Το παιδί μου σταμάτησε να πίνει γάλα. Τι πρέπει να κάνω;

Το παιδί μου σταμάτησε να πίνει γάλα. Τι πρέπει να κάνω;

Πιέζουμε το παιδί να πιει το γάλα του ή όχι;

Το παιδί μου σταμάτησε να πίνει γάλα. Τι πρέπει να κάνω;

Το γάλα αποτελεί μια καλή πηγή ενέργειας, πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, λιπιδίων, βιταμινών (A, D, B12), ασβεστίου και φωσφόρου. Σε σύγκριση με άλλες ζωικές πηγές, όπως το μοσχάρι και τα αβγά, το γάλα αποτελεί την πλουσιότερη πηγή ασβεστίου. Το ασβέστιο αποτελεί ένα απαραίτητο συστατικό για τη δόμηση των οστών, συνεπώς οι ανάγκες για την πρόσληψή του αυξάνονται κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης. Για την κάλυψη των αναγκών αυτών συστήνεται η κατανάλωση 2-3 μερίδων γαλακτοκομικών προϊόντων/ημέρα (1 μερίδα ισοδυναμεί με 1 ποτήρι γάλα ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι ή περίπου 40 γραμμάρια από τα περισσότερα τυριά).

Αποτελεί συχνή πεποίθηση των γονέων πως όσο περισσότερο γάλα καταναλώνει ένα παιδί τόσο μεγαλύτερες οι θετικές επιδράσεις στην υγεία του. Παρόλα αυτά, κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς έχουν βρεθεί αρνητικές επιδράσεις της υπερκατανάλωσης γάλατος όπως η εμφάνιση του σακχαρώδους διαβήτη τύπου 1. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να αναφερθεί πως τα επιστημονικά δεδομένα που έδειξαν τη συγκεκριμένη σχέση, αφορούσαν παιδιά με γενετική προδιάθεση για την εμφάνιση διαβήτη, τα οποία κατανάλωναν πολύ μεγάλες ποσότητες γάλακτος (περισσότερο από 3 ποτήρια/ημέρα).

Παιδί δεν πίνει γάλα

Για τα παιδιά που καταναλώνουν γαλακτοκομικά αλλά όχι γάλα, δεν απαιτείται τίποτα άλλο εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης γιαουρτιού και τυριών. Σύμφωνα με τους επιστημονικούς συνεργάτες του προγράμματος ευζην για τα παιδιά που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά συστήνεται να καταναλώνουν εναλλακτικά άλλες πηγές ασβεστίου, όπως τα μικρά ψάρια που καταναλώνονται με το κόκαλο, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, το ταχίνι και τα εμπλουτισμένα με ασβέστιο δημητριακά πρωινού και προϊόντα σόγιας (π.χ. γάλα σόγιας).

Καθώς το γάλα αποτελεί, επιπλέον, μια από τις διαιτητικές πηγές πρόσληψης βιταμίνης D για τα παιδιά (αν και η κύρια πηγή της είναι η έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία), σε περίπτωση που αυτό δεν καταναλώνεται μπορεί να αυξηθεί η κατανάλωση άλλων πηγών της, όπως άλλα γαλακτοκομικά, λιπαρά ψάρια και αβγό.

Συμπερασματικά, το γάλα είναι ένα τρόφιμο με υψηλή θρεπτική αξία, το οποίο συστήνεται να εντάσσεται καθημερινά στη διατροφή των παιδιών. Παρόλα αυτά, είναι σημαντικό να τηρείται το μέτρο στην κατανάλωσή του, καθώς και το να μην θεωρείται αναντικατάστατο για την καλή ανάπτυξη και διατροφική κατάσταση του παιδιού.

 

Διαβάστε επίσης

Πρέπει τα παιδιά να πίνουν γάλα;

Γάλατα φυτικής προέλευσης: Τα υπέρ, τα κατά & η θρεπτική αξία τους

Πώς μπορώ να ξέρω αν το μωρό μου πίνει όσο γάλα χρειάζεται;

Περισσότερο ψηλώνουν τα παιδιά που πίνουν αγελαδινό αντί για φυτικό γάλα

10 πηγές ασβεστίου για σας που δεν πίνετε γάλα!

29.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Gorjuss My Umbrella Σακίδιο Τριγωνικό Μικρό (177303)
12.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Κασετίνα τριπλή 'Route 66'
42.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αθλητικά μποτάκια Puma 1948 Mid L V 358990-05
37.10 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αθλητικά μποτάκια Puma Liza Mid Dazz V PS 361564-01
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Σε ποια ηλικία ένα κορίτσι πρέπει να επισκεφθεί γυναικολόγο;

Σε ποια ηλικία ένα κορίτσι πρέπει να επισκεφθεί γυναικολόγο;

Γιατί συνιστάται να επισκέπτεται μια γυναίκα ανά τακτά χρονικά διαστήματα το γυναικολόγο…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς θα κάνεις λίγο πιο απολαυστική την καθημερινότητα των παιδιών σου

Πώς θα κάνεις λίγο πιο απολαυστική την καθημερινότητα των παιδιών σου

Ο Σεπτέμβριος είναι ιδανική ευκαιρία για καινούργια ξεκινήματα!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πόσο επικίνδυνα είναι τα βαμμένα νύχια για τα παιδιά;

Πόσο επικίνδυνα είναι τα βαμμένα νύχια για τα παιδιά;

Κάνει οι γονείς να βάφουν τα νύχια των παιδιών τους ή όχι;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Back to school: Οι απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις που πρέπει να κάνουμε στα παιδιά μας!

Back to school: Οι απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις που πρέπει να κάνουμε στα παιδιά μας!

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και αυτό σημαίνει ότι έχετε κάνει ήδη…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies