Οι τροφές που βοηθούν ένα παιδί να ψηλώσει

Οι τροφές που βοηθούν ένα παιδί να ψηλώσει

Το ύψος που θα φτάσει ένα παιδί απασχολεί συχνά τους γονείς όταν διαπιστώνουν ότι ο ρυθμός ανάπτυξης δεν είναι εκείνος που αναμένουν.

Οι τροφές που βοηθούν ένα παιδί να ψηλώσει

Ωστόσο, θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι το ύψος που θα αναπτύξει τελικά ένα παιδί σχετίζεται με τη γενετική προδιάθεση αλλά και το φύλο. Επίσης, με την πάροδο του χρόνου ο ρυθμός ανάπτυξης μειώνεται. Πιο συγκεκριμένα, ενώ η αύξηση του ύψους είναι ταχεία κατά τον πρώτο χρόνο ζωής, στη συνέχεια μειώνεται ο ρυθμός της καθώς το παιδί διανύει την παιδική ηλικία και αυξάνεται πάλι στην εφηβεία.

Η διατροφή καλείται να συνδράμει στην επίτευξη του μέγιστου ύψους που μπορεί ένα παιδί να φτάσει με βάση τους παράγοντες που αναφέραμε. Ας δούμε λοιπόν ποια θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για την αύξηση του ύψους.
Πρωτεΐνες: Είναι απαραίτητα συστατικά που συμβάλουν στη μυική ανάπτυξη και όχι μόνο. Πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας θα βρείτε σε ζωικές πηγές που ωστόσο θα πρέπει να επιλέγετε με προσοχή, έτσι ώστε να μην είναι πλούσιες σε κορεσμένο λίπος. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως επιλέγουμε άπαχο κρέας, ψάρι και γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών. Το αυγό περιέχει επίση πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Ωστόσο πρωτεΐνες χαμηλής βιολογικής αξίας θα βρείτε και στα όσπρια, στα δημητριακά και στους ξηρούς καρπούς, τα οποία όμως όταν συνδυαστούν δίνουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας.
Ασβέστιο: Το στοιχείο αυτό είναι απαραίτητο για την επίτευξη της μέγιστης οστικής μάζας και πυκνότητας. Πέρα από τα γαλακτοκομικά προϊόντα, πλούσιες πηγές ασβεστίου είναι και τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκκαλο, τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί, το μπρόκολο, τα αποξηραμένα φρούτα και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
Βιταμίνη D: Η βιταμίνη αυτή σε συνδυασμό με το ασβέστιο είναι απαραίτητη για το βέλτιστο σχηματισμό των οστών. Η κύρια πηγή της βιταμίνης D είναι η ηλιακή ακτινοβολία στην οποία πρέπει να εκτιθέμεθα με γυμνό δέρμα για περίπου 15 λεπτά 3 φορές κάθε εβδομάδα σε περίπτωση που έχουμε ανοιχτόχρωμο δέρμα, ενώ απαιτείται περισσότερος χρόνος για τα σκουρόχρωμα δέρματα. Επιπλέον, τροφές όπως τα λιπαρά ψάρια, το εμπλουτισμένο γάλα και τα δημητριακά είναι καλές πηγές βιταμίνης D.
Ψευδάργυρος: Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο για την αύξηση του ύψους των παιδιών είναι ο ψευδάργυρος που βρίσκεται κυρίως στο κρέας και τα θαλασσινά, αλλά και σε δημητριακά.

Συμπεραίνουμε λοιπόν πώς η ποικιλία στη διατροφή των παιδιών είναι απαραίτητη για να φτάσουν το μέγιστο ύψος που καθορίζεται από τα γονίδια και τους υπόλοιπους περιβαλλοντικούς παράγοντες. Ένα πρότυπο διατροφής που βασίζεται στη Μεσογειακή πυραμίδα είναι ένας κατάλληλος οδηγός που θα σας βοηθήσει να προγραμματίσετε το εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

9.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Adriatic Magic Unicorn Κουβαδάκι-Αξεσουάρ-Τσάντα (913)
34.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Kaissa Επιτραπέζιο Βίκινγκς-Οι Επιδρομείς Της Βόρειας Θάλασσας (KA112547)
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Quut Φτυάρι άμμου με σίτα
25.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zoggs Εκπαιδευτικό Σωσίβιο 12-18 Μηνών πορτοκαλί
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Υγιεινή διατροφή για παιδιά: 5 απλές καλοκαιρινές συνταγές

Υγιεινή διατροφή για παιδιά: 5 απλές καλοκαιρινές συνταγές

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τα παιδιά δεν θέλουν να τρώνε πολύ…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς αντιμετωπίζεται ο καύσωνας ή η υπερβολική ζέστη έξω από το σπίτι;

Πώς αντιμετωπίζεται ο καύσωνας ή η υπερβολική ζέστη έξω από το σπίτι;

Τρόποι για να προστατευτείτε από τον καύσωνα εσείς και το παιδί σας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έτσι είναι πραγματικά οι διακοπές των παιδιών χωρίς κινητά, τάμπλετ και συσκευές (pics)

Έτσι είναι πραγματικά οι διακοπές των παιδιών χωρίς κινητά, τάμπλετ και συσκευές (pics)

H Izabela Urbaniak, φωτογράφος, κατάφερε να απαθανατίσει στον φωτογραφικό φακό της την…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Είσαι πάνω από 30; Τότε πρέπει να το διαβάσεις!

Είσαι πάνω από 30; Τότε πρέπει να το διαβάσεις!

Τα 35 φίλες μου… Τα 35 είναι ύπουλο πράγμα.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies