Ποια είναι τα καλύτερα θρεπτικά συστατικά για την πνευματική λειτουργία;

Ποια είναι τα καλύτερα θρεπτικά συστατικά για την πνευματική λειτουργία;

  • Ω-3 λιπαρά οξέα
  • Βιταμίνη Ε
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Βιταμίνη C
  • Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να βοηθήσουν;
Ποια είναι τα καλύτερα θρεπτικά συστατικά για την πνευματική λειτουργία;

Πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου και η κατανάλωση μιας ποικιλίας τροφών είναι σημαντική για την πρόσληψη των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο εγκέφαλός μας για να αποδίδει στο μέγιστο.

Τα συμπληρώματα διατροφής δε φαίνεται να μπορούν να αντικαταστήσουν την ισορροπημένη διατροφή, καθώς φαίνεται ότι ο συνδυασμός των τροφών βοηθά το σώμα να απορροφήσει καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

sistatika igeia eggefalou

Ας δούμε πιο συγκεκριμένα λοιπόν, ποια είναι τα θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν την υγεία του εγκεφάλου και πού θα τα βρούμε.

Ω-3 λιπαρά οξέα

Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι ένα είδος ακόρεστου λίπους που προστατεύουν τον εγκέφαλο λόγω της αντιφλεγμονώδους δράσης τους. Επιπλέον, αποτελούν δομικό στοιχείο των κυτταρικών μεμβρανών του εγκεφάλου και μελέτες έχουν δείξει ότι μπορούν να παίξουν προστατευτικό ρόλο στη δημιουργία του Alzheimer.
Πού θα τα βρούμε; Εκτός από τα λιπαρά ψάρια, καλές πηγές ω-3 λιπαρών είναι οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και μερικές εμπλουτισμένες τροφές όπως τα αυγά και το γιαούρτι.

vitamin E

Βιταμίνη Ε

Αυτή η βιταμίνη λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό στο σώμα και προστατεύει τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες, ένα είδος βλάβης που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες. Ο εγκέφαλος είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στο οξειδωτικό στρες, το οποίο αυξάνεται κατά τη γήρανση και συμβάλλει σημαντικά στη γνωστική έκπτωση.
Πού θα τη βρούμε; Η βιταμίνη Ε βρίσκεται σε σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στο αβοκάντο, στις κόκκινες πιπεριές, στα σπαράγγια, στους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Όταν πρόκειται για την υγεία του εγκεφάλου, είναι σημαντικό να εστιάσουμε σε τρεις βιταμίνες του συμπλέγματος Β: τη Β6, τη Β12 και τη Β9 (φυλλικό οξύ). Φαίνεται ότι η ανεπάρκειά τους μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο απώλειας μνήμης και άλλων μορφών γνωστικής έκπτωσης. Ο λόγος είναι ότι αυτές οι βιταμίνες βοηθούν στην ενίσχυση της παραγωγής νευροδιαβιβαστών που μεταδίδουν μηνύματα μεταξύ του εγκεφάλου και του σώματος.

Πού θα τις βρούμε: Τα όσπρια είναι μια από τις καλύτερες πηγές βιταμινών Β. Οι μπανάνες, τα πορτοκάλια, το πεπόνι, ο σολομός, τα πουλερικά και σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι καλές πηγές Β6. Το φυλλικό οξύ μπορούμε να το βρούμε στο μπρόκολο, τα χόρτα, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα αυγά, και τους ηλιόσπορους. Η βιταμίνη Β12 βρίσκεται κυρίως στο κρέας και τα ψάρια.

bitamini c1

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C με την αντιοξειδωτική της δράση είναι γνωστή για την επίδραση στο ανοσοποιητικό μας σύστημα, ωστόσο η βιταμίνη C φαίνεται να δρα και ενάντια στη φλεγμονή που βλάπτει τον εγκέφαλο. Επιστημονικές μελέτες έχουν συσχετίσει την πρόσληψη βιταμίνης C με λιγότερες πιθανότητες ανάπτυξης Alzheimer.
Πού θα τη βρούμε: Τα ακτινίδια, οι κόκκινες και πράσινες πιπεριές, τα εσπεριδοειδή, τα μούρα, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και οι ντομάτες είναι μερικές καλές πηγές.

Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να βοηθήσουν;

Η αγορά είναι γεμάτη πλέον με βιταμίνες και συμπληρώματα που ισχυρίζονται ότι υποστηρίζουν την υγεία του εγκεφάλου. Ωστόσο, οι ειδικοί συμφωνούν ότι είναι καλύτερα να επενδύουμε σε θρεπτικά ολόκληρα τρόφιμα αντί σε συμπληρώματα εκτός εάν έχουμε ανεπάρκεια σε ορισμένα θρεπτικά συστατικά.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι η τακτική άσκηση και ο επαρκής ύπνος συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της πνευματικής λειτουργίας.

Δρ Ευσταθία Παπαδά RD
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Πώς αλλάζει ο εγκέφαλος μίας γυναίκας όταν γίνεται μητέρα;

Πώς αντιδρά ο εγκέφαλος της μητέρας στο κλάμα του μωρού;

Υγιής παιδικός εγκέφαλος σε τέσσερα βήματα

Μπορεί η διατροφή να ενισχύσει την υγεία του δέρματος;

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εποχικές αλλεργίες στα παιδιά: Πέντε τρόποι να ανακουφιστούν

Εποχικές αλλεργίες στα παιδιά: Πέντε τρόποι να ανακουφιστούν

Kύρια συμπτώματα αλλεργιών Αποφύγετε τις βόλτες στα πάρκα Κρατήστε τα παράθυρα κλειστά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Φωτογραφίες αποτυπώνουν τις στιγμές του τοκετού με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο

Φωτογραφίες αποτυπώνουν τις στιγμές του τοκετού με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο

Οι φωτογραφίες της Eva Rose είναι ασπρόμαυρες, απλές και υπέροχες.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κιρσοί μετά τον τοκετό: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Κιρσοί μετά τον τοκετό: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Κιρσοί μετά τον τοκετό Τι προκαλεί τους κιρσούς μετά τον τοκετό; Ποια…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το παιδί μου είναι μοναδικό!

Το παιδί μου είναι μοναδικό!

Τι είναι αυτό που το κάνει τόσο μοναδικό;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved