Διατροφή στην εγκυμοσύνη: Ποιες είναι οι απαραίτητες τροφές

Διατροφή στην εγκυμοσύνη: Ποιες είναι οι απαραίτητες τροφές

Η υγιεινή διατροφή αποτελεί την καλύτερη λύση την περίοδο της εγκυμοσύνης. Η λήψη ποικίλων και θρεπτικών τροφών προσφέρει το καλύτερο ξεκίνημα στο μωρό ενώ ωφελεί και εσάς.

Διατροφή στην εγκυμοσύνη: Ποιες είναι οι απαραίτητες τροφές

Οι περισσότεροι διατροφολόγοι ταξινομούν τις τροφές σε πέντε κατηγορίες: σύνθετοι υδατάνθρακες, φρούτα και λαχανικά , γαλακτοκομικά, κρέας, ψάρι και πρωτεϊνούχες τροφές , και τέλος έλαια, λιπαρά και γλυκά.

Οι υδατάνθρακες, τα φρούτα και τα λαχανικά θεωρούνται από τις πιο σημαντικές κατηγορίες τροφών. Για αυτό πρέπει ν’αποτελούν τη βάση των γευμάτων σας και να συνδυάζονται με αμυλούχες και πρωτεϊνούχες τροφές.

Τα έλαια, λίπη και τα γλυκά περιέχουν κάποια πολύτιμα συστατικά, αλλά πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Από κάθε ομάδα να επιλέγετε πολλά τρόφιμα εναλλάξ, ώστε να παρέχετε στο μωρό σας όσο το δυνατό περισσότερα συστατικά.

Σύνθετοι υδατάνθρακες

Το ψωμί, τα δημητριακά, τα ζυμαρικά, το ρύζι και οι πατάτες πρέπει να καλύπτουν το ένα τρίτο της καθημερινής διατροφής. Αντίθετα με την κοινή αντίληψη, οι υδατάνθρακες από μόνοι τους δεν έχουν υψηλή θερμιδική αξία, αλλά συχνά συνοδεύονται από πολλά λιπαρά και βούτυρα ή από κρεμώδες σάλτσες.

Φρούτα και λαχανικά

Διάφορα φρούτα και λαχανικά πρέπει να αποτελούν τη βάση της καθημερινής σας διατροφής.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Το γάλα, το γιαούρτι και τα τυριά είναι πλούσια σε ασβέστιο, που είναι από τα πιο σημαντικά μέταλλα στην εγκυμοσύνη. Τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά διατηρούν όλα τα μέταλλα, τα ιχνοστοιχεία και τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες που έχουν και τα πλήρη σε λιπαρά προϊόντα. Για τον λόγο αυτόν αν επιλέγετε προϊόντα με χαμηλά λιπαρά.

Πρωτεϊνούχες τροφές

Το κρέας, τα πουλερικά , το ψάρι, τα αυγά, τα τυροκομικά, τα όσπρια, τα δημητριακά και οι ξηροί καρποί περιέχουν πρωτεϊνη, ένα απαραίτητο δομικό συστατικό των κυττάρων, των ιστών και των οργάνων του εμβρύου. Οι πρωτεϊνούχες τροφές είναι πλούσιες σε μέταλλα και βιταμίνες , όπως το σύμπλεγμα Β, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος.

Έλαια, λίπη και σάκχαρα

Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται οι τροφές υψηλής θερμιδικής αξίας και χαμηλής περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά , γι΄ αυτό και αποκαλούνται και « κενές θερμίδες». Συνεπώς, αυτές πρέπει να αποτελούν το μικρότερο μέρος της καθημερινής σας διατροφής.

Να προτιμάτε:

το άσπρο κρέας από το κόκκινο, γάλα και γιαούρτι με λίγα λιπαρά, παστεριωμένα φρέσκα τυριά με λίγα λιπαρά, όχι πολλά άλευρα, κόκκινο κρέας χωρίς λίπος, ψάρι καλά ψημένο, αυγό – όχι τηγανητό, ψωμί ολικής άλεσης, ζυμαρικά και ρύζι ολικής άλεσης, ελαιόλαδο (αγνό παρθένο), φρέσκα λαχανικά και φρούτα όλων των ειδών, όσπρια, πατάτες, μέλι, μαρμελάδα.

Διαβάστε επίσης

Διατροφή για εγκύους: Τι αποφεύγουμε, τι προτιμάμε, τι περιορίζουμε
9 τροφές που δεν πρέπει να τρώτε όταν είστε έγκυος- Ορισμένες θα σας εκπλήξουν
Διατροφή εγκύου: Μυστικά διατροφής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

 

9.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Adriatic Magic Unicorn Κουβαδάκι-Αξεσουάρ-Τσάντα (913)
34.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Kaissa Επιτραπέζιο Βίκινγκς-Οι Επιδρομείς Της Βόρειας Θάλασσας (KA112547)
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Quut Φτυάρι άμμου με σίτα
25.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zoggs Εκπαιδευτικό Σωσίβιο 12-18 Μηνών πορτοκαλί
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να ψηλώσει;

Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να ψηλώσει;

Ποιοι παράγοντες που επηρεάζουν το ύψος του παιδιού;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μη γίνεις νονά αν δεν μπορείς να τηρείς όλες σου τις υποχρεώσεις

Μη γίνεις νονά αν δεν μπορείς να τηρείς όλες σου τις υποχρεώσεις

«Η κουμπάρα μου εξαφανίστηκε», μου είπε μια φίλη τις προάλλες που μιλούσαμε…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Για πρώτη φορά φωτογραφίζεται με τα δίδυμα και μας δείχνει το παιδικό τους δωμάτιο (pics)

Για πρώτη φορά φωτογραφίζεται με τα δίδυμα και μας δείχνει το παιδικό τους δωμάτιο (pics)

Δείτε το υπέροχο δωμάτιο που έφτιαξε στα αγόρια της!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Συνταγή για σπιτικά ντόνατς που θα γίνουν ανάρπαστα

Συνταγή για σπιτικά ντόνατς που θα γίνουν ανάρπαστα

Υπάρχει παιδί που μπορεί να αντισταθεί σε μια τέτοια λιχουδιά; 
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies