Διατροφή θηλασμού: Βασικές αρχές

Διατροφή θηλασμού: Βασικές αρχές

Ο θηλασμός είναι η απόλυτη πράξη συναισθηματικού δεσίματος του μωρού με τη μητέρα του. Η διατροφή της μαμάς που θηλάζει είναι ένα θέμα με πολλές διαστάσεις αλλά και γνώμεις που διίστανται.

Διατροφή θηλασμού: Βασικές αρχές

Κατά καιρούς διαβάζουμε αναφορές στη βιβλιογραφία και στον τύπο σε σχέση με συγκεκριμένες τροφές που αν καταναλωθούν από τη θηλάζουσα μητέρα μπορούν να προκαλέσουν κολικούς ή αλλεργικές αντιδράσεις στο μωρό. Για παράδειγμα πολλές θηλάζουσες αποφεύγουν την κατανάλωση οσπρίων ή λαχανικών  ενώ θηλάζουν προκειμένου να μην έχει το μωρό κολικούς ενώ άλλες αποφεύγουν το γάλακτοκομικά προϊόντα επειδή φοβούνται μήπως προκληθεί κάποια αλλεργική αντίδραση στο μωρό. 

Στην πραγματικότητα δεν συντρέχει λόγος αποκλεισμού καμίας τροφής, αν δεν έχει πρώτα δοκιμαστεί τουλάχιστον 2 φορές με την εμφάνιση συμπτωμάτων αλλεργίας ή κολικών στο μωρό. Η μητέρα που θηλάζει οφείλει να έχει ένα ολοκληρωμένο και πλήρες διατροφικό σχήμα. Όταν ένα μωρό γεννιέται, δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζουμε αν θα παρουσιάσει κάποια ευαισθησία εξαιτίας της διατροφής σας. Ωστόσο, ξέρουμε ότι τα μωρά που έχουν ισχυρό οικογενειακό ιστορικό αλλεργιών είναι πιο επιρρεπή σε αλλεργίες. Τα βρέφη που έχουν ιστορικό αλλεργιών και από τις δύο πλευρές της οικογένειας έχουν 60-80% πιθανότητα να εμφανίσουν μια αλλεργία ή αλλεργική πάθηση, όπως το άσθμα, ενώ τα μωρά των οποίων ο ένας γονιός παρουσιάζει ιστορικό με αλλεργίες έχουν 30-50% πιθανότητα. Τα συμπτώματα της αλλεργικής αντίδρασης περιλαμβάνουν έμετο, διάρροια, κάποιο εξάνθημα, ευερεθιστότητα, αέρια, ή ακόμα και αίμα στα κόπρανα.

Είναι πολύ σημαντικό να θυμάστε ότι με τον θηλασμό υπάρχει απώλεια υγρών τα οποία χρειάζονται αναπλήρωση για να μην υπάρχει κίνδυνος αφυδάτωσης για τη μητέρα αλλά και για να μη μειωθεί ο όγκος του γάλακτος που παράγει.
Η θηλάζουσα χρειάζεται 2.200 με 2.500ml υγρών ημερησίως τα οποία θα πρέπει να προσλαμβάνει από νερό, χυμούς, γάλα, σούπες, φρούτα και λαχανικά.

Η μητέρα που θηλάζει, πρέπει να επιλέγει καθημερινά τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων (πρωτεΐνες, φρούτα, λαχανικά, όσπρια δημητριακά), προκειμένου να καλύψει τις διατροφικές της ανάγκες και να παράγει γάλα στις ιδανικές ποσότητες.

Να θυμάστε την πιο σοφή συμβουλή: «Ακούστε» το μωρό σας και εμπιστευθείτε τον γιατρό, αλλά και το ένστικτό σας...

 

22.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΣΑΓΙΟΝΑΡΕΣ HAVAIANAS
49.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Δερμάτινα Πέδιλα Seawee Navy
23.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μπικίνι Friendship Sunuva
7.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μαΐμουδάκια Vegotex για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ενυδάτωση στην εγκυμοσύνη: Γιατί είναι σημαντικό να παραμένετε ενυδατωμένες

Ενυδάτωση στην εγκυμοσύνη: Γιατί είναι σημαντικό να παραμένετε ενυδατωμένες

Η ενυδάτωση στη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ιδιάζουσας σημασίας!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δεκαπέντε υπερτροφές που θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος (pics)

Δεκαπέντε υπερτροφές που θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος (pics)

Θέλετε να χάσετε βάρος; Αυτές οι υπερτροφές θα σας βοηθήσουν.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Σταματίνα Τσιμτσιλή: Δείτε το υπέροχο σπίτι της

Σταματίνα Τσιμτσιλή: Δείτε το υπέροχο σπίτι της

Ζει την απόλυτη οικογενειακή ευτυχία με τα τρία παιδιά και το σύζυγό…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Γράμμα στη νέα μαμά, που νιώθει ότι έχει κιόλας αποτύχει

Γράμμα στη νέα μαμά, που νιώθει ότι έχει κιόλας αποτύχει

Ένα γράμμα, που αξίζει να διαβάσουν όλες οι νέες μαμάδες
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης