Μαμά και διατροφή: Πότε να τρώτε το κάθε γεύμα για να χάσετε κιλά

Πώς η ώρα που τρώτε το κάθε γεύμα επηρεάζει την απώλεια βάρους. Συμβουλές από την ειδικό.

Μαμά και διατροφή: Πότε να τρώτε το κάθε γεύμα για να χάσετε κιλά
Bigstock

Στην απώλεια βάρους, εκτός από το να ακολουθείτε την κατάλληλη διατροφή και να γυμνάζεστε ακόμα και καθημερινά εάν είναι δυνατό, είναι χρήσιμο να επανεξετάσετε τις καθημερινές διατροφικές σας συνήθειες. Έτσι θα πετύχετε το αποτέλεσμα που θέλετε σε ακόμα πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, κάνοντας ένα εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής και φτιάχνοντας σπιτικά γεύματα, μπορείτε να ελέγξετε καλύτερα την ποσότητα φαγητού που καταναλώνετε μέσα στη μέρα.

Εξίσου χρήσιμο είναι να γνωρίζετε τις καλύτερες ώρες για να τρώτε τα γεύματά σας. H διαιτολόγος, Melissa Mitri, αναφέρει στο Eat This ότι η διαδικασία της πέψης γίνεται καλύτερα τις πρωινές ώρες της ημέρας και αυτό λόγω του ότι το σώμα χρησιμοποιεί την τροφή που καταναλώνεται για να παράξει ενέργεια, αντί να την αποθηκεύσει ως λίπος. Οι ορμόνες, όπως για παράδειγμα η ινσουλίνη, είναι ο λόγος που συμβαίνει αυτό.

Σύμφωνα με την ειδικό «οι καλύτερες ώρες για την κατανάλωση φαγητού είναι μεταξύ 7 π.μ. και 3 μ.μ.». Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τρώγοντας μόνο το διάστημα μεταξύ αυτών των ωρών, μπορεί να οδηγήσει σε πιο αποτελεσματική και γρήγορη απώλεια βάρους, σε καλύτερο έλεγχο της αρτηριακή πίεσης και σε βελτίωση της διάθεσης.

Το να τρώτε το τελευταίο γεύμα μέχρι τις 3 π.μ. δεν είναι φυσικά εφικτό, ή τουλάχιστον καθόλου εύκολο, για αυτό και η dr Mitri συμβουλεύει να στοχεύσετε στην κατανάλωση των περισσότερων θερμίδων όσο το δυνατόν πιο νωρίς κατά τη διάρκεια της μέρας:

«Αντί να εστιάζετε στο πότε θα φάτε το τελευταίο γεύμα, είναι πιο αποτελεσματικό να καταναλώνετε την πλειονότητα των θερμίδων σας νωρίτερα μέσα στην ημέρα. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα διατροφής διάρκειας 12 ωρών, όπως για παράδειγμα από τις 8 π.μ. έως τις 8 μ.μ., έτσι ώστε κάνετε “διάλειμμα” για τουλάχιστον 12 ώρες και να ξεκουράζετε το σώμα και το μεταβολισμό σας.»

Έτσι, μπορείτε να τρώτε το πρωινό σας για παράδειγμα στις 8 π.μ., και από εκεί κι έπειτα, κάθε τρεις ώρες: δεκατιανό στις 11 π.μ., μεσημεριανό στις 2 μ.μ., απογευματινό στις 5 μ.μ. και βραδινό στις 8 μ.μ.

5e50cd7a-suntages-me-vromi.jpg

Καταναλώστε τις περισσότερες θερμίδες στο πρωινό γεύμα

Έρευνες δείχνουν ότι η απώλεια βάρους μπορεί να επιτευχθεί πιο γρήγορα εάν καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες στο πρωινό γεύμα σε σχέση με άλλα γεύματα της ημέρας.

Η ειδικός συμβουλεύει, επίσης, να καταναλώνετε περισσότερη πρωτεΐνη νωρίτερα μέσα στη μέρα καθώς βοηθά στη ρύθμιση των ορμονών που σχετίζονται με την όρεξη και την πείνα.

«Καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη για το πρωινό σας μπορεί να σα βοηθήσει να μειώσετε τον αριθμό των θερμίδων που προσλαμβάνετε μέσα στη μέρα. Έρευνες δείχνουν, επίσης, ότι ο οργανισμός καίει περισσότερες θερμίδες μετά από το πρωινό γεύμα από ότι μετά το βραδινό και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για να καταναλώνετε τις περισσότερες θερμίδες το πρωί»

Πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα

Προσπαθήστε να εντάξετε πηγές πρωτεΐνης στο κάθε σας γεύμα. Πλούσια σε πρωτεΐνη είναι η γαλοπούλα, τα όσπρια, το κοτόπουλο, τα γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά και οι ξηροί καρποί.

turi.jpg

Unsplash.com / Anastasia Eremina

DPG Network
Δείτε επίσης