Πώς πρέπει να τρέφεται ένα κορίτσι στην εφηβεία;

Πώς πρέπει να τρέφεται ένα κορίτσι στην εφηβεία;

Η εφηβεία είναι μία περίοδος κατά την οποία οι φυσιολογικές μεταβολές που συμβαίνουν στο σώμα μίας έφηβης θα πρέπει να υποστηρίζονται από μία ισορροπημένη διατροφή.

Πώς πρέπει να τρέφεται ένα κορίτσι στην εφηβεία;

Οι τροφές που θα δώσουν σε μία έφηβη όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στις παρακάτω ομάδες:
- Φρούτα και λαχανικά. Πέντε μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως είναι η προτεινόμενη ποσότητα που εξασφαλίζει πληθώρα βιταμινών και ανόργανων στοιχείων. Επιπρόσθετα, οι φυτικές ίνες που περιέχουν ενισχύουν τη λειτουργία του εντέρου και τον κορεσμό. Μία μικρή σαλάτα θα πρέπει να συνοδεύει κάθε κυρίως γεύμα, ενώ τα φρούτα είναι μία καλή επιλογή ως snack.
- Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες. Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για τη μυϊκή ανάπτυξη, την παροχή ενέργειας αλλά και τη σύνθεση πολλών βιομορίων. Τα όσπρια και οι ξηροί καρποί είναι πολύ καλές πηγές φυτικών πρωτεΐνών, ενώ το ψάρι, τα αυγά, το κοτόπουλο και το άπαχο κρέας είναι καλές πηγές ζωϊκής πρωτεΐνης με χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά.
- Γαλακτοκομικά. Τα γαλακτοκομικά πέρα από την πρωτεΐνη που περιέχουν, είναι πλούσια σε ασβέστιο που είναι απαραίτητο για την οστική ανάπτυξη. Δύο μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως είναι η ενδεδειγμένη ποσότητα για τα κορίτσια στην εφηβεία. Μία μερίδα ορίζεται ως 1 ποτήρι γάλα, 1 κεσεδάκι γιαούρτι ή 30 γρ τυρί. Οι επιλογές χαμηλών λιπαρών είναι προτιμώτερες για να αποφεύγεται το περιττό κορεσμένο λίπος. Τα φυτικά υποκαταστάστα γαλακτοκομικών, που εμπλουτίζονται με ασβέστιο, όπως το γάλα σόγιας ή αμυγδάλου είναι επίσης καλές εναλλακτικές.
- Δημητριακά ολικής άλεσης. Η κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης συνδέεται με πολλά οφέλη υγείας όπως η μείωση του κινδύνου για καρδιαγγεικά νοσήματα, η καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και η διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους. Το ψωμί και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι αλλά και τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης μπορούν τα αντικαταστήσουν τα λευκά επεξεργασμένα δημητριακά.

Στον αντίποδα, τροφές πλούσιες σε κορεσμένα και trans λιπαρά (π.χ. λιπαρά κρέατα, τυριά, σφολιάτες, τηγανητά), σε αλάτι και σε πρόσθετα σάκχαρα (π.χ. αναψυκτικά, γλυκά, καραμέλες, χυμοί εμπορίου) θα πρέπει να αποφεύγονται.

Η διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους είναι ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για την υγεία και την ευεξία κατά την εφηβική ηλικία, καθώς επηρεάζει σημαντικά και την ψυχολογία μίας έφηβης. Ωστόσο, η παράλειψη γευμάτων, οι «μαγικές» δίαιτες που υπόσχονται θαύματα και η υπερβολική φυσική δραστηριότητα δεν ενδείκνυνται. Η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής και διατροφής είναι το «κλειδί» για τη διατήρηση του φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

20.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
17.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ASICS ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΜΑΥΡΟ
42.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα Route 66'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τρεις τρόποι για να διδάξουμε στα παιδιά την ευγνωμοσύνη

Τρεις τρόποι για να διδάξουμε στα παιδιά την ευγνωμοσύνη

Η ευγνωμοσύνη είναι πολλά περισσότερα από ένα "ευχαριστώ".
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γυμναστική για μαμάδες: Πεντάλεπτο πρόγραμμα για επίπεδη κοιλιά

Γυμναστική για μαμάδες: Πεντάλεπτο πρόγραμμα για επίπεδη κοιλιά

Πάμε να βγάλουμε και αυτή την εβδομάδα στο σπίτι.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πότε θα μπουσουλήσει το μωρό και τι μπορείτε να κάνετε για να το ενθαρρύνετε;

Πότε θα μπουσουλήσει το μωρό και τι μπορείτε να κάνετε για να το ενθαρρύνετε;

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τζένη Θεωνά: Δε φαντάζεστε που μπήκε ο γιος της και τον φωτογράφισε

Τζένη Θεωνά: Δε φαντάζεστε που μπήκε ο γιος της και τον φωτογράφισε

Δείτε το απολαυστικό στιγμιότυπο με τον μικρό Αρίωνα. 
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Αποκάλυψη: Αυτό είναι το μυστικό σχέδιο του Ερντογάν εναντίον της Ελλάδας
Κορονοϊός: Το σχέδιο για άνοιγμα εστίασης - Πώς οι πολίτες θα βγουν στην «αρένα» της διασκέδασης;
ΟΑΕΔ - Δώρο Χριστουγέννων 2020: Νωρίτερα από ποτέ η πληρωμή στους δικαιούχους
Στρατός Ξηράς: «Κλειδώνει» Έβρο και νησιά με νέα τεθωρακισμένα - Ποια είναι τα M1117 και τα Bradley
Εξαδάκτυλος στο Νewsbomb.gr: «Κλειδί» τα σχολεία στην εξάπλωση του κορονοϊού – Τι πρέπει να γίνει
Επίδομα 800 ευρώ: Πότε πληρώνονται οι εργαζόμενοι - Αναλυτικά τα ποσά
Lockdown: Μόνοι στο σπίτι – Έτσι θα γιορτάσουμε Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά
Τέλη κυκλοφορίας 2021: Επτά ερωτήσεις - απαντήσεις από την ΑΑΔΕ για την πληρωμή τους
Κορονοϊός: Πότε και πώς θα ανοίξει η εστίαση - Τα τραπεζοκαθίσματα και το ωράριο
Καιρός Αρναούτογλου: Η χειρότερη ανομβρία των τελευταίων 40 ετών. Πού θα συνεχιστεί;
Σεξ: Τελικά ποια είναι η ιδανική διάρκεια για μία γυναίκα;
GNTM 3 - Edward: Γιατί έχουν γίνει έξαλλοι οι χρήστες των social media;
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr