Διατροφή και γονιμότητα: θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για τη σύλληψη

Διατροφή και γονιμότητα: θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για τη σύλληψη

Επιστημονικές μελέτες των τελευταίων ετών καταδεικνύουν τη συσχέτιση της ισορροπημένης διατροφής με τη γονιμότητα τόσο των γυναικών όσο και των ανδρών.

Διατροφή και γονιμότητα: θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για τη σύλληψη

Επιπλέον, φαίνεται να υπάρχουν συστατικά που εμποδίζουν τη σύλληψη. Η τήρηση ενός διατροφικού προγράμματος πλούσιου σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, άπαχο κρέας και γαλακτοκομικά προσφέρει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την εύρυθμη λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος.

Η βελτιστοποίηση της διατροφής θα πρέπει να αρχίσει 3 μήνες έως και 1 χρόνο πριν ξεκινήσετε την προσπάθεια σύλληψης. Παρακάτω θα δείτε θρεπτικά συστατικά της διατροφής στα οποία θα πρέπει να δώσετε προσοχή.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι ένα θρεπτικό συστατικό που συμβάλει στην παραγωγή τεστοστερόνης και σπέρματος στους άνδρες αλλά και στην ωορρηξία των γυναικών. Μάλιστα, πολλές μελέτες έχουν συνδέσει τη χαμηλή πρόσληψη ψευδαργύρου με χαμηλής ποιότητας σπέρμα. Τα φασόλια, το κρέας, οι ξηροί καρποί, τα θαλασσινά και τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι καλές πηγές ψευδαρδύρου.

Φυλλικό οξύ

Η επαρκής πρόσληψη φυλλικού οξέος πριν τη σύλληψη (400μg/ημέρα), μειώνει τον κίνδυνο διαταραχών στο σχηματισμό του νευρικού σωλήνα του εμβρύου, ενώ είναι επιπλέον απαραίτητο για την αύξηση του όγκου του αίματος της μέλλουσας μητέρας και για το σχηματισμό των κυττάρων του νέου οργανισμού που αναπτύσσεται. Το φυλλικό οξύ βρίσκεται φυσικά σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, εσπεριδοειδή, ξηρούς καρπούς, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης.

diatrofi

Ασβέστιο

Οι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας πρέπει να προσλαμβάνουν τουλάχιστον 1000mg ασβεστίου καθημερινά. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά πλούσια σε ασβέστιο τρόφιμα, όπως τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, ο σολωμός, οι σαρδέλες και οι ξηροί καρποί.

Καφεΐνη

Η αυξημένη πρόσληψη καφεΐνης (περισσότερο από 200-300mg καθημερινά) έχει συνδεθεί με μείωση της γονιμότητας κατά 25%. Επιπλέον, η καφεΐνη αναστέλλει την απορρόφηση του σιδήρου και του ασβεστίου.

Επομένως, περιορίστε την πρόσληψη καφεΐνης σε λιγότερο από 200mg καθημερινά. Ενδεικτικά αναφέρεται η περιεκτικότητα της καφεΐνης στα παρακάτω ροφήματα:

  •  Καφές φίλτρου: 102-200mg στα 200ml περίπου
  • Εσπρέσο: 40mg στα 30ml
  • Ελληνικός καφές: 40mg στα 50ml
  •  Φραπέ: 140mg στα 200ml
  • Φραπέ ντεκαφεϊνέ: 2-3mg στα 200ml
  • Μαύρο τσάι: 48mg στα 240ml
  • Πράσινο τσάι: 57mg στα 240ml
  •  Σοκολάτα υγείας: 69mg στα 100g
  •  Σοκολάτα γάλακτος: 24mg στα 100g
  • Ρόφημα κακάο: 8mg στα 200ml
  • Αναψυκτικό τύπου cola: 35mg στα 500ml

Τέλος, αποφύγετε τις τεχνητές γλυκαντικές ύλες (π.χ. ασπαρτάμη), το αλκοόλ και το κάπνισμα, ενώ προσπαθήστε παράλληλα να διατηρείτε το βάρος σας στο φυσιολογικό εύρος.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

Διαβάστε επίσης

Η μεσογειακή διατροφή πολύτιμος σύμμαχος στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή
Τεχνητή γονιμοποίηση: Οι όροι και οι προϋποθέσεις για να μπορέσει ένα ζευγάρι να τεκνοποιήσει

 

 

 

 

9.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Adriatic Magic Unicorn Κουβαδάκι-Αξεσουάρ-Τσάντα (913)
34.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Kaissa Επιτραπέζιο Βίκινγκς-Οι Επιδρομείς Της Βόρειας Θάλασσας (KA112547)
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Quut Φτυάρι άμμου με σίτα
25.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zoggs Εκπαιδευτικό Σωσίβιο 12-18 Μηνών πορτοκαλί
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μια μέρα στην παραλία - Όλα όσα θα χρειαστείτε για να περάσουν τα παιδιά καλά και εσείς καλυτερα

Μια μέρα στην παραλία - Όλα όσα θα χρειαστείτε για να περάσουν τα παιδιά καλά και εσείς καλυτερα

Αν δείτε τις θερμοκρασίες να φτάνουν στο κόκκινο, τότε βουρ στην παραλία!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μυστικά για να μεγαλώσετε έξυπνα νήπια

Μυστικά για να μεγαλώσετε έξυπνα νήπια

Η προσχολική τους ηλικία βρίσκεται στα χέρια σας
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πως θα χαλαρώσετε τα παιδιά σας αυτό το καλοκαίρι

Πως θα χαλαρώσετε τα παιδιά σας αυτό το καλοκαίρι

Το (σχεδόν) τρίμηνο που τους δίνεται απλόχερα είναι ιδανικό για να ξεφύγουν…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
7 συχνοί παιδικοί τραυματισμοί, που πρέπει να προσέχεις το καλοκαίρι

7 συχνοί παιδικοί τραυματισμοί, που πρέπει να προσέχεις το καλοκαίρι

Πρέπει να είσαι σε ετοιμότητα
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies