Τι να κάνετε για να μην αρρωσταίνουν συχνά τα παιδιά σας

Τι να κάνετε για να μην αρρωσταίνουν συχνά τα παιδιά σας

Μπορεί ένας γονιός να προφυλάξει το παιδί του από τις  ιώσεις και τη γρίπη; Πρακτικά όχι.

Τι να κάνετε για να μην αρρωσταίνουν συχνά τα παιδιά σας

Αν όμως έχει φροντίσει για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού του συστήματος από πολύ μικρή ηλικία, τότε οι πιθανότητες το παιδί να μην αρρωσταίνει τόσο συχνά ή να περνά τις ιώσεις πιο ελαφρά είναι πολλές.

Εκείνο λοιπόν που μπορείτε να κάνετε είναι να έχει το παιδί παιδί σας μια ισορροπημένη διατροφή, να ασκείται καθημερινά και να κοιμάται.

Σύμφωνα με τους επιστημονικούς συνεργάτες του προγράμματος ευζην, οι τροφές που θα « χτίσουν» το ανοσοποιητικό του είναι οι εξής:

Πορτοκάλι, ακτινίδιο, φράουλα, πιπεριά, μπρόκολο, λεμόνι

Αυτά, και άλλα τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, παρότι δεν την προλαμβάνουν, μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της διάρκειας και των συμπτωμάτων της γρίπης. Συγκεκριμένα, 3 έως 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών πλούσιων σε βιταμίνη C την ημέρα, αρκούν για να εξασφαλίσουν μια προστατευτική δράση.

Λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί, φυτικά έλαια

Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε πολύτιμα ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία δεν συντίθενται από τον οργανισμό, επομένως είναι σημαντικό να τα προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής. Εκτός από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, τα ω-3 λιπαρά οξέα έχουν πολλά ακόμα οφέλη για την υγεία των παιδιών, καθώς βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς, στη μνήμη, την ικανότητα μάθησης, την όραση, ακόμα και τη διάθεση!

Ελαιόλαδο, ελιές, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ξηροί καρποί

Τι κοινό έχουν οι ηλιόσποροι, το ελαιόλαδο και το σπανάκι; Είναι όλες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε! Η βιταμίνη αυτή, χάρη στις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες, βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Αβγό, ψάρι, γαλακτοκομικά προϊόντα, συκώτι, καρότα

Αποτελούν καλές πηγές βιταμίνης Α, η οποία ενισχύει την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, και παράλληλα έχει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία της όρασης, τη σωστή ανάπτυξη των οστών και των δοντιών και τη διατήρηση της καλής υγείας του δέρματος και των μαλλιών.

Οστρακοειδή, κόκκινο κρέας, πουλερικά, φασόλια, εμπλουτισμένα δημητριακά, καρύδια

Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε ψευδάργυρο, ένα ανόργανο συστατικό απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι ημερήσιες απαιτήσεις του οργανισμού σε ψευδάργυρο συνήθως καλύπτονται στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, καθώς οι διατροφικές του πηγές του είναι πολλές.

Συνοψίζοντας θα πρέπει να έχουμε υπόψιν μας τα εξής:

  • Φροντίζουμε τα παιδιά μας να έχουν μία ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία τροφίμων, έχοντας υπόψη ότι την κύρια ευθύνη για τη διαθεσιμότητα των τροφίμων στο σπίτι την έχουμε οι ίδιοι.
  • Προσφέρουμε στα παιδιά θρεπτικά σνακ ανάμεσα στα γεύματα, όπως ξηρούς καρπούς ή φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα.
  • Μαγειρεύουμε 2-3 φορές την εβδομάδα ψάρι, προσπαθώντας τουλάχιστον τη μία να είναι «λιπαρό» ψάρι (π.χ. γαύρος, σαρδέλα, σκουμπρί).\
  • Ενισχύουμε τη σωματική δραστηριότητα των παιδιών στην καθημερινότητά τους, προτρέποντάς τα να συμμετέχουν σε οργανωμένη άσκηση της επιλογής τους και δίνοντας έμφαση σε δραστηριότητες για όλη την οικογένεια.
  • Ελέγχουμε τον χρόνο που αφιερώνουν τα παιδιά σε «καθιστικές» δραστηριότητες, όπως τηλεόραση, ηλεκτρονικός υπολογιστής, βιντεοπαιχνίδια, ιδίως όταν αυτές είναι πριν τον ύπνο, καθώς μπορεί να επηρεάσουν τόσο την ποιότητα όσο και τη διάρκειά του.
  • Υπενθυμίζουμε στα παιδιά τους βασικούς κανόνες υγιεινής και αερίζουμε συχνά τους χώρους του σπιτιού στους οποίους βρίσκονται για πολλή ώρα, προκειμένου να περιορίσουμε την εξάπλωση των παθογόνων μικροβίων.

Διαβάστε επίσης

Διατροφή άρρωστου παιδιού: Τι πρέπει να τρώει;
Πόσες φορές μπορεί να αρρωστήσει το παιδί μέσα στη χρονιά;

 

69.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Viga Ξύλινο Ποδήλατο Ισορροπίας
40.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ SNEAKERS ALL STAR
14.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο γιλέκο με χρωματιστό φερμουάρ
22.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παντελόνι Mini Raxevsky
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αναμνηστικά δώρα για παιδικό πάρτι - Ιδέες για αγόρια και κορίτσια (pics)

Αναμνηστικά δώρα για παιδικό πάρτι - Ιδέες για αγόρια και κορίτσια (pics)

Κι έρχεται η στιγμή για το παιδικό πάρτι του παιδιού σας.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Όταν τα παιδιά «ερωτεύονται»: Μπορεί ένα παιδί να ερωτευτεί από τόσο μικρό;

Όταν τα παιδιά «ερωτεύονται»: Μπορεί ένα παιδί να ερωτευτεί από τόσο μικρό;

«Μαμά, αγαπώ την Ελενίτσα, θα την παντρευτώ και θα κάνουμε και πολλά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μακαρονόπιτα με λαχανικά και γραβιέρα από τον Γιώργο Γεράρδο

Μακαρονόπιτα με λαχανικά και γραβιέρα από τον Γιώργο Γεράρδο

Όπως έλεγε η διαφήμιση παλιότερα, είμαστε μακαρονάδες, τι να κάνουμε.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πέντε τρόποι για να είσαι σίγουρη πως το παιδί σου «σερφάρει» με ασφάλεια

Πέντε τρόποι για να είσαι σίγουρη πως το παιδί σου «σερφάρει» με ασφάλεια

Με το διαδίκτυο να αποτελεί έναν από τους πιο βασικούς τρόπους ενημέρωσης…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης