Πέντε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγεία της γυναίκας

Πέντε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγεία της γυναίκας

Η σημασία της διατροφής για τη διατήρηση της υγείας της γυναίκας είναι αδιαμφισβήτητη.

Πέντε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγεία της γυναίκας

Τη σημερινή εποχή οι γυναίκες καλούνται να αντεπεξέλθουν σε πληθώρα υποχρεώσεων μεταξύ καριέρας και οικογένειας με αποτέλεσμα ο σύγχρονος τρόπος ζωής να επιβαρύνει σημαντικά την υγεία τους λόγω του στρες και της επιβαρυντικής διατροφής. Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι ο οργανισμός της γυναίκας υπόκειται σε πολλές βιολογικές μεταβολές ξεκινώντας από την έμμηνο ρύση, την εγκυμοσύνη, το θηλασμό και καταλήγοντας στην εμμηνόπαυση.
Συνεπώς, η υγιεινή διατροφή καλείται να παίξει σημαντικό ρόλο προκειμένου η μετάβαση από τη μία φάση στην άλλη να γίνεται ομαλά και ταυτόχρονα να μπορεί η γυναίκα να έχει την απαραίτητη ενέργεια για την καθημερινότητά της.

Τα παρακάτω θρεπτικά συστατικά δεν θα πρέπει να απουσίαζουν λοιπόν από το καθημερινό σας διαιτολόγιο.

1.Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Οι βιταμίνες αυτές βοηθούν το μεταβολισμό μας να λειτουργεί ομαλά και είναι απαραίτητες ιδιαιτέρως τις ημέρες πριν την πρώτη ημέρα του κύκλου κατά τις οποίες ο οργανισμός μας κατακρατά υγρά, εντείνοντας το οίδημα που νιώθουμε. Επιπλέον, οι βιταμίνες αυτές ενισχύουν την υγεία του δέρματος, των μαλλιών και των νυχιών μας. Τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι ξηροί καρποί, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα αυγά είναι μερικές καλές πηγές αυτών των βιταμινών.

2. Ασβέστιο

Η οστεοπόρωση είναι μία κατάσταση που απειλεί περισσότερο της γυναίκες και ο συνδυασμός της κατάλληλης διατροφής με την άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας των οστών. Τροφές όπως τα γαλακτοκομικά, οι ξηροί καρποί, το μπρόκολο αλλά και μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκκαλο είναι καλές πηγές ασβεστίου. Επιπρόσθετα, το ασβέστιο μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμο και για τις γυναίκες που εμφανίζουν σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών.

3. Ιώδιο

Το ιώδιο είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του θυρεοειδούς και η έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει σε διόγκωσή σου, υποθυρεοειδισμό, διαταραχές της διάθεσης, πρόσληψη βάρους και υπογονιμότητα. Τα γαλακτοκομικά, το ιωδιούχο αλάτι, τα ψάρια, τα οστρακοειδή και το γάλα σόγιας είναι πολύ καλές πηγές ιωδίου

4. Σίδηρος

Η έλλειψη σιδήρου είναι η πιο συχνή διατροφική ανεπάρκεια στις γυναίκες παγκοσμίως λόγω της κακής διατροφής και της απώλειας αίματος κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρύσεως. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, η μαύρη σοκολάτα, το κόκκινο κρέας, το ψάρι, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί είναι πλούσια τρόφιμα σε σίδηρο

5. Φυτοοιστρογόνα

Τα φυτοοιστρογόνα απαντώνται φυσικά στα τρόφιμα και μοιάζουν δομικά με τα οιστρογόνα. Μπορούμε να τα βρούμε σε τροφές όπως οι ξηροί καρποί, το λινέλαιο, τα προϊόντα σόγιας, τα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Πολυάριθμες μελέτες έχουν αναδείξει την πιθανή ευεργετική δράση των φυτοοιστρογόνων στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, στην προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου και από τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Ωστόσο, χρειάζονται ακόμα περισσότερες μελέτες προκειμένου να επιβεβαιωθούν τα παραπάνω ευρήματα.

Συμπερασματικά, η υγεία του γυναικείου οργανισμού συνδέεται άρρηκτα με τη σωστή διατροφή. Φροντίστε λοιπόν να μην παραμελείτε τον εαυτό σας κάνοντας σωστές διατροφικές επιλογές!

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψήφια Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

«Έξυπνα» και υγιεινά tips για να βρείτε ξανά τη φόρμα σας
Υγιεινή διατροφή: Τα φρούτα και λαχανικά του Οκτώβρη για εσάς και το παιδί σας

23.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μπικίνι Tropical Sunuva
14.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco βρεφικό ξύλινο βιβλίο ελεφαντάκι
49.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zoggs Στολή κολύμβησης ''Zoggy'' μπλε 1-2 ΕΤΩΝ
49.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Ludi Βρεφική τέντα μωρού με πισίνα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Παιδί και ανάπτυξη: Βοηθήστε το παιδί σας να έχει υγιή αυτοεκτίμηση

Παιδί και ανάπτυξη: Βοηθήστε το παιδί σας να έχει υγιή αυτοεκτίμηση

«Δεν μπορώ να γίνω μπαλαρίνα. Δεν είμαι αρκετά δυνατή. Νιώθω ανίκανη».
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Με αφορμή τα 10α γενέθλια της κόρης της, η ηθοποιός δημοσίευσε αυτή τη φωτογραφία

Με αφορμή τα 10α γενέθλια της κόρης της, η ηθοποιός δημοσίευσε αυτή τη φωτογραφία

«Πότε πέρασαν 10 χρόνια!», αναρωτιέται η γνωστή ηθοποιός!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Τώρα καταλαβαίνω γιατί η μαμά μου δεν μπορούσε να κοιμηθεί όταν είχε άπλυτα πιάτα στο νεροχύτη!»

«Τώρα καταλαβαίνω γιατί η μαμά μου δεν μπορούσε να κοιμηθεί όταν είχε άπλυτα πιάτα στο νεροχύτη!»

Μεγαλώνοντας, ποτέ δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί η μαμά μου δεν μπορούσε…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ειρήνη και Άγγελος: Δείτε πόσο μεγάλωσαν τα δίδυμα του Αποστόλη Τότσικα και της Ρούλας Ρέβη (pics)

Ειρήνη και Άγγελος: Δείτε πόσο μεγάλωσαν τα δίδυμα του Αποστόλη Τότσικα και της Ρούλας Ρέβη (pics)

Νωρίς το πρωί στις 9 Σεπτεμβρίου του 2015 ο Αποστόλης Τότσικας και…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies