«Έχω δυσανεξία στη γλουτένη, τι πρέπει να τρώω;» Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

«Έχω δυσανεξία στη γλουτένη, τι πρέπει να τρώω;» Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Η δυσανεξία στη γλουτένη ή αλλιώς κοιλιοκάκη είναι η κατάσταση εκείνη κατά την οποία η γλουτένη των τροφών προκαλεί βλάβη στο έντερο.

«Έχω δυσανεξία στη γλουτένη, τι πρέπει να τρώω;» Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Η γλουτένη είναι μία πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, το κριθάρι, τη σίκαλη κι ενδεχομένως στη βρώμη. Οι ακριβείς αιτίες της κοιλιοκάκης δεν είναι γνωστές, ωστόσο φαίνεται ότι εμπλέκονται γενετικοί, ανοσολογικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες.

Τα συμπτώματα της δυσανεξίας της γλουτένης συμπεριλαμβάνουν διάρροιες, φούσκωμα, απώλεια βάρους, κόπωση και κακουχία. Σε σοβαρότερες καταστάσεις μπορεί να εκδηλωθούν ηλεκτρολυτικές διαταραχές, σιδηροπενική αναιμία, οστεοπόρωση και διαταραχές εμμήνου ρύσεως.

Για την αντιμετώπιση της κοιλιοκάκης είναι απαραίτητη η τήρηση δίαιτας ελεύθερης γλουτένης εφ' όρου ζωής. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν πάσχετε από κοιλιοκάκη θα πρέπει να αποκλείσετε από τη διατροφή σας το σιτάρι, το κριθάρι, τη βρώμη, τη σίκαλη καθώς και κάθε προϊόν και παρασκεύασμα που περιέχει τα παραπάνω δημητριακά. Οποιοδήποτε κέικ, ζυμαρικό, ψωμί, μπισκότα που περιέχουν αυτά τα δημητριακά μπορεί να προκαλέσουν τα συμπτώματα που αναφέραμε.

Τρόφιμα που μπορείτε να καταναλώνετε ελεύθερα είναι το ρύζι, το καλαμπόκι, η πατάτα και τα προϊόντα τους. Επίσης στο εμπόριο κυκλοφορούν πολλά προϊόντα ελεύθερα γλουτένης, στα οποία αναγράφεται ένα ειδικό σήμα που δείχνει ότι η κατανάλωσή τους από άτομα με κοιλιοκάκη είναι ασφαλής. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνετε σε ποτά που ενδεχομένως περιέχουν γλουτένη, όπως είναι η μπύρα λόγω της βύνης. Επίσης το ουίσκι πιθανόν να περιέχει γλουτένη, αλλά σε αυτό παίζει ρόλο η διαδικασία της παραγωγής του.

Σε ό,τι αφορά το φαγητό σε εστιατόρια, θα πρέπει να ενημερώνετε το σερβιτόρο ότι δεν πρέπει να καταναλώσετε γλουτένη ακόμα και σε ελάχιστες ποσότητες. Για το λόγο αυτό αποφύγετε σάλτσες που ενδεχομένως περιέχουν αλεύρι, κρέας ή ψάρι που έχουν παναριστεί και οποιαδήποτε άλλη συνταγή περιέχει γλουτένη.

Συμπερασματικά, η κοιλιοκάκη μπορεί για λίγο να δυσκολέψει τη ζωή σας, ωστόσο με σωστές επιλογές και προγραμματισμό δεν θα σταθεί εμπόδιο στην καθημερινότητά σας.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υποψ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εποχικές αλλεργίες στα παιδιά: Πέντε τρόποι να ανακουφιστούν

Εποχικές αλλεργίες στα παιδιά: Πέντε τρόποι να ανακουφιστούν

Kύρια συμπτώματα αλλεργιών Αποφύγετε τις βόλτες στα πάρκα Κρατήστε τα παράθυρα κλειστά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Φωτογραφίες αποτυπώνουν τις στιγμές του τοκετού με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο

Φωτογραφίες αποτυπώνουν τις στιγμές του τοκετού με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο

Οι φωτογραφίες της Eva Rose είναι ασπρόμαυρες, απλές και υπέροχες.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κιρσοί μετά τον τοκετό: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Κιρσοί μετά τον τοκετό: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Κιρσοί μετά τον τοκετό Τι προκαλεί τους κιρσούς μετά τον τοκετό; Ποια…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το παιδί μου είναι μοναδικό!

Το παιδί μου είναι μοναδικό!

Τι είναι αυτό που το κάνει τόσο μοναδικό;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved