μαλλιών, για να μη βάζετε τις φωνές στα παιδιά

Το κόλπο με τα λαστιχάκια των μαλλιών, για να μη βάζετε τις φωνές στα παιδιά

Χάνετε συχνά την ψυχραιμία σας και φωνάζετε στα παιδιά; Ιδού το μυστικό…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Νεύρα στην εγκυμοσύνη: 10 τρόποι για να τα καταπολεμήσετε και να χαλαρώσετε

Νεύρα στην εγκυμοσύνη: 10 τρόποι για να τα καταπολεμήσετε και να χαλαρώσετε

Νεύρα, στρες, συναισθηματικές διακυμάνσεις είναι συχνά ως φαινόμενα στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Meghan Markle: Τα δάκρυα της μητέρας της στον γάμο, μας ράγισαν την καρδιά

Meghan Markle: Τα δάκρυα της μητέρας της στον γάμο, μας ράγισαν την καρδιά

Η Doria Ragland θυμίζει τις δικές μας μαμάδες και μετά τον πριγκιπικό…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αφράτα μπιφτέκια τόνου - Τα καλύτερα που θα έχετε φάει

Αφράτα μπιφτέκια τόνου - Τα καλύτερα που θα έχετε φάει

Έχετε δοκιμάσει μπιφτέκια τόνου;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης