Εγκυμοσύνη και καλοκαίρι: Πώς να αντέξετε τη ζέστη

Εγκυμοσύνη και καλοκαίρι: Πώς να αντέξετε τη ζέστη

Τι πρέπει να προσέχουν οι εγκυμονούσες τις καλοκαιρινές ζεστές ημέρες.

Εγκυμοσύνη και καλοκαίρι: Πώς να αντέξετε τη ζέστη

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ο όγκος του αίματος αυξάνεται κατά 40% με 50% για να καλύψει τις ανάγκες τις δικές σας και του μωρού σας.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι έγκυοι είναι επιρρεπείς στην αφυδάτωση, με συνέπεια να χάνουν έναν από τους βασικούς θερμορρυθμιστικούς μηχανισμούς του οργανισμού τους (την εφίδρωση) και να κινδυνεύουν από θερμική εξάντληση και θερμοπληξία.

Για να αποφύγετε την υπερθέρμανση και την αφυδάτωση θα πρέπει, σύμφωνα με τον μαιευτήρα-χειρουργό γυναικολόγο Δρ Ιωάννη Π. Βασιλόπουλο, MD, MSc, ειδικό στην Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή να έχετε υπόψιν σας τα εξής:

  •  Να αποφεύγετε την παραμονή σε υπαίθριους χώρους όταν έχει πολλή ζέστη, με ή χωρίς υγρασία (καύσωνας).
  • Να παραμένετε σε κλιματιζόμενους χώρους όσο περισσότερο μπορείτε.
  • Να κάνετε καθημερινά δροσερά μπάνια (στο σπίτι, στην πισίνα, στην θάλασσα, αλλά όχι το μεσημέρι). Ωστόσο, το νερό δεν πρέπει να είναι πολύ κρύο, διότι ο οργανισμός μπορεί να αντιδράσει συστέλλοντας τα αιμοφόρα αγγεία για να προστατευθεί από το κρύο, με συνέπεια να διακοπεί η αποβολή θερμότητας.
  •  Να πίνετε άφθονα υγρά εάν ιδρώνετε πολύ. Ο γενικός κανόνας είναι πως η μέση γυναίκα χρειάζεται 1 έως 3 ποτήρια νερό περισσότερα απ’ όσα πριν μείνει έγκυος. Αν και το νερό είναι η καλύτερη επιλογή, μπορείτε να πίνετε και φρέσκο χυμό (π.χ. πορτοκαλιού), γάλα, παγωμένο τσάι (καλύτερα χωρίς ζάχαρη), αλλά να προσέχετε τον καφέ (δεν συνιστώνται πάνω από ένας-δύο καφέδες την ημέρα) και να αποφεύγετε το αλκοόλ. Προσέξτε να μην το παρακάνετε με τα υγρά, διότι η υπερκατανάλωσή τους μπορεί να αραιώσει τους ηλεκτρολύτες στο αίμα, με συνέπεια να προκληθεί μυϊκή κόπωση, κράμπες ή ακόμα και τάση για λιποθυμία. Αν ξαφνικά νιώσετε δίψα (μερικές φορές με ζάλη και/ή πονοκέφαλο) τότε έχετε ήδη ήπια αφυδάτωση και πρέπει να αναπληρώσετε τα χαμένα υγρά.
  • Να τρώτε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Καρπούζια, αγγούρι, πεπόνια και γενικότερα τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής είναι ό,τι πρέπει για έξτρα ενυδάτωση του οργανισμού.

egioszesti

  • Να κάνετε ποδόλουτρα με κρύο νερό.
  •  Να χρησιμοποιείτε ψυχρά επιθέματα (π.χ. παγοκύστη τυλιγμένη με πετσέτα) για να δροσίζετε το εσωτερικό των χεριών σας και το πίσω μέρος των ποδιών σας.
  • Να έχετε συνεχώς δίπλα σας ένα μικρό ψεκαστήρα με δροσερό νερό, ώστε να δροσίζετε το δέρμα σας όποτε νιώθετε ότι το χρειάζεστε.
  • Να κάνετε τις δουλειές σας νωρίς το πρωί ή το βράδυ, όταν θα έχει δροσίσει λίγο.
  • Να μην τρώτε πολύ αλάτι για να μην κάνετε κατακράτηση υγρών, γιατί ούτως ή άλλως είναι αυξημένα τα υγρά του σώματός σας εξαιτίας της εγκυμοσύνης (ο όγκος του αίματος π.χ. αυξάνεται έως και 50%). Ωστόσο, δεν πρέπει να το αφαιρέσετε εντελώς από τη διατροφή σας, διότι με την εφίδρωση χάνετε και ηλεκτρολύτες (νάτριο, κάλιο) που επίσης χρειάζονται αναπλήρωση.
  • Να ξαπλώνετε κάθε μεσημέρι για τουλάχιστον μία ώρα, ώστε να ξεκουράζετε λίγο το σώμα σας.
  • Να φοράτε φαρδιά, ανοιχτόχρωμα ρούχα, από υφάσματα που «αναπνέουν» και δεν «ποτίζουν» από τον ιδρώτα. Όταν ο ιδρώτας εξατμίζεται εύκολα από τα υφάσματα, μειώνονται οι πιθανότητες για δερματικό εξάνθημα κάτω από τους μαστούς και την κοιλιά, το οποίο είναι συχνό πρόβλημα στις εγκύους.
  • Μπείτε σε κλειστό, κλιματιζόμενο χώρο με την παραμικρή ένδειξη αδυναμίας, κόπωσης, ζάλης ή υπερβολικής δίψας. Ξαπλώστε κάπου και αρχίστε να πίνετε μικρές γουλιές από δροσερό νερό (αν είναι δυνατό, να περιέχει και διάλυμα ηλεκτρολυτών). Αν δεν νιώσετε σύντομα καλύτερα, τηλεφωνήστε στον γιατρό σας.
  • Να φοράτε άνετα πέδιλα (όχι σαγιονάρες), που θα στηρίζουν καλά την καμάρα και το υπόλοιπο πόδι. Να προτιμάτε παπούτσια μισό νούμερο μεγαλύτερα από το κανονικό σας μέγεθος.
  • Να αποφεύγετε την ορθοστασία, για να μην πρήζονται τα πόδια σας.
  • Να τρώτε νωρίς την ημέρα ένα πλήρες πρωινό γεύμα για να αποφύγετε την ζάλη και την υπόταση στη διάρκειά της. Φροντίστε τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας να είναι μικρά και ελαφριά.
  • Να μην κάθεστε ποτέ μέσα σε παρκαρισμένο αυτοκίνητο, διότι μόλις ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο και κλείσετε τον κλιματισμό, η εσωτερική του θερμοκρασία του αρχίζει να αυξάνεται πολύ γρήγορα (και επικίνδυνα).

Διαβάστε επίσης

Συμβουλές για να αντέξετε τη ζέστη στην εγκυμοσύνη

Εγκυμοσύνη και ζέστη: Γιατί ζεσταινόμαστε περισσότερο κατά την κύηση;

Γιατί τα μωρά και τα μικρά παιδιά είναι πιο ευάλωτα στη ζέστη;

Εγκυμοσύνη το καλοκαίρι! Ένας οδηγός επιβίωσης για να νικήσετε την ζέστη

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
16.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παιδική φόρμα
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
19.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο μπουφάν πράσινο DMN για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ιδέες για να στολίσετε με χριστουγεννιάτικα λαμπάκια το παιδικό δωμάτιο (pics)

Ιδέες για να στολίσετε με χριστουγεννιάτικα λαμπάκια το παιδικό δωμάτιο (pics)

Δημιουργήστε χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στο δωμάτιο των μικρών σας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς θα κάνετε το σπίτι σας να «λάμπει» τα Χριστούγεννα: Απλές συμβουλές για να οργανωθείτε!

Πώς θα κάνετε το σπίτι σας να «λάμπει» τα Χριστούγεννα: Απλές συμβουλές για να οργανωθείτε!

Μικρά μυστικά για να κερδίσετε χρόνο.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Χριστουγεννιάτικα δώρα μέχρι 15 ευρώ για παιδιά προσχολικής ηλικίας

Χριστουγεννιάτικα δώρα μέχρι 15 ευρώ για παιδιά προσχολικής ηλικίας

Δύο εβδομάδες μας χωρίζουν από τα Χριστούγεννα και οι περισσότεροι έχουν αρχίσει…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εγκυμοσύνη και κατακράτηση υγρών στα πόδια: Πώς αντιμετωπίζεται, πότε να ανησυχήσω;

Εγκυμοσύνη και κατακράτηση υγρών στα πόδια: Πώς αντιμετωπίζεται, πότε να ανησυχήσω;

Πώς μπορεί μια γυναίκα να αντιμετωπίσει το οίδημα στα πόδια κατά την…
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies