Διατροφή στην εγκυμοσύνη: Ποιες είναι οι απαραίτητες τροφές

Διατροφή στην εγκυμοσύνη: Ποιες είναι οι απαραίτητες τροφές

Η υγιεινή διατροφή αποτελεί την καλύτερη λύση την περίοδο της εγκυμοσύνης. Η λήψη ποικίλων και θρεπτικών τροφών προσφέρει το καλύτερο ξεκίνημα στο μωρό ενώ ωφελεί και εσάς.

Διατροφή στην εγκυμοσύνη: Ποιες είναι οι απαραίτητες τροφές

Οι περισσότεροι διατροφολόγοι ταξινομούν τις τροφές σε πέντε κατηγορίες: σύνθετοι υδατάνθρακες, φρούτα και λαχανικά , γαλακτοκομικά, κρέας, ψάρι και πρωτεϊνούχες τροφές , και τέλος έλαια, λιπαρά και γλυκά.

Οι υδατάνθρακες, τα φρούτα και τα λαχανικά θεωρούνται από τις πιο σημαντικές κατηγορίες τροφών. Για αυτό πρέπει ν’αποτελούν τη βάση των γευμάτων σας και να συνδυάζονται με αμυλούχες και πρωτεϊνούχες τροφές.

Τα έλαια, λίπη και τα γλυκά περιέχουν κάποια πολύτιμα συστατικά, αλλά πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Από κάθε ομάδα να επιλέγετε πολλά τρόφιμα εναλλάξ, ώστε να παρέχετε στο μωρό σας όσο το δυνατό περισσότερα συστατικά.

Σύνθετοι υδατάνθρακες

Το ψωμί, τα δημητριακά, τα ζυμαρικά, το ρύζι και οι πατάτες πρέπει να καλύπτουν το ένα τρίτο της καθημερινής διατροφής. Αντίθετα με την κοινή αντίληψη, οι υδατάνθρακες από μόνοι τους δεν έχουν υψηλή θερμιδική αξία, αλλά συχνά συνοδεύονται από πολλά λιπαρά και βούτυρα ή από κρεμώδες σάλτσες.

Φρούτα και λαχανικά

Διάφορα φρούτα και λαχανικά πρέπει να αποτελούν τη βάση της καθημερινής σας διατροφής.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Το γάλα, το γιαούρτι και τα τυριά είναι πλούσια σε ασβέστιο, που είναι από τα πιο σημαντικά μέταλλα στην εγκυμοσύνη. Τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά διατηρούν όλα τα μέταλλα, τα ιχνοστοιχεία και τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες που έχουν και τα πλήρη σε λιπαρά προϊόντα. Για τον λόγο αυτόν αν επιλέγετε προϊόντα με χαμηλά λιπαρά.

Πρωτεϊνούχες τροφές

Το κρέας, τα πουλερικά , το ψάρι, τα αυγά, τα τυροκομικά, τα όσπρια, τα δημητριακά και οι ξηροί καρποί περιέχουν πρωτεϊνη, ένα απαραίτητο δομικό συστατικό των κυττάρων, των ιστών και των οργάνων του εμβρύου. Οι πρωτεϊνούχες τροφές είναι πλούσιες σε μέταλλα και βιταμίνες , όπως το σύμπλεγμα Β, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος.

Έλαια, λίπη και σάκχαρα

Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται οι τροφές υψηλής θερμιδικής αξίας και χαμηλής περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά , γι΄ αυτό και αποκαλούνται και « κενές θερμίδες». Συνεπώς, αυτές πρέπει να αποτελούν το μικρότερο μέρος της καθημερινής σας διατροφής.

Να προτιμάτε:

το άσπρο κρέας από το κόκκινο, γάλα και γιαούρτι με λίγα λιπαρά, παστεριωμένα φρέσκα τυριά με λίγα λιπαρά, όχι πολλά άλευρα, κόκκινο κρέας χωρίς λίπος, ψάρι καλά ψημένο, αυγό – όχι τηγανητό, ψωμί ολικής άλεσης, ζυμαρικά και ρύζι ολικής άλεσης, ελαιόλαδο (αγνό παρθένο), φρέσκα λαχανικά και φρούτα όλων των ειδών, όσπρια, πατάτες, μέλι, μαρμελάδα.

Διαβάστε επίσης

Διατροφή για εγκύους: Τι αποφεύγουμε, τι προτιμάμε, τι περιορίζουμε
9 τροφές που δεν πρέπει να τρώτε όταν είστε έγκυος- Ορισμένες θα σας εκπλήξουν
Διατροφή εγκύου: Μυστικά διατροφής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

 

43.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
CROCS ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΓΑΛΟΤΣΕΣ 14613 4BH CERULE PACIFIC
28.20 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Φόρμα Εξόδου Tender Comforts με κέντημα και διακοσμητικές τσέπες (1-12 μηνών) 00480972 ΕΚΡΟΥ
12.45 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΓΑΛΟΤΣΕΣ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΚΟΚΚΙΝΟ
10.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΒΡΕΦΙΚΟ ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ ΜΠΟΥΦΑΝ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΡΟΖ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γιατί οι παππούδες και οι γιαγιάδες αγαπούν πιο πολύ τα εγγόνια από τα παιδιά τους; (pics)

Γιατί οι παππούδες και οι γιαγιάδες αγαπούν πιο πολύ τα εγγόνια από τα παιδιά τους; (pics)

Η αδυναμία που έχει ο παππούς και η γιαγιά στα εγγόνια τους…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
9 πράγματα που κάνει η έγκυος και μπορούν να βλάψουν το έμβρυο (pics)

9 πράγματα που κάνει η έγκυος και μπορούν να βλάψουν το έμβρυο (pics)

Την περίοδο της εγκυμοσύνης η ψυχολογική και η σωματική κατάσταση της μέλλουσας…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μαντώ Γαστεράτου: Θα πάθετε πλάκα με τη νέα φωτογραφία του γιου της (pics)

Μαντώ Γαστεράτου: Θα πάθετε πλάκα με τη νέα φωτογραφία του γιου της (pics)

Δεν θα μπορούσε να είναι πιο ευτυχισμένη!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ο Μάνος της Εύας, ο Μάνος…  παράσημο!

Ο Μάνος της Εύας, ο Μάνος… παράσημο!

Λένε ότι μεγαλώνοντας τα κορίτσια, οι κόρες, έχουν σαν πρότυπο άντρα τον…
Διάβασε τη συνέχεια
PlusQueen
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
Βαλέρια Λάτσιου άλλαξε εικόνα στο προφίλ της στο Instagram - Δείτε τη νέα της φωτογραφία (pics)