Προϊόντα ολικής άλεσης: Γιατί να τα εντάξουμε στη διατροφή των παιδιών;

Προϊόντα ολικής άλεσης: Γιατί να τα εντάξουμε στη διατροφή των παιδιών;

Τα προϊόντα ολικής άλεσης καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο χώρο στις προτιμήσεις των καταναλωτών λόγω των οφελών τους για την υγεία.

Προϊόντα ολικής άλεσης: Γιατί να τα εντάξουμε στη διατροφή των παιδιών;

Πολύ συχνά οι γονείς αναρωτιούνται αν τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι κατάλληλα και για τη διατροφή των παιδιών. Ας δούμε πρώτα λοιπόν τί είναι τα προϊόντα ολικής άλεσης και στη συνέχεια γιατί πρέπει να εντάσσονται στη διατροφή των παιδιών.

Τι είναι τα προϊόντα ολικής άλεσης;

Η διατροφή του ανθρώπου περιλαμβάνει μία μεγάλη ποικιλία δημητριακών όπως το σιτάρι, η σίκαλη, το κριθάρι, η βρώμη, το ρύζι κτλ. Τα προϊόντα ολικής άλεσης περιλαμβάνουν ολόκληρο το σπόρο του εκάστοτε δημητριακού. Πιο συγκεκριμένα ο σπόρος περιλαμβάνει:

  • το πίτουρο (εξωτερικό στρώμα πλούσιο σε φυτικές ίνες)
  • το φύτρο (εσωτερική στοιβάδα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά)
  • το ενδοσπέρμιο (κεντρικό μέρος πλούσιο σε άμυλο)

Οι λευκές εκδοχές των δημητριακών δεν περιλαμβάνουν το πίτουρο και το φύτρο τα οποία αφαιρούνται κατά τη διαδικασία της άλεσης.

Ποια θρεπτικά συστατικά περιέχουν τα προϊόντα ολικής άλεσης;

Το μεγαλύτερο μέρος των θρεπτικών συστατικών βρίσκεται στο φύτρο και το πίτουρο των δημητριακών και γι’αυτό τα προϊόντα ολικής άλεσης περιέχουν έως και 75% περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα επεξεργασμένα δημητριακά. Πιο συγκεκριμένα τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πλούσια σε:

  • Φυτικές ίνες
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Ω-3 λιπαρά
  • Πρωτεΐνες
  • Βιταμίνη Ε και σελήνιο που δρουν ως αντιοξειδωτικά

OLIKI ALESI

Ποια είναι τα οφέλη τους για την υγεία;

Τα επιστημονικά στοιχεία σχετικά με την υπεροχή των δημητριακών ολικής άλεσης έναντι των λευκών δημητριακών έχουν αυξηθεί κατακόρυφα την τελευταία δεκαετία. Πέρα από τη διατήρηση της υγείας και της ευεξίας, η κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης συνδέεται με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης πολλών χρόνιων ασθενειών. Τα οφέλη αυτά δε φαίνεται να οφείλονται μόνο στις φυτικές ίνες που περιέχουν αλλά και στη συνολική περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά.

Πιο συγκεκριμένα η τακτική κατανάλωση των δημητριακών ολικής άλεσης φαίνεται να:

  • Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου του πεπτικού συστήματος.
  • Προστατεύει την υγεία του εντέρου μέσω της διατήρησης της φυσιολογικής χλωρίδας του.
  • Βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους.
  • Βοηθά στον καλύτερο έλεγχο των επιπέδων σακχάρου λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν και στην ενίσχυση του κορεσμού.

Γιατί τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι απαραίτητα στη διατροφή των παιδιών;

Πέρα από τα παραπάνω οφέλη τα προϊόντα ολικής άλεσης αποτελούν ιδανική τροφή για τα παιδιά.
Καθώς το στομάχι των παιδιών είναι μικρότερο αλλά η ενέργεια που χρειάζονται είναι αρκετή, τα δημητριακά ολικής άλεσης αποτελούν ένα εξαιρετικό μέσο διατροφής αφού σε μικρή ποσότητα τα παιδιά μπορούν να προσλάβουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών κι ενέργεια.
Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητα των προϊόντων αυτών σε φυτικές ίνες αποτελεί μία καλή επιλογή για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας που αποτελεί μία από τις συχνότερες διαταραχές του πεπτικού συστήματος των παιδιών.
Ένα ακόμα σημαντικό όφελος για τα παιδιά είναι η διατήρηση του αισθήματος κορεσμού και των επιπέδων ενέργειας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν άλλωστε πως τα παιδιά που τρώνε συστηματικά δημητριακά ολικής αλέσεως διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο για την ανάπτυξη παχυσαρκίας και διαβήτη.
Έτσι λοιπόν τα προϊόντα ολικής άλεσης θα πρέπει να κατέχουν σημαντική θέση στη διατροφή των παιδιών άνω των 12 μηνών σε συνεννόηση πάντα με τον παιδίατρο και το διαιτολόγο σας!

Δρ Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Πηγή: https://www.bda.uk.com/resource/wholegrains.html 

Διαβάστε επίσης

Πέντε βήματα για καλύτερη διατροφή το 2021

Χριστουγεννιάτικα tips για τη διατροφή των παιδιών

Κόπωση στα παιδιά: Μπορεί να ευθύνεται η διατροφή τους;

Υγιής παιδικός εγκέφαλος σε τέσσερα βήματα

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
109.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το παιδί τρώει τα νύχια του; Εύκολα tips για να σταματήσει αυτή τη συνήθεια

Το παιδί τρώει τα νύχια του; Εύκολα tips για να σταματήσει αυτή τη συνήθεια

Για ποιους λόγους το παιδί τρώει τα νύχια του;  
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τα καλοκαιρινά φρούτα που είναι ωφέλιμα για τα παιδιά

Τα καλοκαιρινά φρούτα που είναι ωφέλιμα για τα παιδιά

Τα φρούτα ειδικά το καλοκαίρι, είναι το καλύτερο σνακ για τα παιδιά.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Λευτέρης Πετρούνιας: Γυμνάζεται με την κόρη του και το Instagram «λιώνει»

Λευτέρης Πετρούνιας: Γυμνάζεται με την κόρη του και το Instagram «λιώνει»

Από τις πιο όμορφες φωτογραφίες που έχει δημοσιεύσει.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;», αναρωτιέστε ξανά; Αν ναι, τότε ακολουθήστε το πρόγραμμα…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved