«Κρυμμένη» ζάχαρη: Πώς θα την αποφύγουμε, από τη διατροφολόγο του Mothersblog!

«Κρυμμένη» ζάχαρη: Πώς θα την αποφύγουμε, από τη διατροφολόγο του Mothersblog!

Η αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για τη δημόσια υγεία καθώς ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τα αυξημένα ποσοστά παχυσαρκίας κι επιπλοκών που τη συνοδεύουν.

«Κρυμμένη» ζάχαρη: Πώς θα την αποφύγουμε, από τη διατροφολόγο του Mothersblog!

Πέρα από τη ζάχαρη που βρίσκεται στα γλυκά, υπάρχουν μεγάλες ποσότητες «κρυμμένης» ζάχαρης σε πολλά ροφήματα. Καλό είναι να γνωρίζουμε τις πηγές «κρυμμένης» ζάχαρης στη διατροφή μας, έτσι ώστε να αποφύγουμε τις βλαβερές τις συνέπειες.

1) Αναψυκτικά: Είναι μία κατηγορία ποτών που μας δίνει μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, χωρίς παράλληλα να μας παρέχει θρεπτικά συστατικά. Ανάλογα με το αναψυκτικό, τα 500mL μπορεί να περιέχουν μέχρι και 15 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη. Για το λόγο αυτό αποφεύγετε τα αναψυκτικά και σε περίπτωση που επιθυμείτε κάποιο γλυκό ποτό, προτιμήστε τους φυσικούς χυμούς φρούτων.

2) Χυμοί φρούτων με προσθήκη ζάχαρης: Στην περίπτωση που δεν επιλέξετε κάποιο φυσικό χυμό φρούτων, αλλά θέλετε να αγοράσετε κάποιον συσκευασμένο, θα πρέπει να διαβάσετε την ετικέτα του. Σε περίπτωση που αναγράφονται στη συσκευασία οι λέξεις «φρουτοποτό» ή «με προσθήκη ζάχαρης», αυτό σημαίνει ότι στο χυμό έχει προστεθεί ζάχαρη.

3) Συσκευασμένο παγωμένο τσάι: Εάν θέλετε να καταναλώσετε έτοιμο κρύο τσάι θα πρέπει και πάλι να είστε προσεκτικοί με τις ετικέτες που φέρουν οι συσκευασίες. Θα μείνετε έκπληκτοι καθώς πολλά είδη παγωμένου τσαγιού, μπορεί να συναγωνίζονται σε ζάχαρη ακόμα και τα αναψυκτικά.

4) Καφεϊνούχα ροφήματα: Ο καφές είναι μια καθημερινή συνήθεια για πολλούς, αλλά θα πρέπει να προσέχετε το είδος του καφέ που επιλέγετε. Η προσθήκη κρέμας, γάλακτος, σαντιγύ, καραμέλας, σοκολάτας μπορούν να προσθέσουν στο καφέ περιττές θερμίδες. Υπάρχουν ροφήματα καφέ που περιέχουν μέχρι και 400 θερμίδες!!

5) Σοκολατούχο γάλα: Πολλοί γονείς επιλέγουν το έτοιμο σοκολατούχο γάλα για τα παιδιά που δεν πίνουν το σκέτο γάλα. Αν και το δικό σας παιδί δεν θέλει να πιει το σκέτο γάλα, αποφύγετε το έτοιμο σοκολατούχο γάλα, καθώς περιέχει μεγάλη ποσότητα ζάχαρης. Εναλλακτικά, μπορείτε να προσθέσετε λίγο εκχύλισμα βανίλιας ή λίγο κακάο στο γάλα.

6) Ενεργειακά ποτά: Τα ενεργειακά ποτά περιέχουν καφεϊνη αλλά και αρκετή ζάχαρη, γι' αυτό και δεν θα πρέπει να γίνεται υπερκατανάλωση. Ένα ποτήρι μπορεί να περιέχει μέχρι και 8 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη.
Συμπερασματικά, για την ενυδάτωσή σας προτιμήστε το νερό, και όταν επιθυμείτε κάποιο άλλο ρόφημα να είστε προσεκτικοί στις επιλογές σας!

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

69.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Viga Ξύλινο Ποδήλατο Ισορροπίας
40.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ SNEAKERS ALL STAR
14.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο γιλέκο με χρωματιστό φερμουάρ
13.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παντελόνι Mini Raxevsky
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εξομολόγηση μιας κουρασμένης και αγχωμένης μαμάς

Εξομολόγηση μιας κουρασμένης και αγχωμένης μαμάς

«Η κατάθλιψη είναι ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορούν να συμβούν…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου: Γιατί είναι σημαντικό να διαβάζετε στα παιδιά σας βιβλία

Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου: Γιατί είναι σημαντικό να διαβάζετε στα παιδιά σας βιβλία

Η Unesco έχει καθιερώσει την 23η Απριλίου ως την Παγκόσμια Ημέρα του…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κάτια Ζυγούλη: Η μητρότητα μέσα από 11 τρυφερές φωτογραφίες

Κάτια Ζυγούλη: Η μητρότητα μέσα από 11 τρυφερές φωτογραφίες

Είναι μία καταπληκτική μαμά, συμφωνείτε;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι ΔΕΝ πρέπει να πείτε σε μία γυναίκα που προσπαθεί να αποκτήσει παιδί

Τι ΔΕΝ πρέπει να πείτε σε μία γυναίκα που προσπαθεί να αποκτήσει παιδί

Σε κάποια θέματα, οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης