Θέλω να χάσω βάρος - Ποιος είναι ο ασφαλής ρυθμός απώλειας;

Θέλω να χάσω βάρος - Ποιος είναι ο ασφαλής ρυθμός απώλειας;

Η απώλεια βάρους είναι ένα ζήτημα που απασχολεί πολλούς είτε πρόκειται για λίγα ή για περισσότερα περιττά κιλά.

Θέλω να χάσω βάρος - Ποιος είναι ο ασφαλής ρυθμός απώλειας;

Μία συχνή ερώτηση που συχνά μοιράζεστε μαζί μου είναι πώς θα χάσετε βάρος γρήγορα και θα το κρατήσετε μακρυά.

Δεν είναι μάλιστα λίγες οι φορές που ακολουθείτε διάφορες ακραίες δίαιτες που υπόσχονται “θαύματα”, όπως απώλεια 10 κιλών σε ένα μήνα με «μαγικά» ροφήματα, παράλειψη γευμάτων, αποκλεισμό ομάδων τροφίμων. Ωστόσο, τέτοιου τύπου δίαιτες μπορεί να είναι επικίνδυνες καθώς:

  • Δε βασίζονται σε επιστημονικά τεκμηριωμένα δεδομένα.
  • Είναι περιοριστικές και μπορούν να μας θέσουν σε κίνδυνο διατροφικών ανεπαρκειών.
  • Διαταράσσουν τη φυσιολογική λειτουργία του μεταβολισμού.
  • Οδηγούν στο φαινόμενο yo-yo, δηλαδή γρήγορη απώλεια κι επαναπρόσληψη βάρους, το οποίο σχετίζεται με αυξημένo κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη και καρδιαγγειακά νοσήματα

Η ασφαλής απώλεια βάρους που μπορεί να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα απαιτεί αλλαγή του τρόπου ζωής και διατροφής και χρειάζεται χρόνο.

apoleia varous 2

Ποιος είναι ο ενδεδειγμένος ρυθμός απώλειας βάρους;

Ο ενδεδειγμένος και ασφαλής ρυθμός απώλειας βάρους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, το ιατρικό ιστορικό, η λήψη φαρμάκων και γι’αυτό οι δίαιτες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο δε συστήνονται, καθώς δεν είναι εξατομικευμένες. Σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις ένας ασφαλής ρυθμός απώλειας βάρους είναι ½ με 1 κιλό ανά εβδομάδα ή 2-4 κιλά ανά μήνα.

Για να χάνετε ½ κιλό ανά εβδομάδα θα πρέπει να λαμβάνετε περίπου 500 θερμίδες λιγότερες από αυτές που χρειάζεστε για να διατηρήσετε το βάρος σας. Αν σας φαίνεται δύσκολο να μειώσετε τόσο πολύ τη διατροφική σας πρόσληψη, μπορείτε να αυξήσετε τη φυσική σας δραστηριότητα που θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τις θερμίδες που καταναλώνει ο οργανισμός. Λάβετε επίσης υπόψη ότι τις πρώτες εβδομάδες που ακολουθείτε ένα πρόγραμμα θα δείτε γρήγορη απώλεια βάρους.

Αυτό το φαινόμενο είναι απόλυτα φυσιολογικό και οφείλεται στην υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών αλλά και στη μείωση των αποθεμάτων γλυκογόνου. Το γλυκογόνο αποτελεί τον τρόπο αποθήκευσης των υδατανθράκων στον οργανισμό και αποθηκεύεται κυρίως στο ήπαρ και τους μύες μαζί με νερό.

Οπότε όταν κινητοποιούνται τα αποθέματα του γλυκογόνου συνοδεύονται από το νερό κι επομένως η απώλεια βάρους που βλέπετε είναι εντυπωσιακή. Αυτό όμως δε θα πρέπει να σας απογοητεύσει τις επόμενες εβδομάδες που ο ρυθμός απώλειας θα μειωθεί αισθητά.

apoleia varous 1

Πότε ο ρυθμός απώλειας βάρους είναι ακατάλληλος;

Η απώλεια βάρους άνω των 6 κιλών το μήνα δεν είναι συχνό φαινόμενο αν δεν έχει προηγηθεί κάποια χειρουργική επέμβαση ή δεν υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας που διαταράσσει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών ή την όρεξη για φαγητό. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι το σώμα αντιδρά στην πολύ γρήγορη απώλεια βάρους, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται και οι ορμόνες που σχετίζονται με την όρεξη και τον κορεσμό διαταράσσονται.

Επιπλέον, η πολύ γρήγορη απώλεια βάρους θα οδηγήσει και σε γρήγορη απώλεια μυϊκής μάζας ειδικότερα αν δεν ακολουθείτε παράλληλα κάποιο πρόγραμμα μυϊκής ενδυνάμωσης. Η διατήρηση της μυϊκής μάζας παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της λειτουργίας του μεταβολισμού.

Συμπερασματικά, η απώλεια βάρους με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα απαιτεί υπομονή και αλλαγές στον τρόπο ζωής που θα διατηρήσετε.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να επιτύχετε το στόχο σας:

Θέστε ρεαλιστικούς στόχους

Είναι σημαντικό οι στόχοι σας σχετικά με το πρόγραμμα διατροφής και φυσικής δραστηριότητας που θα ακολουθήσετε να είναι ρεαλιστικοί και ιδιαιτέρως αν απαιτείται να κάνετε μεγάλες αλλαγές σε σχέση με τις συνήθειες του παρελθόντος. Στοχεύετε αρχικά στην απώλεια του 5-10% του σωματικού σας βάρους

Μην απογοητεύεστε όταν η ζυγαριά “κολλάει”

Κατά την περίοδο της προσπάθειάς σας θα υπάρξουν εβδομάδες που δε θα βλέπετε την επιθυμητή απώλεια παρά την προσπάθειά σας. Αυτό δε θα πρέπει να σταθεί εμπόδιο. Εστιάζετε επίσης και στις αλλαγές που βλέπετε στα νούμερα των ρούχων σας, στην αύξηση της αντοχής σας στην άσκηση αλλά και στο αίσθημα της ευεξίας σας που σίγουρα θα έχει αυξηθεί.

Ακολουθήστε τις βασικές αρχές απώλειας βάρους

Μην καταφεύγετε σε “μαγικές” λύσεις ακόμα και αν βλέπετε τη ζυγαριά σας να κολλάει. Βασιστείτε στις αρχές της Μεσογειακής διατροφής, ασκηθείτε τακτικά, και στοχεύετε σε 8 τουλάχιστον ώρες ποιοτικού ύπνου καθημερινά. Η καταγραφή των συνηθειών σας μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τα λάθη που σαμποτάρουν την προσπάθειά σας.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, PhD
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

 

Διαβάστε επίσης

Έχω αυξημένη χοληστερόλη: Μπορώ να τρώω αυγά;

Πώς επηρεάζει η διατροφή τη σχολική επίδοση;

Ποιες τροφές μπορούν να "σαμποτάρουν" την ενέργειά μας;

Πόσο σημαντικό είναι το γεύμα μετά την άσκηση;

119.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Harry Potter Hogwarts Clock Tower (75948)
109.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
LEGO Creator Volkswagen Beetle (10252)
11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οι εκφράσεις του μωρού - Ένα υπέροχο φωτογραφικό άλμπουμ

Οι εκφράσεις του μωρού - Ένα υπέροχο φωτογραφικό άλμπουμ

Μοναδικές φωτογραφίες που αξίζει να δείτε.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κινδυνεύουν και οι μπαμπάδες από επιλόχειο κατάθλιψη;

Κινδυνεύουν και οι μπαμπάδες από επιλόχειο κατάθλιψη;

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι νέοι μπαμπάδες!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μπλέτσας-Αστέρη: Η κόρη τους είναι 2 ετών και έχει ταξιδέψει σε 29 χώρες

Μπλέτσας-Αστέρη: Η κόρη τους είναι 2 ετών και έχει ταξιδέψει σε 29 χώρες

Η κόρη τους κάνει 0.0000275875 ταξίδια ανά λεπτό!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το πιο νόστιμο και πιο οικονομικό δώρο για τη γιορτή της Μητέρας είναι αυτό

Το πιο νόστιμο και πιο οικονομικό δώρο για τη γιορτή της Μητέρας είναι αυτό

Υπέροχο, εύκολο και φυσικά νόστιμο!
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Απεργία 6 Μαΐου: «Black out» σε όλη τη χώρα - Ποιοι απεργούν - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Άρση μέτρων: Ντόμινο... ελευθερίας! Τι ανοίγει τα επόμενα 24ωρα - Αναλυτικά οι ημερομηνίες
Αυτό είναι το σχέδιο του Μαξίμου: Εμβολιασμοί, «αποσωλήνωση» οικονομίας και απαντήσεις στον Τσίπρα
Βασιλακόπουλος στο Newsbomb.gr: Ο εμβολιασμός είναι στοίχημα της κοινωνίας μας - Να είμαστε έξυπνοι
Τουρκία: Τα «πρόβατα» τρώνε τους «γκρίζους λύκους» -Κόλαφος για Ερντογάν, Μπαχτσελί οι δημοσκοπήσεις
Θάνατος 44χρονης μετά τον εμβολιασμό: «Δεν τα ρίχνω στο εμβόλιο, αλλά αν δεν κάνει, πετάξτε το»
Σοκ στο κέντρο της Αθήνας: Καταγγελία για απόπειρα βιασμού από οδηγό ταξί
Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ οι συναλλαγές με χώρες που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς
Πώς ο Δημήτρης Σταματάκης έκανε Ρεάλ και Ατλέτικο να «κονταροχτυπηθούν» για την απόκτησή του
Survivor: Αυτός αποχώρησε από τον Άγιο Δομίνικο (5/5) - «Παγωμάρα» και δάκρυα στην παραλία
Μελίντα Γκέιτς: Έγινε ήδη δισεκατομμυριούχος μετά το διαζύγιο από τον Μπιλ Γκέιτς
Περικοπή μισθού στους εκπαιδευτικούς που δεν κάνουν σελφ τεστ (pics)
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Πρόγραμμα διατροφής για την Μεγάλη Εβδομάδα