Θέλω να χάσω βάρος - Ποιος είναι ο ασφαλής ρυθμός απώλειας;

Θέλω να χάσω βάρος - Ποιος είναι ο ασφαλής ρυθμός απώλειας;

Η απώλεια βάρους είναι ένα ζήτημα που απασχολεί πολλούς είτε πρόκειται για λίγα ή για περισσότερα περιττά κιλά.

Θέλω να χάσω βάρος - Ποιος είναι ο ασφαλής ρυθμός απώλειας;

Μία συχνή ερώτηση που συχνά μοιράζεστε μαζί μου είναι πώς θα χάσετε βάρος γρήγορα και θα το κρατήσετε μακρυά.

Δεν είναι μάλιστα λίγες οι φορές που ακολουθείτε διάφορες ακραίες δίαιτες που υπόσχονται “θαύματα”, όπως απώλεια 10 κιλών σε ένα μήνα με «μαγικά» ροφήματα, παράλειψη γευμάτων, αποκλεισμό ομάδων τροφίμων. Ωστόσο, τέτοιου τύπου δίαιτες μπορεί να είναι επικίνδυνες καθώς:

  • Δε βασίζονται σε επιστημονικά τεκμηριωμένα δεδομένα.
  • Είναι περιοριστικές και μπορούν να μας θέσουν σε κίνδυνο διατροφικών ανεπαρκειών.
  • Διαταράσσουν τη φυσιολογική λειτουργία του μεταβολισμού.
  • Οδηγούν στο φαινόμενο yo-yo, δηλαδή γρήγορη απώλεια κι επαναπρόσληψη βάρους, το οποίο σχετίζεται με αυξημένo κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη και καρδιαγγειακά νοσήματα

Η ασφαλής απώλεια βάρους που μπορεί να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα απαιτεί αλλαγή του τρόπου ζωής και διατροφής και χρειάζεται χρόνο.

apoleia varous 2

Ποιος είναι ο ενδεδειγμένος ρυθμός απώλειας βάρους;

Ο ενδεδειγμένος και ασφαλής ρυθμός απώλειας βάρους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, το ιατρικό ιστορικό, η λήψη φαρμάκων και γι’αυτό οι δίαιτες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο δε συστήνονται, καθώς δεν είναι εξατομικευμένες. Σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις ένας ασφαλής ρυθμός απώλειας βάρους είναι ½ με 1 κιλό ανά εβδομάδα ή 2-4 κιλά ανά μήνα.

Για να χάνετε ½ κιλό ανά εβδομάδα θα πρέπει να λαμβάνετε περίπου 500 θερμίδες λιγότερες από αυτές που χρειάζεστε για να διατηρήσετε το βάρος σας. Αν σας φαίνεται δύσκολο να μειώσετε τόσο πολύ τη διατροφική σας πρόσληψη, μπορείτε να αυξήσετε τη φυσική σας δραστηριότητα που θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τις θερμίδες που καταναλώνει ο οργανισμός. Λάβετε επίσης υπόψη ότι τις πρώτες εβδομάδες που ακολουθείτε ένα πρόγραμμα θα δείτε γρήγορη απώλεια βάρους.

Αυτό το φαινόμενο είναι απόλυτα φυσιολογικό και οφείλεται στην υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών αλλά και στη μείωση των αποθεμάτων γλυκογόνου. Το γλυκογόνο αποτελεί τον τρόπο αποθήκευσης των υδατανθράκων στον οργανισμό και αποθηκεύεται κυρίως στο ήπαρ και τους μύες μαζί με νερό.

Οπότε όταν κινητοποιούνται τα αποθέματα του γλυκογόνου συνοδεύονται από το νερό κι επομένως η απώλεια βάρους που βλέπετε είναι εντυπωσιακή. Αυτό όμως δε θα πρέπει να σας απογοητεύσει τις επόμενες εβδομάδες που ο ρυθμός απώλειας θα μειωθεί αισθητά.

apoleia varous 1

Πότε ο ρυθμός απώλειας βάρους είναι ακατάλληλος;

Η απώλεια βάρους άνω των 6 κιλών το μήνα δεν είναι συχνό φαινόμενο αν δεν έχει προηγηθεί κάποια χειρουργική επέμβαση ή δεν υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας που διαταράσσει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών ή την όρεξη για φαγητό. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι το σώμα αντιδρά στην πολύ γρήγορη απώλεια βάρους, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται και οι ορμόνες που σχετίζονται με την όρεξη και τον κορεσμό διαταράσσονται.

Επιπλέον, η πολύ γρήγορη απώλεια βάρους θα οδηγήσει και σε γρήγορη απώλεια μυϊκής μάζας ειδικότερα αν δεν ακολουθείτε παράλληλα κάποιο πρόγραμμα μυϊκής ενδυνάμωσης. Η διατήρηση της μυϊκής μάζας παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της λειτουργίας του μεταβολισμού.

Συμπερασματικά, η απώλεια βάρους με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα απαιτεί υπομονή και αλλαγές στον τρόπο ζωής που θα διατηρήσετε.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να επιτύχετε το στόχο σας:

Θέστε ρεαλιστικούς στόχους

Είναι σημαντικό οι στόχοι σας σχετικά με το πρόγραμμα διατροφής και φυσικής δραστηριότητας που θα ακολουθήσετε να είναι ρεαλιστικοί και ιδιαιτέρως αν απαιτείται να κάνετε μεγάλες αλλαγές σε σχέση με τις συνήθειες του παρελθόντος. Στοχεύετε αρχικά στην απώλεια του 5-10% του σωματικού σας βάρους

Μην απογοητεύεστε όταν η ζυγαριά “κολλάει”

Κατά την περίοδο της προσπάθειάς σας θα υπάρξουν εβδομάδες που δε θα βλέπετε την επιθυμητή απώλεια παρά την προσπάθειά σας. Αυτό δε θα πρέπει να σταθεί εμπόδιο. Εστιάζετε επίσης και στις αλλαγές που βλέπετε στα νούμερα των ρούχων σας, στην αύξηση της αντοχής σας στην άσκηση αλλά και στο αίσθημα της ευεξίας σας που σίγουρα θα έχει αυξηθεί.

Ακολουθήστε τις βασικές αρχές απώλειας βάρους

Μην καταφεύγετε σε “μαγικές” λύσεις ακόμα και αν βλέπετε τη ζυγαριά σας να κολλάει. Βασιστείτε στις αρχές της Μεσογειακής διατροφής, ασκηθείτε τακτικά, και στοχεύετε σε 8 τουλάχιστον ώρες ποιοτικού ύπνου καθημερινά. Η καταγραφή των συνηθειών σας μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τα λάθη που σαμποτάρουν την προσπάθειά σας.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

 

Διαβάστε επίσης

Έχω αυξημένη χοληστερόλη: Μπορώ να τρώω αυγά;

Πώς επηρεάζει η διατροφή τη σχολική επίδοση;

Ποιες τροφές μπορούν να "σαμποτάρουν" την ενέργειά μας;

Πόσο σημαντικό είναι το γεύμα μετά την άσκηση;

43.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
CROCS ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΓΑΛΟΤΣΕΣ 14613 4BH CERULE PACIFIC
47.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Φόρμα Εξόδου Tender Comforts με κέντημα και διακοσμητικές τσέπες (1-12 μηνών) 00480972 ΕΚΡΟΥ
12.45 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΓΑΛΟΤΣΕΣ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΚΟΚΚΙΝΟ
14.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΒΡΕΦΙΚΟ ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ ΜΠΟΥΦΑΝ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΡΟΖ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Επτά σπιτικές φρουτόκρεμες που το μωρό σας θα λατρέψει (vid)

Επτά σπιτικές φρουτόκρεμες που το μωρό σας θα λατρέψει (vid)

Ιδιαίτερα θρεπτικές για το μωρό σας.  
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι είναι η μελατονίνη και πώς επηρεάζει τον ύπνο του παιδιού; (vid)

Τι είναι η μελατονίνη και πώς επηρεάζει τον ύπνο του παιδιού; (vid)

Μπορεί να βοηθήσει η μελατονίνη τα παιδιά που έχουν προβλήματα αϋπνίας;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Επιστολόχαρτα για γράμμα στον Άγιο Βασίλη έτοιμα για εκτύπωση (pics)

Επιστολόχαρτα για γράμμα στον Άγιο Βασίλη έτοιμα για εκτύπωση (pics)

Γράμμα στον Άγιο Βασίλη - Εκτυπώστε το δικό σας
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς ανακοίνωσαν στα social media τις εγκυμοσύνες τους οι διάσημες Ελληνίδες μαμάδες (pics)

Πώς ανακοίνωσαν στα social media τις εγκυμοσύνες τους οι διάσημες Ελληνίδες μαμάδες (pics)

Αλήθεια, θυμόσαστε πώς ανακοίνωσαν την εγκυμοσύνη τους αυτές οι διάσημες Ελληνίδες μαμάδες;
Διάβασε τη συνέχεια
PlusQueen
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2019 Mothersblog.gr - All rights reserved
Πώς ανακοίνωσαν στα social media τις εγκυμοσύνες τους οι διάσημες Ελληνίδες μαμάδες (pics)