Δημητριακά ολικής άλεσης: Γιατί να τα προτιμούμε για τα παιδιά μας και εμάς;

Δημητριακά ολικής άλεσης: Γιατί να τα προτιμούμε για τα παιδιά μας και εμάς;

Από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Mothersblog.gr, Ευσταθία Παπαδά

Δημητριακά ολικής άλεσης: Γιατί να τα προτιμούμε για τα παιδιά μας και εμάς;

Πολλοί καταναλωτές συχνά αναρωτιούνται για ποιο λόγο να προτιμούν τα προϊόντα ολικής άλεσης στο διαιτολόγιό τους. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα οφέλη τους και με ποιους τρόπους μπορούμε να τα εντάξουμε στο διατροφικό πρόγραμμα όλης της οικογένειας.

Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά σε σχέση με τα υπόλοιπα δημητριακά και τα προϊόντα τους. Πιο συγκεκριμένα, περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β που εμπλέκονται στην παραγωγή ενέργειας και τη λειτουργία του μεταβολισμού.

Επίσης, είναι πλουσιότερα σε φυλλικό οξύ το οποίο συμβάλλει σημαντικά στη σύνθεση του DNA και στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων. Επιπρόσθετα, τα προϊόντα ολικής άλεσης παρέχουν στον οργανισμό σελήνιο και μαγνήσιο που βοηθούν στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και στην παραγωγή ενέργειας.

Τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα προϊόντα τους είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών που βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού σωλήνα και είναι η πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της δυσκοιλιότητας. Ακόμη, η περιεκτικότητα των προϊόντων ολικής άλεσης σε φυτικές ίνες προκαλεί κορεσμό για περισσότερες ώρες μετά την κατανάλωσή τους και για το λόγο αυτό, τα προϊόντα ολικής άλεσης συσχετίζονται με καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους.

Για όλους τους παραπάνω λόγους αξίζει να εντάξετε τα δημητριακά ολικής άλεσης στη διατροφή σας. Ακολουθούν μερικές χρήσιμες ιδέες:

Βάλτε τα δημητριακά ολικής άλεσης στο πρωινό σας. Αν έχετε βαρεθεί τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης από σιτάρι, δοκιμάστε τη βρώμη και το κριθάρι. Βράστε τα ελαφρώς και μπορείτε να προσθέσετε αποξηραμένα ή φρέσκα φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς, φτιάχνοντας έτσι ένα πρωινό γεύμα γεμάτο ενέργεια και ποικιλία θρεπτικών συστατικών.

Επιλέξτε το καστανό ρύζι και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης ως συνοδευτικά του κρέατος που έχετε μαγειρέψει.

Δοκιμάστε την κινόα. Αν δεν την έχετε δοκιμάσει ακόμα, μη διστάζετε. Όπως έχουμε τονίσει και σε προηγούμενο άρθρο, η κινόα είναι ένας «θησαυρός» θρεπτικών συστατικών και μπορείτε να τη μαγειρέψετε σαν ρύζι χρησιμοποιώντας την ως συνοδευτικό ή να την προσθέσετε σε δροσερές σαλάτες και νόστιμες σούπες.

Αναζητήστε και άλλα δημητριακά όπως το φαγόπυρο, το κεχρί και τον αμάρανθο που μαγειρεύονται περίπου όπως το ρύζι και θεωρούνται από πολλούς «υπερτροφές» λόγω της πληθώρας των θρεπτικών συστατικών που περιέχουν.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

11.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο Λοττο αντικείμενα σπιτιού
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Μπλα μπλα μπλα'
20.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Lottie Κούκλα βινυλίου 'Νεράιδα του Δάσους' 18εκ.
16.85 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Smartgames επιτραπέζιο Κυνηγοί Φαντασμάτων
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οι μαμάδες δεν μπορούν πλέον να τα κάνουν όλα μόνες τους!

Οι μαμάδες δεν μπορούν πλέον να τα κάνουν όλα μόνες τους!

Ναι, οι μαμάδες δεν μπορούν να τα κάνουν όλα μόνες τους! Αυτό…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τέσσερις τρόποι να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό του μωρού σας

Τέσσερις τρόποι να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό του μωρού σας

Πώς να θωρακίσετε την άμυνα του οργανισμού του. 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δούκισσα Νομικού: Φανταστική η νέα φωτογραφία με τα παιδιά της

Δούκισσα Νομικού: Φανταστική η νέα φωτογραφία με τα παιδιά της

Πιασμένοι χέρι χέρι απόλαυσαν τη βόλτα τους.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Συνεπιμέλεια: Πώς ο νόμος μπορεί να συμβάλει σε αυτό που οι ειδικοί ήδη συστήνουν;

Συνεπιμέλεια: Πώς ο νόμος μπορεί να συμβάλει σε αυτό που οι ειδικοί ήδη συστήνουν;

Ψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, ψυχίατροι ενηλίκων, παιδίατροι, κοινωνιολόγοι, εκπαιδευτικοί, γονείς, όλοι συμφωνούμε ότι τα…
Διάβασε τη συνέχεια
BEST OF NETWORK
Κορονοϊός: Έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου - Ανησυχία για τις μεταλλάξεις, αγωνία για το ΕΣΥ
Αποκλειστικό: «Μπλόκο» στο SMS με κωδικό 6 – Απαγόρευση μετακινήσεων από δήμο σε δήμο στην Αττική
Οι «ινκόγκνιτο» επισκέψεις Χρυσοχοΐδη στη ΓΑΔΑ – Συναγερμός για Κουφοντίνα
Lockdown: Πότε και πώς ανοίγουν σχολεία, λιανεμπόριο, εστίαση - Η παράταση και η ημερομηνία-«κλειδί»
Τραγική η κατάσταση στην Τουρκία: Αγοράζουν μπαγιάτικο ψωμί γιατί είναι φθηνότερο
Υπόθεση Λιγνάδη: Νέα καταγγελία από τον Ανδρέα Φυλακτού - Πώς γλίτωσε τα χειρότερα
Συνεπιμέλεια: Επιστολή των Ενεργών Μπαμπάδων στον Πρωθυπουργό - «Προστατέψτε τα παιδιά»
Φρεγάτες Belh@rra: Η πρόταση των Γάλλων που τα έχει όλα – Έτσι θα είναι το νέο ελληνικό πλοίο
Survivor Spoiler (2/3): Κρις και Αλέξης «τινάζουν» το παιχνίδι στον αέρα (video)
Πάνος Μουζουράκης για σεξουαλική παρενόχληση: Με στιγμάτισε μια εμπειρία στα 14, το είπα στα 23
Survivor Spoiler 2/3: Η ομάδα που κερδίζει σήμερα και οι τρεις υποψήφιοι προς αποχώρηση (video)
Survivor: Χαμός στο Twitter με την τούμπα του Τριαντάφυλλου
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved
Έλενα Τσαβαλιά - Μάρκος Σεφερλής: Αγνώριστος ο γιος τους, Χάρης