Επιστροφή στα θρανία – Πρόληψη ιώσεων

Επιστροφή στα θρανία – Πρόληψη ιώσεων

Πέρασε ήδη η πρώτη εβδομάδα από την έναρξη του σχολικού έτους και ήδη τα πρώτα συμπτώματα των ιώσεων κάνουν την εμφάνισή τους.

Επιστροφή στα θρανία – Πρόληψη ιώσεων

Χαρακτηριστικά, τα παιδιά που πηγαίνουν για πρώτη φορά σχολείο έρχονται αντιμέτωπα με μία μεγάλη ομάδα ιών άγνωστους για το ανοσοποιητικό τους σύστημα, με αποτέλεσμα να μην διαθέτουν τα απαραίτητα αντισώματα για να τους αντιμετωπίσουν.

Έτσι, οι γονείς είναι καλό να γνωρίζουν χρήσιμες οδηγίες προκειμένου να μειώσουν σημαντικά τις πιθανότητες να νοσήσει ένα παιδί από ίωση.

Πώς θωρακίζουμε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού

Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που είναι απαραίτητο για τη θωράκιση και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος του παιδιού είναι η σωστή διατροφή. Στα καθημερινά γεύματα του παιδιού και της οικογένειας γενικότερα θα πρέπει να περιέχονται τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για ισορροπία και σε επαρκείς ποσότητες.

Παιδική διατροφή & Πρόληψη ιώσεων

Σε αυτά περιλαμβάνονται οι βιταμίνες και οι ουσίες με αντιοξειδωτική δράση. Η βιταμίνη C περιέχεται σε ωμές κόκκινες και πράσινες πιπεριές, ακτινίδια, μπρόκολο (στον ατμό), ωμό λάχανο, φράουλες, πορτοκάλια και χυμό ντομάτας, ενώ η βιταμίνη Ε περιέχεται σε μεγάλες ποσότητες όπως το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, τα σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά και το κρασί. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως οι ντομάτες αποτελούν μία από τις καλύτερες πλούσιες σε λυκοπένιο επιλογές και ειδικότερα ο ντοματοχυμός και η τριμμένη ντομάτα (πολτός ή πουρές τομάτας). Τα ω3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν εξίσου σημαντικά στην τόνωση του οργανισμού και εντοπίζονται σε μεγάλες συγκεντρώσεις σε λιπαρά ψάρια, σε ξηρούς καρπούς και στο σουσάμι.

paidi iosi epistrofi sto sxoleio

Τα μικρά παιδιά έχουν αυξημένες ανάγκες για ήρεμο και ποιοτικό ύπνο, αρκετές ώρες ημερησίως προκειμένου να ξεκουράζονται και ο οργανισμός τους να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε πιθανές ιώσεις και λοιμώξεις. Ο παιδίατρος μπορεί να συστήσει τις απαραίτητες ώρες που πρέπει να κοιμάται το παιδί σύμφωνα με την ηλικία του.

Δείτε εδώ όλα τα θέματα Back to School του Mothersblog.gr

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που βοηθά πολύ στην αποφυγή και την πρόληψη των ιώσεων είναι η υιοθέτηση βασικών κανόνων σωματικής υγιεινής. Το παιδί θα πρέπει να μάθει να πλένει σωστά τα χέρια του, σύμφωνα με τους κανόνες που προβλέπονται, με ταυτόχρονη χρήση αντισηπτικών/απολυμαντικών σαπουνιών, τόσο κατά τη διάρκεια παραμονής του στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Αξίζει να τονιστεί πως τα χέρια θα πρέπει να πλένονται με ιδιαίτερη προσοχή πριν την κατανάλωση φαγητού, μετά την τουαλέτα, μετά το παιχνίδι στο πάρκο, με την επιστροφή από το σχολείο κτλ.

Οι γονείς καλό θα είναι να ελέγχουν επίσης κατά πόσο τηρούνται οι βασικοί κανόνες υγιεινής στο σχολείο και από το προσωπικό που απασχολείται με τα παιδιά. Καλό θα είναι το παιδί να μάθει να τρώει μόνο από το δικό του πιάτο, χωρίς να μοιράζεται το φαγητό του με συμμαθητές, ενώ και το παγούρι ή όποιο προσωπικό του αντικείμενο χρησιμοποιείται στο σχολείο δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται από άλλα παιδιά.

Καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους, ακόμη και τις χειμωνιάτικες παγωμένες ημέρες, θα πρέπει να αερίζονται σωστά όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι είτε στο σπίτι είτε στο σχολείο. Μία λάθος λογική των γονιών είναι να μην ανοίξουν το παράθυρο από φόβο μην κρυώσει το παιδί. Ωστόσο η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται σημαντικά με αποτέλεσμα οι ιώσεις να εμφανίζονται πολύ πιο συχνά.

Τέλος, στην περίπτωση που ένα παιδί παρουσιάσει μία αδυναμία θα πρέπει να παραμείνει στο σπίτι τουλάχιστον 48 ώρες χωρίς καθόλου συμπτώματα, καθώς έτσι προφυλάσσεται τόσο το ίδιο από την πιθανότητα μιας νέας ίωσης, όσο και τα άλλα παιδιά από να κολλήσουν και εκείνα.

Δρ.Μαριαλένα Κυριακάκου
www.kyriakakou.gr  
inkedin.com/in/kyriakakou  
marialenakyriakakou@gmail.com 

Δείτε όλα τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο στη ροή ειδήσεων του Newsbomb.gr

Διαβάστε επίσης

Παιδί και υγεία: Προστετέψτε το παιδί σας από τις ιώσεις στο σχολείο

Αντιμετωπίστε αποτελεσματικά τις ιώσεις που θα φέρει η επιστροφή στο σχολείο

Οκτώ κανόνες υγιεινής για να προστατεύονται τα παιδιά από ιώσεις και λοιμώξεις

Ανοσοποιητικό παιδιού: Ενισχύστε το με αυτές τις 8 τροφές

Ενισχύστε με φυσικούς τρόπους το ανοσοποιητικό του παιδιού σας

38.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
48.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ NIKE ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ
56.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα Route 66'
48.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα οβαλ 'Μαργαρίτα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Aσκήσεις για μωρά εννέα έως δώδεκα μηνών που βοηθούν στα πρώτα τους βήματα (vid)

Aσκήσεις για μωρά εννέα έως δώδεκα μηνών που βοηθούν στα πρώτα τους βήματα (vid)

Το μωρό σας είναι σε ηλικία που θα κάνει τα πρώτα του…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι μπορείτε να κάνετε όταν το παιδί βαριέται να διαβάσει

Τι μπορείτε να κάνετε όταν το παιδί βαριέται να διαβάσει

Πώς θα βοηθήσω το παιδί να διαβάσει όταν βαριέται;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μάξιμος Μουμούρης: Εσείς έχετε δει τη σύζυγο & τις τρεις κόρες του αγαπημένου ηθοποιού; (pics)

Μάξιμος Μουμούρης: Εσείς έχετε δει τη σύζυγο & τις τρεις κόρες του αγαπημένου ηθοποιού; (pics)

Ο Μάξιμος Μουμούρης, πάνω από όλα είναι ένας τρυφερός σύζυγος και ένας…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Είχες δύσκολη ημέρα; 25 πράγματα για τη μητρότητα που θα σε κάνουν να χαμογελάσεις

Είχες δύσκολη ημέρα; 25 πράγματα για τη μητρότητα που θα σε κάνουν να χαμογελάσεις

Υπάρχουν στιγμές κατά τη διάρκεια της μητρότητας που δεν μπορείς να δεις…
Διάβασε τη συνέχεια
PlusQueen
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό