Ποια είναι η διατροφική αξία και τα οφέλη των αποξηραμένων φρούτων;

Ποια είναι η διατροφική αξία και τα οφέλη των αποξηραμένων φρούτων;

Τα αποξηραμένα φρούτα προκύπτουν από φρέσκα φρούτα που υποβάλλονται σε επεξεργασία με διάφορες τεχνικές και αποτελούν μια συμπυκνωμένη μορφή των φρέσκων φρούτων με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε υγρασία.

Ποια είναι η διατροφική αξία και τα οφέλη των αποξηραμένων φρούτων;

Σε αυτήν τη μορφή, είναι εύκολο να αποθηκευτούν, να διανεμηθούν και ταυτόχρονα μπορούν να είναι διαθέσιμα όλο το χρόνο. Οι σταφίδες, το μήλο, το βερίκοκο, τα σύκα, τα δαμάσκηνα και οι χουρμάδες είναι συνήθως εκείνα τα αποξηραμένα φρούτα στα οποία δεν προστίθεται ζάχαρη κατά την επεξεργασία τους. Ωστόσο, φρούτα όπως τα κεράσια, οι φράουλες, τα μάνγκο και τα βατόμουρα συνήθως εμβαπτίζονται σε διάφορα συμπυκνωμένα διαλύματα ζάχαρης (ή χυμών φρούτων) πριν από την ξήρανση.

Ποια θρεπτικά συστατικά περιέχουν τα αποξηραμένα φρούτα;

Τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούνται κυρίως από υδατάνθρακες (σάκχαρα και φυτικές ίνες), ενώ έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και ακόμα χαμηλότερη σε λιπαρά. Επιπλέον, τα αποξηραμένα φρούτα είναι πολύ πλούσια σε σημαντικά βιοδραστικά συστατικά όπως βιταμίνες (βιταμίνες Α, C, Ε, νιασίνη, φυλλικό οξύ), ανόργανα στοιχεία (σίδηρος, χαλκός, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο), φαινολικά συστατικά και καροτενοειδή. Ορισμένα μάλιστα είδη αποξηραμένων φρούτων συγκαταλέγονται μεταξύ των τροφίμων με την υψηλότερη αντιοξειδωτική ικανότητα.

Ποια είναι τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση των αποξηραμένων φρούτων;

Τα θρεπτικά συστατικά των αποξηραμένων φρούτων προσδίδουν στα αποξηραμένα φρούτα πλήθος ευεργετικών ιδιοτήτων. Οι φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά συστατικά που περιέχουν φαίνεται να συμβάλλουν:

  • Στην προστασία από καρδιαγγειακά νοσήματα
  • Στην καλύτερη διαχείριση του σωματικού βάρους όταν καταναλώνονται στην κατάλληλη ποσότητα
  • Στην προστασία από κάποιες μορφές καρκίνου
  • Στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος
  • Στην προστασία από εκφυλιστικές εγκεφαλικές παθήσεις

apoxiramena frouta1

Τί πρέπει να προσέξουμε σχετικά με την κατανάλωση των αποξηραμένων φρούτων;

Τα φρούτα αποτελούν μία από τις πιο θρεπτικές ομάδων τροφίμων τόσο στη φρέσκια όσο και στην αποξηραμένη μορφή τους. Ωστόσο, υπάρχουν δύο σημεία τα οποία πρέπει να προσέξουμε σε ό,τι αφορά την κατανάλωσή τους.

Καθώς ο όγκος των αποξηραμένων φρούτων είναι μικρότερος από των φρέσκων φρούτων είναι ευκολότερο να προσλάβουμε περισσότερες θερμίδες καταναλώνοντας περισσότερα αποξηραμένα φρούτα έως ότου φτάσουμε σε κορεσμό. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να προσαρμόζουμε την ποσότητα των αποξηραμένων φρούτων που θα καταναλώσουμε στις δικές μας ανάγκες εάν βρισκόμαστε σε μία προσπάθεια απώλειας βάρους. Μπορούμε επίσης να επιλέγουμε τα φρέσκα φρούτα συχνότερα καθώς ο μεγαλύτερος όγκος τους μας χορταίνει πιο εύκολα με λιγότερες θερμίδες.

Τέλος, ένα ακόμα σημείο το οποίο απαιτεί την προσοχή μας είναι η επιλογή αποξηραμένων φρούτων χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Όπως αναφέραμε παραπάνω, ορισμένα είδη αποξηραμένων φρούτων περιέχουν ζάχαρη πέρα από τα φυσικά τους σάκχαρα. Είναι σημαντικό λοιπόν να διαβάζουμε τις ετικέτες τροφίμων αν πρόκειται για συσκευασμένα προϊόντα ή να αναζητούμε περισσότερες πληροφορίες αν πρόκειται για προϊόντα που πωλούνται χύμα.

Δρ Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Βιβλιογραφία

Hernández-Alonso, P.; Camacho-Barcia, L.; Bulló, M.; Salas-Salvadó, J. Nuts and Dried Fruits: An Update of Their Beneficial Effects on Type 2 Diabetes. Nutrients 2017, 9, 673. https://doi.org/10.3390/nu9070673

Διαβάστε επίσης

Πέντε διατροφικά tips για να μειώσετε την αρτηριακή πίεση

Δέκα ιδέες για νηστίσιμα και υγιεινά snacks

Χρήσιμα tips διατροφής για τη νηστεία της Σαρακοστής

Πέντε λάθη που σαμποτάρουν την απώλεια βάρους

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
109.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Διάρροια στα μωρά: Πώς αντιμετωπίζεται

Διάρροια στα μωρά: Πώς αντιμετωπίζεται

Πού μπορεί να οφείλεται η διάρροια στα μωρά;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οδηγός για μπαμπάδες - Τι να περιμένει στο τρίτο τρίμηνο της συζύγου του

Οδηγός για μπαμπάδες - Τι να περιμένει στο τρίτο τρίμηνο της συζύγου του

Συμβουλές για μέλλοντες μπαμπάδες
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ρούλα Ρέβη: Τι είναι οι «μαμαδομπουκιές» που της αρέσει να δίνει στα δίδυμα

Ρούλα Ρέβη: Τι είναι οι «μαμαδομπουκιές» που της αρέσει να δίνει στα δίδυμα

Είναι βέβαιο ότι κι εσείς έχετε ταΐσει τα παιδιά της με ...μαμαδομπουκιές. 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πέντε τρόποι  για να κρύψετε τα σημάδια και συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας

Πέντε τρόποι για να κρύψετε τα σημάδια και συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας

Λοιπόν, είστε έγκυος αλλά δεν θέλετε να μοιραστείτε με τους άλλους αυτό…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved