Πώς θα ανακουφιστούμε από το φούσκωμα στην κοιλιά μέσω της διατροφής;

Πώς θα ανακουφιστούμε από το φούσκωμα στην κοιλιά μέσω της διατροφής;

Το φούσκωμα στην περιοχή της κοιλιάς είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο που απασχολεί άνδρες και γυναίκες.

Πώς θα ανακουφιστούμε από το φούσκωμα στην κοιλιά μέσω της διατροφής;

Οι αιτίες πίσω από αυτό μπορεί να είναι πολλές συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών συνηθειών, του τρόπου ζωής, του στρες αλλά και άλλων διαταραχών, όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Δείτε πώς οι παρακάτω διατροφικές αλλαγές μπορεί να σας ανακουφίσουν:

Περιορίστε την κατανάλωση λακτόζης

Η λακτόζη αποτελεί μία μορφή δισακχαρίτη που για να διασπαστεί και να απορροφηθεί απαιτεί την παρουσία του ενζύμου λακτάση. Ωστόσο, το μεγαλύτερο ποσοστό των ενηλίκων έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, καθώς τα επίπεδα και η ενεργότητα της λακτάσης είναι μειωμένα στον οργανισμό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προκαλείται φούσκωμα, αέρια ακόμα και διάρροιες. Το γιαούρτι και τα τυριά περιέχουν φυσικά χαμηλότερα επίπεδα λακτόζης και είναι συνήθως καλύτερα ανεκτά, ενώ αν θέλετε να καταναλώνετε γάλα προτιμήστε γάλα ελεύθερο λακτόζης.

Μειώστε την κατανάλωση νατρίου

Το νάτριο αποτελεί ένα απαραίτητο ανόργανο στοιχείο για τον οργανισμό και οι ημερήσιες ανάγκες για τους ενήλικες ανέρχονται σε περίπου 2300mg νατρίου ημερησίως. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε 1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι. Ωστόσο, η υπερκατανάλωση νατρίου μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών, να εντείνει το αίσθημα φουσκώματος και αργότερα να συμβάλει και σε άλλα προβλήματα υγείας όπως η υπέρταση. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να περιορίζουμε την προσθήκη άλατος στο φαγητό, καθώς το νάτριο υπάρχει ήδη σε μεγάλες ποσότητες σχεδόν σε όλα τα συσκευασμένα τρόφιμα (ως συντηρητικό και βελτιωτικό της γεύσης) αλλά και φυσικά σε τρόφιμα (όπως λαχανικά, οστρακοειδή, γαλακτοκομικά).

fouskoma stin koilia

Περιορίστε την κατανάλωση λιπαρών

Τα λιπαρά είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού ωστόσο η διάσπαση και η απορρόφησή τους απαιτεί περισσότερο χρόνο. Για το λόγο αυτό η κατανάλωση πολύ λιπαρών γευμάτων μπορεί να προκαλέσει γαστρεντερικές ενοχλήσεις και να εντείνει το φούσκωμα.

Μειώστε την κατανάλωση ανθρακούχων ποτών

Το ανθρακικό κυκλοφορεί στον πεπτικό σωλήνα και φτάνοντας στο έντερο προκαλεί ανεπιθύμητο φούσκωμα. Μην ξεχνάτε επίσης ότι τα ανθρακούχα ποτά είναι συνήθως πλούσια σε ζάχαρη, η οποία προκαλεί κατακράτηση νερού.

Δοκιμάστε μία διατροφή χαμηλή σε FODMAPs (fermentable oligosaccharides, disaccharides, monosaccharides and polyols)

Το διατροφικό αυτό σχήμα έχει φανεί αποτελεσματικό στην αντιμετώπιση του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου. Πρόκειται για μία ομάδα άπεπτων υδατανθράκων ή φυτικών ινών που διέρχονται από τον πεπτικό σωλήνα και απορροφώνται ατελώς με αποτέλεσμα να προκαλούν φούσκωμα. Στην ομάδα αυτή συμπεριλαμβάνονται η λακτόζη, η φρουκτόζη, γλυκαντικές ύλες που βρίσκονται σε τσίχλες και άλλα. Μεταξύ άλλων τα παρακάτω τρόφιμα είναι πλούσια σε FODMAPs: το σιτάρι, τα κρεμμύδια, το σκόρδο, το μπρόκολο, το λάχανο, το κουνουπίδι, οι αγκινάρες, τα φασόλια, τα μήλα, τα αχλάδια, το καρπούζι. Ωστόσο, ο κατάλογος με τροφές πλούσιες σε FODMAPs είναι μεγάλος και το διατροφικό αυτό σχήμα απαιτεί την καθοδήγηση από έναν εξειδικευμένο διαιτολόγο που θα διασφαλίσει την επάρκεια της διατροφής αυτής.

fouksoma stin koilia1

Δοκιμάστε μικρά και συχνά γεύματα και αποφύγετε τη γρήγορη κατανάλωση φαγητού

Τα μικρά γεύματα δε θα επιβαρύνουν την πέψη, ενώ με την αργή κατανάλωση φαγητού θα αποφύγετε την κατάποση αέρα που παγιδεύεται στον πεπτικό σωλήνα και προκαλεί φούσκωμα.

Ενισχύστε το μικροβίωμα του εντέρου με προβιοτικά

Πρόκειται για διάφορες ομάδες μικροοργανισμών που βρίσκονται φυσικά στον πεπτικό σωλήνα σε ισορροπία. Όταν η ισορροπία αυτή διαταράσσεται τότε μπορεί να δημιουργηθούν πεπτικές διαταραχές όπως το σύνδρομο ευερέθιστο εντέρου. Ενισχύστε λοιπόν το μικροβίωμα του εντέρου εντάσσοντας στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε προβιοτικά όπως το γιαούρτι, το κεφίρ, τα τυριά και το τόφου. Αν ο γιατρός σας το εγκρίνει μπορείτε να λάβετε κάποιο συμπλήρωμα προβιοτικών.

Τέλος, μην ξεχνάτε ότι για να καταλάβετε αν σας ενοχλούν συγκεκριμένες τροφές είναι χρήσιμο να κρατάτε ένα ημερολόγιο διατροφής και συμπτωμάτων, έτσι ώστε να τις εντοπίσετε και να τις περιορίσετε. Επιπλέον, συμβουλευτείτε το γιατρό σας έτσι ώστε να αποκλείσετε άλλες πιθανές παθολογικές αιτίες.

Δρ Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Πίνε αυτό το smoothie τις επόμενες ημέρες και απόφυγε το φούσκωμα στην κοιλιά

Φρούτα & λαχανικά που προκαλούν φούσκωμα (pics)

Τι πρέπει να τρώτε για να ανακουφιστείτε από το πρήξιμο και το φούσκωμα

Υποφέρετε συχνά από φούσκωμα; Τα 10 λαχανικά που πρέπει να αποφεύγετε

24.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
41.29 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ASICS ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΜΑΥΡΟ
42.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα Route 66'
38.40 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα οβαλ 'Μαργαρίτα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τα καλύτερα beauty hacks για μαμάδες με βρεφικά προϊόντα

Τα καλύτερα beauty hacks για μαμάδες με βρεφικά προϊόντα

Μπορεί τα βρεφικά προϊόντα να προορίζονται για τα βρέφη και τα παιδιά,…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς θα ξυπνά πιο εύκολα το πρωί η μαμά

Πώς θα ξυπνά πιο εύκολα το πρωί η μαμά

Πώς θα βελτιώσει τα πρωινά της μια μαμά;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ελένη Μενεγάκη: Μια κούκλα η Βαλέρια - Δείτε τη νέα φώτο στο Instagram

Ελένη Μενεγάκη: Μια κούκλα η Βαλέρια - Δείτε τη νέα φώτο στο Instagram

Μπορεί για λίγο καιρό να είχε αφαιρέσει τη φωτογραφία της από τον…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έξι συμβουλές για να επαναφέρεις τη σιλουέτα σου σε φόρμα

Έξι συμβουλές για να επαναφέρεις τη σιλουέτα σου σε φόρμα

Χωρίς να πιέσεις το σώμα και τον εαυτό σου.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

Newsbomb.gr Onsports.gr Queen.gr Onmed.gr Astrology.gr Gossip-tv.gr Ratpack.gr i-Ellada.gr
©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
Μαριάννα Τουμασάτου: Η σπάνια φωτογραφία με την κόρη της (pics)