Πάσχω από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Τι μπορώ να κάνω; Συμβουλεύει η διατροφολόγος Ευσταθία Παπαδά

Πάσχω από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Τι μπορώ να κάνω; Συμβουλεύει η διατροφολόγος Ευσταθία Παπαδά

Με αφορμή την ερώτηση αναγνώστη, σήμερα θα μιλήσουμε για τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, καθώς και για την αντιμετώπισή της μέσω αλλαγών στη διατροφή και τον τρόπο ζωής.

Πάσχω από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Τι μπορώ να κάνω; Συμβουλεύει η διατροφολόγος Ευσταθία Παπαδά

Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (ΓΟΠΝ) είναι η κατάσταση κατά την οποία το περιεχόμενο του στομάχου παλινδρομεί προς τον οισοφάγο, λόγω χαλάρωσης του σφιγκτήρα που τον συνδέει με το στομάχι. Υπολογίζεται ότι περίπου 4 στους 10 Έλληνες αντιμετωπίζουν συμπτώματα της ΓΟΠΝ που περιλαμβάνουν το αίσθημα οπισθοστερνικού καύσου, τον πόνο στο στήθος, τις διαταραχές ύπνου, το βήχα και άλλα. Για να αντιμετωπίσετε επιτυχώς τη ΓΟΠΝ θα πρέπει να κάνετε τις ακόλουθες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας.

  • Καταναλώνετε μικρά και συχνά γεύματα. Τα μεγάλα γεύματα ευνοούν την παλινδρόμηση του περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο.
  • Αποφεύγετε τα λιπαρά ή τηγανητά τρόφιμα, το πλήρες γάλα, τη σοκολάτα, την κρέμα γάλακτος και τα πικάντικα φαγητά, καθώς επιδεινώνουν την παλινδρόμηση.
  • Μειώστε την κατανάλωση όξινων τροφών, τα οποία ερεθίζουν τον οισοφάγο. Τέτοια είναι τα όξινα φρούτα και λαχανικά καθώς και οι χυμοί τους (π.χ. γκρέιπφρουτ, πορτοκάλι, μανταρίνι, ανανάς, λεμόνι, τομάτα, σάλτσα ντομάτας).
  • Αποφεύγετε τον καφέ καθώς και άλλα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη, όπως αναψυκτικά τύπου cola. Επίσης, μειώστε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, καθώς το αλκοόλ δρα ερεθιστικά στον οισοφάγο.
  •  Μην καταναλώνετε τσίχλες και καραμέλες, καθώς η ποσότητα αέρα που καταπίνετε εντείνει την παλινδρόμηση.
  • Αν έχετε περιττά κιλά θα πρέπει να μπείτε σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους, αφού πλήθος επιστημονικών μελετών καταδεικνύει πως η απώλεια βάρους είναι πολύ σημαντική για την ανακούφιση από τα συμπτώματα.
  •  Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στον τρόπο ζωής σας καλό είναι να μην φοράτε στενά ρούχα, να μην ξαπλώνετε αμέσως μετά τα γεύματα και να ανυψώσετε το πάνω μέρος του κρεβατιού σας. Επίσης η διακοπή του καπνίσματος μπορεί να σας βοηθήσει πολύ.
  • Σε περίπτωση που ο γαστρεντερολόγος σας έχει συστήσει και κάποιο φαρμακευτικό σκεύασμα θα πρέπει να το συνδυάσετε με όλες τις παραπάνω αλλαγές για να έχετε τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υπ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com

35.40 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Busquets Σακίδιο πλάτης μιας θέσης Reverse
35.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Busquets Σακίδιο πλάτης μιας θέσης 'Garden'
32.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Busquets Τσάντα Ταχυδρόμου 'Coquette'
5.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Polo Κασετίνα Wallet-9 Σχέδια (9-37-006)
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Συμβουλές για να αυξήσουμε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στα παιδιά

Συμβουλές για να αυξήσουμε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στα παιδιά

Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι σημαντική για την…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Σχολικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες έτοιμα για εκτύπωση (εικόνες)

Σχολικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες έτοιμα για εκτύπωση (εικόνες)

Νέα σχολικά προγράμματα για καλή χρονιά με Fidget Bubble Pops και όχι…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Μαμά, podcast να βάλεις»: Αδερφική αρμονία

«Μαμά, podcast να βάλεις»: Αδερφική αρμονία

Αδελφική Ζήλεια: Χρήσιμα tips για αρμονική συνύπαρξη
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γιατί κάποιες γυναίκες έχουν εξάψεις στην εμμηνόπαυση;

Γιατί κάποιες γυναίκες έχουν εξάψεις στην εμμηνόπαυση;

Τι είναι οι εξάψεις στην εμμηνόπαυση;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2021 Mothersblog.gr - All rights reserved