Υγιεινά snacks για την περίοδο της εγκυμοσύνης. Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Υγιεινά snacks για την περίοδο της εγκυμοσύνης. Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Η περίοδος της εγκυμοσύνης είναι ιδιαίτερα απαιτητική για το γυναικείο σώμα εις ό,τι αφορά τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα τόσο για την ανάπτυξη του εμβρύου, όσο και για την διατήρηση της υγείας της μέλλουσας μητέρας. Όπως έχουμε αναφέρει ξανά όμως, αν είστε έγκυος δεν πρέπει να τρώτε για δύο, αλλά να προσέχετε ιδιαίτερα την ποιότητα της διατροφής σας. Άλλωστε οι επιστήμονες υγείας συμφωνούν ότι η υπερβολική αύξηση του σωματικού βάρους της εγκύου μπορεί να έχει ιδιαίτερα δυσμενείς επιπτώσεις στο παιδί που θα γεννηθεί.

Υγιεινά snacks για την περίοδο της εγκυμοσύνης. Από τη διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά

Πέρα από την ποιότητα των κυρίως γευμάτων, ιδιαίτερη σημασία έχει και η ποιότητα των ενδιάμεσων snacks που επιλέγετε κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης. Αν έχετε έντονες λιγούρες προσπαθήστε να μην ενδίδετε σε ανθιυγιεινούς πειρασμούς φτωχούς σε θρεπτικά συστατικά αλλά αυξημένους σε θερμίδες (π.χ. τσιπς, κρουασάν, σφολιάτες κτλ.). Παρακάτω θα δείτε προτάσεις για υγιεινά snacks.

Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με φρέσκα φρούτα ή δημητριακά ολικής άλεσης. Το snack αυτό συνδυάζει τις πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και το ασβέστιο του γιαουρτιού, με τις βιταμίνες και τις φυτικές ίνες των φρούτων και των δημητριακών ολικής άλεσης.
Φρέσκα φρούτα και χυμοί. Μην ξεχνάτε να έχετε πάντα στο ψυγείο φρούτα της προτίμησής σας, προκειμένου να έχετε ένα άμεσα διαθέσιμο snack πλούσιο σε βιταμίνες.
Σπιτικές μπάρες δημητριακών. Μπορείτε να βρείτε πολλές συνταγές με διαφορετικούς συνδυασμούς δημητριακών, ξηρών καρπών και φρούτων. Επιλέξτε τη συνταγή που σας αρέσει και θα έχετε ένα γλυκό snack που θα σας γεμίσει με αντιοξειδωτικά συστατικά και βιταμίνες, χωρίς να σας φορτώσει με περιττές θερμίδες.
Αποξηραμένα φρούτα. Τα αποξηραμένα βερύκοκα, τα δαμάσκηνα και τα σύκα είναι πλούσια σε σίδηρο και ασβέστιο. Το snack αυτό δεν χρειάζεται καμία προετοιμασία και μπορείτε να το έχετε πάντα στην τσάντα σας. Προσέχετε ωστόσο την υπερκατανάλωση, καθώς μπορείτε να προσλάβετε αρκετές θερμίδες χωρίς να το καταλάβετε! Μία χούφτα είναι αρκετή.
2-3 crackers ολικής άλεσης με τυρί χαμηλών λιπαρών. Αν προτιμάτε κάτι αλμυρό, αυτό το snack συνδυάζει το ασβέστιο του τυριού με τα οφέλη των προϊόντων ολικής άλεσης. Αποφύγετε τα μαλακά ώριμα τυριά που δεν έχουν υποστεί παστερίωση.
1 μικρό μπολ πράσινη σαλάτα με 2 κράκερς ολικής άλεσης. Τα πράσινα λαχανικά (π.χ. σπανάκι, μαρούλι, λάχανο) είναι εξαιρετικές πηγές φυλλικού οξέος που είναι απαραίτητο για την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου. Το snack αυτό είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες που μπορούν να σας βοηθήσουν σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε προβλήματα δυσκοιλιότητας.

Επιλέγετε λοιπόν snacks υψηλής διατροφικής αξίας, προκειμένου να αποφύγετε την υπερβολική αύξηση του βάρους και να παρέχετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στο έμβρυο.

Περιμένω τις απορίες και τις ερωτήσεις σας εδώ!

Ευσταθία Παπαδά
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand)
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου &
University College London (UCL)
Υπ. Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
e-mail: efpapada@gmail.com

 

22.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΣΑΓΙΟΝΑΡΕΣ HAVAIANAS
49.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Δερμάτινα Πέδιλα Seawee Navy
23.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μπικίνι Friendship Sunuva
7.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μαΐμουδάκια Vegotex για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εγκυμοσύνη στα 40: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε αφού μείνετε έγκυος

Εγκυμοσύνη στα 40: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε αφού μείνετε έγκυος

Ποια είναι τα ενδεχόμενα προβλήματα, που μπορεί να εμφανιστούν κατά το πρώτο…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τι κρύβεται πίσω από το θυμό μιας μαμάς;

Τι κρύβεται πίσω από το θυμό μιας μαμάς;

Ποια πράγματα πυροδοτούν πιο συχνά τον θυμό μιας μαμάς;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;», αναρωτιέστε ξανά; Αν ναι, τότε ακολουθήστε το πρόγραμμα…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Τελικά, βοηθάει ο ύπνος τη μαμάς την ώρα που κοιμάται το μωρό;

Τελικά, βοηθάει ο ύπνος τη μαμάς την ώρα που κοιμάται το μωρό;

Μια μαμά με τρία παιδιά εξομολογείται την προσωπική της εμπειρία
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης