Φυλλικό οξύ: Γιατί είναι σημαντικό στην εγκυμοσύνη;

Φυλλικό οξύ: Γιατί είναι σημαντικό στην εγκυμοσύνη;

Το φυλλικό οξύ, που ανήκει στο σύμπλεγμα των βιταμινών B, παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης.

Φυλλικό οξύ: Γιατί είναι σημαντικό στην εγκυμοσύνη;

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες μπορούν να μειώσουν δραστικά τον κίνδυνο να γεννήσουν παιδί με ανωμαλίες της σπονδυλικής στήλης λαμβάνοντας συμπλήρωμα φυλλικού οξέος πριν από τη σύλληψη και κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου.

Το φολικό οξύ (ή αλλιώς βιταμίνη B9) παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία και την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και επηρεάζει την ανάπτυξη των κυττάρων και την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων. Οι ανάγκες αυξάνονται από τη σύλληψη του μωρού εξαιτίας της διόγκωσης των ιστών της μητέρας και καθ' όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης εξαιτίας της ανάπτυξης του εμβρύου.

Παρότι στη φύση το φυλλικό οξύ ανευρίσκεται σε τροφές όπως τα πράσινα λαχανικά, τα πορτοκάλια και οι μπανάνες, αυτά δεν επαρκούν από μόνα τους για να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισμού.

Συνιστάται λοιπόν από τους γυναικολόγους η λήψη φυλλικού οξέος με τη μορφή συμπληρώματος ή τροφών εμπλουτισμένων με αυτό, όπως ψωμί και δημητριακά. Σε αντίθεση με τις άλλες βιταμίνες, η συνθετική μορφή της βιταμίνης απορροφάται σε μεγαλύτερο ποσοστό απ΄ ότι στη φυσική μορφή του.

Η ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη σε φολικό οξύ για τις εγκύους είναι 400 μικρογραμμάρια.

Για να καλυφθούν οι ανάγκες καταναλώστε:

  • Πράσινες σαλάτες και λαχανικά ( κατά προτίμηση σπανάκι και μπρόκολο)
  • Ρεβίθια
  • Λευκά φασόλια
  • Ώριμα παστεριωμένα τυριά
  • Φρέσκο χυμό από πορτοκάλι
  • Ανάλατους ξηρούς καρπούς και ειδικά καρύδια και φουντούκια
  • Καλαμπόκι
  • Σέλερι
  • Καρότα

Μπορείτε επίσης να καταναλώνετε καθημερινά ένα πιάτο πράσινων λαχανικών, πράσινη σαλάτα και δύο ή τρία φρούτα ενώ τρεις φορές την εβδομάδα θα πρέπει να έχετε στο διαιτολόγιό σας όσπρια, αυγά και τυρί.

Και μην ξεχνάτε: Τα φρούτα και τα λαχανικά χάνουν τις βιταμίνες τους όταν κοπούν, για αυτό να τα τρώτε σε μεγάλα κομμάτια μετά από πολύ καλό πλύσιμο.

Διαβάστε επίσης

Φολικό οξύ και εγκυμοσύνη: 4 εκπληκτικά οφέλη του φολικού οξέως στην εγκυμοσύνη

Φολικό οξύ και φυλλικό οξύ στην εγκυμοσύνη: Σε τι διαφέρουν

Φυλλικό οξύ και εγκυμοσύνη!

Φυλλικό οξύ: Γιατί το χρειάζομαι στην εγκυμοσύνη μου;

 

 

17.48 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο γιλέκο με κουκούλα απομίμηση γούνας
43.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
20.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΧΑΚΙ
38.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Υπνόσακος Αμάνικος Σχέδιο 50 Ρόζ Baby Oliver
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι είναι αυτό που χρειάζονται τα αγόρια από τη μαμά τους;

Τι είναι αυτό που χρειάζονται τα αγόρια από τη μαμά τους;

Και μπορεί να ρωτήσετε: «Γιατί δηλαδή, τα αγόρια χρειάζονται διαφορετικά πράγματα από…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γιατί πρέπει να εντάξετε το ταχίνι στη διατροφή του παιδιού

Γιατί πρέπει να εντάξετε το ταχίνι στη διατροφή του παιδιού

Ταχίνι: Τα οφέλη και οι σημαντικές θρεπτικές του ιδιότητες.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Σίσσυ Χρηστίδου - Θοδωρής Μαραντίνης: Φώτο από το υπέροχο σπίτι τους (pics)

Σίσσυ Χρηστίδου - Θοδωρής Μαραντίνης: Φώτο από το υπέροχο σπίτι τους (pics)

Υπέροχο το σπίτι τους!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το μωρό μου έχει λόξιγκα, είναι φυσιολογικό; Πώς θα τον σταματήσω; (vid)

Το μωρό μου έχει λόξιγκα, είναι φυσιολογικό; Πώς θα τον σταματήσω; (vid)

Συχνά αναρωτιόμαστε πόσο φυσιολογικό είναι για ένα μωρό να έχει λόξιγκα!
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies