Το παιδί μου έχει παραπάνω κιλά… Πρέπει να κάνει δίαιτα;

Το παιδί μου έχει παραπάνω κιλά… Πρέπει να κάνει δίαιτα;

Η παιδική παχυσαρκία είναι πλέον ένα πολύ συχνό φαινόμενο επηρεάζοντας ολοένα και περισσότερα παιδιά.

Το παιδί μου έχει παραπάνω κιλά… Πρέπει να κάνει δίαιτα;

Καθώς οι βραχυπρόθεσμες αλλά και οι μακρυπρόθεσμες επιπτώσεις της μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιζήμιες για τη σωματική και την ψυχική υγεία των παιδιών, η επαναφορά σε ένα φυσιολογικό σωματικό βάρος είναι απαραίτητη.

Πρέπει όμως ένα παιδί να κάνει δίαιτα; Η απάντηση έρχεται μέσα από πολυάριθμες μελέτες που καταδεικνύουν πως οι περιοριστικές δίαιτες αδυνατίσματος που είτε αποκλείουν από τη διατροφή συγκεκριμένες «παχυντικές» ομάδες τροφίμων ή μειώνουν πολύ το θερμιδικό περιεχόμενο της διατροφής μπορεί να είναι άκρως επικίνδυνες για τα παιδιά. Πολλές μελέτες συνδέεουν τις δίαιτες αδυνατίσματος στα παιδιά με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης παχυσαρκίας, αλκοολισμού και διατροφικών διαταραχών κατά την ενήλικη ζωή. Επίσης, ας μην ξεχνάμε πως τα παιδιά χρειάζονται πληθώρα θρεπτικών συστατικών για την ομαλή ανάπτυξή τους και οι περιοριστικές δίαιτες μπορούν να τους στερήσουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Για να επαναφέρετε το παιδί σε ένα φυσιολογικό σωματικό βάρος λοιπόν δε χρειάζεται κάποια δίαιτα αδυνατίσματος, αλλά ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης του παιδιού με το φαγητό και η υιοθέτηση ενός υγιεινού πλάνου διατροφής και τρόπου ζωής. Μπορείτε να δοκιμάσετε τα παρακάτω:

smoothies

1) Μη χρησιμοποιείτε το φαγητό ως μέσο επιβράβευσης

Αν για παράδειγμα το παιδί πήρε έναν καλό βαθμό στο σχολείο, μην το επιβραβεύετε με κάποιο γλυκό ή με το αγαπημένο του ανθυγιεινό snack. Όταν το φαγητό χρησιμοποιείται ως μέσο επιβράβευσης, τότε συνδέεται με τα συναισθήματα κι έτσι αργότερα η κατανάλωση φαγητού σχετίζεται άμεσα με συναισθήματα χαράς, λύπης ή ανίας. Η επιβράβευση μπορεί να είναι μια βόλτα στο πάρκο ή στη θάλασσα που θα ενισχύσει παράλληλα και τη φυσική δραστηριότητα.

2) Προσέχετε τα ενδιάμεσα snacks

Το δεκατιανό και το απογευματινό είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της γλυκόζης σε σταθερά επίπεδα, την παροχή ενέργειας και θρεπτικών συστατικών, ωστόσο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή τους. Έτοιμα αρτοσκευάσματα και μπισκότα, γλυκά και τσιπς θα πρέπει να αποφεύγονται. Αντί αυτών προτιμήστε φρούτα, φρέσκα smoothies, σπιτικό κέικ, γιαούρτι και ανάλατους ξηρούς καρπούς.

3) Δώστε σημασία στα οικογενειακά γεύματα

Τόσο εσείς όσο και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση για το παιδί που εμφανίζει αυξημένο σωματικό βάρος. Ακολουθήστε το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής που είναι πλούσιο σε λαχανικά, όσπρια, δημητριακά, άπαχο κοτόπουλο και ψάρι και φτωχότερο σε κόκκινο κρέας και ανθυγιεινά λιπαρά. Μην ξεχνάτε ότι πάντα θα πρέπει να υπάρχει ένα μεγάλο μπολ σαλάτας στο τραπέζι.

igieini diatrofi paidia

4) Μην επικεντρώνεστε στη μέτρηση των θερμίδων

Ο υπολογισμός των θερμίδων μπορεί να είναι στρεσογόνος τόσο για εσάς όσο και για το παιδί. Φροντίστε το παιδί να έχει 3 κυρίως και 2 ενδιάμεσα μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα και κάθε γεύμα να περιέχει πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και καλά λιπαρά δίνοντας έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά.

5) Μην απογορεύετε και μην επιβάλλετε συγκεκριμένα τρόφιμα

Η απαγόρευση τροφών που θεωρείτε «παχυντικές» θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα, καθώς τα παιδιά μπορεί να τις αναζητήσουν κρυφά από εσάς, αναπτύσσοντας έτσι μια διαταραγμένη σχέση με το φαγητό. Από την άλλη πλευρά, η πίεση για να καταναλώσουν τα παιδιά υγιεινές τροφές που δεν τους αρέσουν τους προκαλεί περαιτέρω αποστροφή.

6) Προσπαθήστε να βελτιώσετε το συνολικό τρόπο ζωής και διατροφής της οικογένειας για να βοηθήσετε το παιδί

Το μαγείρεμα στο σπίτι, η αποφυγή του έτοιμου φαγητού, η καλή ενυδάτωση και η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας θα ωφελήσουν όχι μόνο το παιδί σας αλλά και όλη την οικογένεια.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψήφια Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

38.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
20.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΧΑΚΙ
38.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Υπνόσακος Αμάνικος Σχέδιο 50 Ρόζ Baby Oliver
19.96 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Sigikid Τσάντα γυμναστηρίου Πριγκίπισσα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μεγάλη Εβδομάδα: Τι μπορούμε να διδάξουμε στο παιδί μας

Μεγάλη Εβδομάδα: Τι μπορούμε να διδάξουμε στο παιδί μας

Μεγάλη Εβδομάδα, αφορμή να συζητήσουμε με τα παιδιά μας για τον πόνο,…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μαθήματα ζωής: 10 κακά παραδείγματα που δίνουμε στα παιδιά μας (vid)

Μαθήματα ζωής: 10 κακά παραδείγματα που δίνουμε στα παιδιά μας (vid)

Αναρωτιέστε που έμαθε το παιδί σας «κακές λέξεις»;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Βίκυ Καγιά: Φωτογραφίζει τον άντρα και τον γιο της – Δείτε τη φωτο  (pics)

Βίκυ Καγιά: Φωτογραφίζει τον άντρα και τον γιο της – Δείτε τη φωτο (pics)

Η φωτογραφία με τον άντρα και τον γιο της έριξε το Instagram!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έχετε νεογέννητο στο σπίτι και ο άνδρας σας έχει γενειάδα; Δείτε γιατί πρέπει να ανησυχείτε

Έχετε νεογέννητο στο σπίτι και ο άνδρας σας έχει γενειάδα; Δείτε γιατί πρέπει να ανησυχείτε

Μήπως ο άνδρας σας έχει γενειάδα;
Διάβασε τη συνέχεια
PlusQueen

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies