Πέντε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγεία της γυναίκας

Πέντε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγεία της γυναίκας

Η σημασία της διατροφής για τη διατήρηση της υγείας της γυναίκας είναι αδιαμφισβήτητη.

Πέντε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγεία της γυναίκας

Τη σημερινή εποχή οι γυναίκες καλούνται να αντεπεξέλθουν σε πληθώρα υποχρεώσεων μεταξύ καριέρας και οικογένειας με αποτέλεσμα ο σύγχρονος τρόπος ζωής να επιβαρύνει σημαντικά την υγεία τους λόγω του στρες και της επιβαρυντικής διατροφής. Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι ο οργανισμός της γυναίκας υπόκειται σε πολλές βιολογικές μεταβολές ξεκινώντας από την έμμηνο ρύση, την εγκυμοσύνη, το θηλασμό και καταλήγοντας στην εμμηνόπαυση.
Συνεπώς, η υγιεινή διατροφή καλείται να παίξει σημαντικό ρόλο προκειμένου η μετάβαση από τη μία φάση στην άλλη να γίνεται ομαλά και ταυτόχρονα να μπορεί η γυναίκα να έχει την απαραίτητη ενέργεια για την καθημερινότητά της.

Τα παρακάτω θρεπτικά συστατικά δεν θα πρέπει να απουσίαζουν λοιπόν από το καθημερινό σας διαιτολόγιο.

1.Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Οι βιταμίνες αυτές βοηθούν το μεταβολισμό μας να λειτουργεί ομαλά και είναι απαραίτητες ιδιαιτέρως τις ημέρες πριν την πρώτη ημέρα του κύκλου κατά τις οποίες ο οργανισμός μας κατακρατά υγρά, εντείνοντας το οίδημα που νιώθουμε. Επιπλέον, οι βιταμίνες αυτές ενισχύουν την υγεία του δέρματος, των μαλλιών και των νυχιών μας. Τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι ξηροί καρποί, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα αυγά είναι μερικές καλές πηγές αυτών των βιταμινών.

2. Ασβέστιο

Η οστεοπόρωση είναι μία κατάσταση που απειλεί περισσότερο της γυναίκες και ο συνδυασμός της κατάλληλης διατροφής με την άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας των οστών. Τροφές όπως τα γαλακτοκομικά, οι ξηροί καρποί, το μπρόκολο αλλά και μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκκαλο είναι καλές πηγές ασβεστίου. Επιπρόσθετα, το ασβέστιο μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμο και για τις γυναίκες που εμφανίζουν σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών.

3. Ιώδιο

Το ιώδιο είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του θυρεοειδούς και η έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει σε διόγκωσή σου, υποθυρεοειδισμό, διαταραχές της διάθεσης, πρόσληψη βάρους και υπογονιμότητα. Τα γαλακτοκομικά, το ιωδιούχο αλάτι, τα ψάρια, τα οστρακοειδή και το γάλα σόγιας είναι πολύ καλές πηγές ιωδίου

4. Σίδηρος

Η έλλειψη σιδήρου είναι η πιο συχνή διατροφική ανεπάρκεια στις γυναίκες παγκοσμίως λόγω της κακής διατροφής και της απώλειας αίματος κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρύσεως. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, η μαύρη σοκολάτα, το κόκκινο κρέας, το ψάρι, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί είναι πλούσια τρόφιμα σε σίδηρο

5. Φυτοοιστρογόνα

Τα φυτοοιστρογόνα απαντώνται φυσικά στα τρόφιμα και μοιάζουν δομικά με τα οιστρογόνα. Μπορούμε να τα βρούμε σε τροφές όπως οι ξηροί καρποί, το λινέλαιο, τα προϊόντα σόγιας, τα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Πολυάριθμες μελέτες έχουν αναδείξει την πιθανή ευεργετική δράση των φυτοοιστρογόνων στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, στην προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου και από τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Ωστόσο, χρειάζονται ακόμα περισσότερες μελέτες προκειμένου να επιβεβαιωθούν τα παραπάνω ευρήματα.

Συμπερασματικά, η υγεία του γυναικείου οργανισμού συνδέεται άρρηκτα με τη σωστή διατροφή. Φροντίστε λοιπόν να μην παραμελείτε τον εαυτό σας κάνοντας σωστές διατροφικές επιλογές!

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψήφια Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

«Έξυπνα» και υγιεινά tips για να βρείτε ξανά τη φόρμα σας
Υγιεινή διατροφή: Τα φρούτα και λαχανικά του Οκτώβρη για εσάς και το παιδί σας

24.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
41.29 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ASICS ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΜΑΥΡΟ
42.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα Route 66'
38.40 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα οβαλ 'Μαργαρίτα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το παιδί σας αργεί να κοιμηθεί και δεν ξυπνά για το σχολείο; Τι να κάνετε

Το παιδί σας αργεί να κοιμηθεί και δεν ξυπνά για το σχολείο; Τι να κάνετε

Πώς θα ξυπνάει το παιδί πιο εύκολο για το σχολείο.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μεσημεριανό για το ολοήμερο που δεν χρειάζεται ζέσταμα

Μεσημεριανό για το ολοήμερο που δεν χρειάζεται ζέσταμα

Τι να βάλετε στο τάπερ για το ολοήμερο; Τι μπορεί να φάει…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ελένη Μενεγάκη: Μια κούκλα η Βαλέρια - Δείτε τη νέα φώτο στο Instagram

Ελένη Μενεγάκη: Μια κούκλα η Βαλέρια - Δείτε τη νέα φώτο στο Instagram

Μπορεί για λίγο καιρό να είχε αφαιρέσει τη φωτογραφία της από τον…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μαγικές φωτογραφίες γέννησης που όμοιές της δεν έχετε δει ποτέ ξανά

Μαγικές φωτογραφίες γέννησης που όμοιές της δεν έχετε δει ποτέ ξανά

Οι πρώτες φωτογραφίες νεογέννητου, δευτερόλεπτα μετά τη γέννησή του.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

Newsbomb.gr Onsports.gr Queen.gr Onmed.gr Astrology.gr Gossip-tv.gr Ratpack.gr i-Ellada.gr
©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
Μαριάννα Τουμασάτου: Η σπάνια φωτογραφία με την κόρη της (pics)