Παιδί και δίαιτες: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε από την παιδίατρο του Mothersblog

Παιδι και δίαιτα: Οι γονείς συχνά έρχονται αντιμέτωποι με τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις και τις νέες δίαιτες, ειδικότερα όσο τα παιδιά πλησιάζουν και μπαίνουν στην περίοδο της εφηβείας.

Παιδί και δίαιτες: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε από την παιδίατρο του Mothersblog

Παρόλο αυτά, θα πρέπει πάντα να δίνουν προσοχή αφενός στις σκέψεις και τα κίνητρα του παιδιού να ξεκινήσει μία δίαιτα και αφετέρου στις διατροφικές του επιλογές προκειμένου να μην προσβάλλουν την υγεία του.

Μία νέα διατροφική τάση είναι η χορτοφαγία, μία διατροφή που αποδεδειγμένα με έρευνες έχει αρκετά οφέλη για την υγεία. Σε αυτά συγκαταλέγονται η μείωση της πιθανότητας εμφάνισης αυξημένης αρτηριακής πίεσης και υψηλής χοληστερόλης, μικρότερη εμφάνιση δυσπεψίας, η μείωση της πιθανότητας εμφάνισης κάποιων μορφών κακοήθειας, ενώ συνήθως ένας χορτοφάγος είναι πιθανότερο να έχει φυσιολογικό σωματικό βάρος, συγκριτικά με εκείνους που καταναλώνουν κρέας.

PAIDI KAI DIAITA 1

Ωστόσο ο αποκλεισμός των τροφών ζωικής προέλευσης από τη διατροφή, χωρίς να συνοδεύεται από βασικές αρχές ισορροπημένης διατροφής δεν οδηγεί στα προαναφερόμενα οφέλη της χορτοφαγίας. Για παράδειγμα μία αυστηρού τύπου δίαιτα μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές ελλείψεις θρεπτικών συστατικών στα παιδιά, που θα επηρεάσουν την υγεία τους. Όταν ένα παιδί δεν καταναλώνει κρέας αρκετά συχνά, καταλήγει να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες γαλακτοκομικών προϊόντων με αποτέλεσμα εντέλει να ακολουθεί μία δίαιτα πολλών λιπαρών και αντίστοιχα θερμίδων. Ένας χορτοφάγος επίσης θα πρέπει να έχει σωστή εκπαίδευση συνδυασμού τροφών, όπως για παράδειγμα φασόλια με καλαμπόκι, προκειμένου να έχει σωστή απορρόφηση των απαραίτητων αμινοξέων, ώστε να μην επηρεαστούν οι πρωτεΐνες στον οργανισμό του.

Όταν αποφασίσει ένα παιδί να ακολουθήσει μία αυστηρή δίαιτα θα πρέπει οι γονείς να είναι σίγουροι πως προμηθεύεται τα απαραίτητα θρεπτικά για τον οργανισμό του, από εναλλακτικές πηγές, όπως για παράδειγμα βιταμίνη D που είναι απαραίτητη για τη δημιουργία γερών οστών. Οι άνθρωποι μπορούν εν μέρει να παράξουν βιταμίνη D μέσω της ηλιακής ακτινοβολίας. Στον αντίποδα, η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για υγιή κύτταρα, κυρίως αυτά του αίματος.

PAIDI KAI DIAITA 3

Ωστόσο η βιταμίνη απορροφάται δύσκολα από τον οργανισμό, συνεπώς θα πρέπει οι γονείς να επιλέγουν γάλα σόγιας ή δημητριακά τα οποία είναι με ενισχυμένα ποσοστά βιταμίνης Β12. Η αποφυγή κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένα επίπεδα ασβεστίου, με αποτέλεσμα ο παιδίατρος να συστήσει ειδικά σκευάσματα προκειμένου να διασφαλίσει πως το παιδί λαμβάνει επαρκείς ποσότητες βιταμινών, ασβεστίου, σιδήρου και ψευδαργύρου.

Σε κάθε περίπτωση, εάν το παιδί ή ο έφηβος είναι αποφασισμένος να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη δίαιτα, ο παιδίατρος θα πρέπει να ενημερώνεται άμεσα ώστε να μπορεί να δώσει σαφείς οδηγίες και κατευθύνσεις. Οι γονείς είναι καλό να θυμούνται πως μία «αθώα» δίαιτα μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στη φυσιολογική σωματική ανάπτυξη του παιδιού, καθώς μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση σημαντικών προβλημάτων υγείας.

Δρ.Μαριαλένα Κυριακάκου
www.kyriakakou.gr
inkedin.com/in/kyriakakou
marialenakyriakakou@gmail.com

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

DPG Network
Δείτε επίσης
© 2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved