Πώς πρέπει να τρέφεται ένα κορίτσι στην εφηβεία;

Πώς πρέπει να τρέφεται ένα κορίτσι στην εφηβεία;

Η εφηβεία είναι μία περίοδος κατά την οποία οι φυσιολογικές μεταβολές που συμβαίνουν στο σώμα μίας έφηβης θα πρέπει να υποστηρίζονται από μία ισορροπημένη διατροφή.

Πώς πρέπει να τρέφεται ένα κορίτσι στην εφηβεία;

Οι τροφές που θα δώσουν σε μία έφηβη όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στις παρακάτω ομάδες:
- Φρούτα και λαχανικά. Πέντε μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως είναι η προτεινόμενη ποσότητα που εξασφαλίζει πληθώρα βιταμινών και ανόργανων στοιχείων. Επιπρόσθετα, οι φυτικές ίνες που περιέχουν ενισχύουν τη λειτουργία του εντέρου και τον κορεσμό. Μία μικρή σαλάτα θα πρέπει να συνοδεύει κάθε κυρίως γεύμα, ενώ τα φρούτα είναι μία καλή επιλογή ως snack.
- Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες. Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για τη μυϊκή ανάπτυξη, την παροχή ενέργειας αλλά και τη σύνθεση πολλών βιομορίων. Τα όσπρια και οι ξηροί καρποί είναι πολύ καλές πηγές φυτικών πρωτεΐνών, ενώ το ψάρι, τα αυγά, το κοτόπουλο και το άπαχο κρέας είναι καλές πηγές ζωϊκής πρωτεΐνης με χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά.
- Γαλακτοκομικά. Τα γαλακτοκομικά πέρα από την πρωτεΐνη που περιέχουν, είναι πλούσια σε ασβέστιο που είναι απαραίτητο για την οστική ανάπτυξη. Δύο μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως είναι η ενδεδειγμένη ποσότητα για τα κορίτσια στην εφηβεία. Μία μερίδα ορίζεται ως 1 ποτήρι γάλα, 1 κεσεδάκι γιαούρτι ή 30 γρ τυρί. Οι επιλογές χαμηλών λιπαρών είναι προτιμώτερες για να αποφεύγεται το περιττό κορεσμένο λίπος. Τα φυτικά υποκαταστάστα γαλακτοκομικών, που εμπλουτίζονται με ασβέστιο, όπως το γάλα σόγιας ή αμυγδάλου είναι επίσης καλές εναλλακτικές.
- Δημητριακά ολικής άλεσης. Η κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης συνδέεται με πολλά οφέλη υγείας όπως η μείωση του κινδύνου για καρδιαγγεικά νοσήματα, η καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και η διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους. Το ψωμί και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι αλλά και τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης μπορούν τα αντικαταστήσουν τα λευκά επεξεργασμένα δημητριακά.

Στον αντίποδα, τροφές πλούσιες σε κορεσμένα και trans λιπαρά (π.χ. λιπαρά κρέατα, τυριά, σφολιάτες, τηγανητά), σε αλάτι και σε πρόσθετα σάκχαρα (π.χ. αναψυκτικά, γλυκά, καραμέλες, χυμοί εμπορίου) θα πρέπει να αποφεύγονται.

Η διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους είναι ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για την υγεία και την ευεξία κατά την εφηβική ηλικία, καθώς επηρεάζει σημαντικά και την ψυχολογία μίας έφηβης. Ωστόσο, η παράλειψη γευμάτων, οι «μαγικές» δίαιτες που υπόσχονται θαύματα και η υπερβολική φυσική δραστηριότητα δεν ενδείκνυνται. Η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής και διατροφής είναι το «κλειδί» για τη διατήρηση του φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

24.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
41.29 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ASICS ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΜΑΥΡΟ
42.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα Route 66'
38.40 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Σχολική Τσάντα οβαλ 'Μαργαρίτα'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οι οικογενειακοί κανόνες που πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά

Οι οικογενειακοί κανόνες που πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά

Κανόνες που έχουν ανάγκη.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Υγιεινά muffins με βρόμη και μήλα (vid)

Υγιεινά muffins με βρόμη και μήλα (vid)

Φτιάξτε και εσείς νόστιμα κεκάκια με βρόμη και μήλα!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Χανταμπάκης - Πηλιάκη: Φώτο και βίντεο από το πάρτι γενεθλίων του γιου τους

Χανταμπάκης - Πηλιάκη: Φώτο και βίντεο από το πάρτι γενεθλίων του γιου τους

Ο Μανώλης Χανταμπάκης έκλεισε τα 7!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αλλαγή πάνας: «Stop» σε ερεθισμούς & κοκκινίλες με επτά tips για να γίνεται πάντα ευχάριστα

Αλλαγή πάνας: «Stop» σε ερεθισμούς & κοκκινίλες με επτά tips για να γίνεται πάντα ευχάριστα

Η αλλαγή πάνας μπορεί να αποδειχθεί… δύσκολος γρίφος για κάθε νέα μανούλα…
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Ραγδαίες εξελίξεις: Φεύγει το Oruc Reis! Κατευθύνεται προς Αίγυπτο – Θα «σπάσει» τον 28ο Μεσημβρινό;
Καιρός: Πού θα χτυπήσει η κακοκαιρία Κίρκη - Έρχονται ισχυρά φαινόμενα με καταιγίδες και ανέμους
Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Νέα πληρωμή σε 158.364 δικαιούχους - Ποιους αφορά
Επίδομα 534 ευρώ: Παράταση αναστολής και τον Οκτώβριο - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Προσοχή: Αν σας έρθει αυτό το mail σβήστε το αμέσως - Συνεχόμενες επιθέσεις σε χρήστες
Προκαλούν ξανά οι Τούρκοι – Υπερπτήσεις πάνω από τους «Ανθρωποφάγους»
Κορονοϊός: Νέες αλλαγές στα τραπεζοκαθίσματα - Τι θα ισχύει από εδώ και πέρα
Ο Ερντογάν σε παραλήρημα: Ο «πόλεμος» με Μακρόν και ΗΠΑ ξυπνά τους τζιχαντιστές
Καιρός 28η Οκτωβρίου: Άσχημα νέα! Καταιγίδες, χαλάζι και αέρας – Που θα χτυπήσει η κακοκαιρία
ΟΑΕΔ: 16.500 νέες θέσεις με μισθό 750€
Λοταρία αποδείξεων - aade.gr: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ αφορολόγητα (45η Κλήρωση)
28η Οκτωβρίου: Γιγάντια ελληνική σημαία στον Υμηττό
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
Βάνα Μπάρμπα: Ποζάρει αγκαλιά με την κόρη της, Φαίδρα