Υδροθεραπεία στην εγκυμοσύνη: 'Οσα πρέπει να γνωρίζετε

Υδροθεραπεία στην εγκυμοσύνη: 'Οσα πρέπει να γνωρίζετε

Η υδροθεραπεία έχει ποικίλα θετικά αποτελέσματα στην εγκυμοσύνη επιδρώντας σε όλα τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού.

Υδροθεραπεία στην εγκυμοσύνη: 'Οσα πρέπει να γνωρίζετε

Σύμφωνα με την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία και την φυσικοθεραπεύτρια Μαρία Στεφάνου, οι γυναίκες που είναι έγκυες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  • Επειδή η μήτρα αλλάζει ριζικά, τόσο σε μέγεθος όσο και σε σχήμα, χρειάζεται ισχυρό μυϊκό σύστημα για να τη διατηρήσει στη σωστή θέση. Η άσκηση στο νερό εξασφαλίζει καλό μυϊκό τόνο, τόσο των μυών του πυελικού εδάφους όσο και των κοιλιακών, βελτιώνοντας την υποστήριξη της μήτρας και τη λειτουργία των εντέρων και άλλων οργάνων που μετατοπίζονται από την αναπτυσσόμενη μήτρα. Όσο η εγκυμοσύνη εξελίσσεται, το βάρος του σώματος αυξάνει και το κέντρο βάρους του μετατοπίζεται, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το φορτίο στη σπονδυλική στήλη, στα ισχία (λεκάνη) και στα γόνατα. Η άσκηση στο νερό εξασφαλίζει ισχυρό μυϊκό σύστημα - που μειώνει το φορτίο στις αρθρώσεις - καθώς και καλή στάση.
  • Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το μέγεθος και το βάρος των μαστών αυξάνεται. Οι κατάλληλες ασκήσεις στο νερό ενδυναμώνουν τους μυς του θώρακα, υποστηρίζοντας τους μαστούς.
  •  Ένα ισχυρό μυϊκό σύστημα βοηθά, επιπλέον, στη διατήρηση των οστών της λεκάνης σε κατάλληλη θέση σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα κατά τη διαδικασία του τοκετού. Ο έλεγχος των μυών του πυελικού εδάφους που εξασφαλίζεται με την άσκηση στο νερό επιτρέπει την ευκολότερη δίοδο του εμβρύου από το «κανάλι» του τοκετού. Ακόμα και αν ο τοκετός πραγματοποιηθεί με καισαρική τομή, η άσκηση των κοιλιακών μυών μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία επούλωσης.
  • Μια λιγότερο εμφανής αλλαγή του σώματος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι η αύξηση της παροχής αίματος κατά 25-50%. Ένα συχνό πρόγραμμα άσκησης στο νερό προετοιμάζει το καρδιαγγειακό σύστημα ώστε να αντεπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις. Έτσι, η άσκηση στο νερό θα βοηθήσει στον περιορισμό του οιδήματος των άκρων και στην πρόληψη κιρσών και αιμορροΐδων, η παρουσία των οποίων είναι συχνή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
  •  Η καλή φυσική κατάσταση - αποτέλεσμα της άσκησης στο νερό - βοηθά στην καταπολέμηση της κόπωσης.
  •  Η άσκηση στο νερό μπορεί να βοηθήσει επίσης στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Με το να βρίσκεστε μέσα στο νερό και μόνο, το σώμα μπορεί να αποβάλει φυσικά το πλεονάζον νερό και τα άλατα. Συχνά, η κατακράτηση νερού μπορεί να οδηγήσει σε οίδημα και δυσκολία στην κίνηση των αστραγάλων και των καρπών, καθώς και σε επικίνδυνη αύξηση της αρτηριακής πίεσης.
  • Η άσκηση στο νερό βοηθά την αναπνοή, αφού, όταν βρίσκεστε σε οριζόντια θέση κολυμπώντας, η πίεση της μήτρας στο διάφραγμα είναι μικρότερη. Επίσης, η οριζόντια θέση βοηθά τη ροή του αίματος.
  • Τόσο κατά την κολύμβηση όσο και κατά τις ασκήσεις στο νερό, η υποστήριξη που αυτό παρέχει βοηθά στην ανακούφιση της ουροδόχου κύστης και των άλλων οργάνων της λεκάνης από το βάρος της μήτρας.
  • Η κολύμβηση και οι ασκήσεις στο νερό βοηθούν επίσης στην ευκαμψία των αρθρώσεων και στην ελαστικότητα του μυϊκού συστήματος.

Προφυλάξεις κατά την υδροθεραπεία σε περίοδο εγκυμοσύνης

  • Το νερό πρέπει να είναι καθαρό και το περιβάλλον ασφαλές.
  • Η θερμοκρασία του νερού πρέπει να είναι περίπου 28οC. Είναι πολύ σημαντικό να αποφεύγετε την υπερθέρμανση γιατί κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης οι αλλαγές του καρδιοαναπνευστικού συστήματος μειώνουν την ικανότητα του οργανισμού να προσαρμόζεται στην αύξηση της θερμοκρασίας.

Επιπλέον, η αύξηση της θερμοκρασίας πέρα από τα φυσιολογικά όρια μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ανάπτυξη του εμβρύου, ειδικά κατά τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης.

 

Διαβάστε επίσης

Διατροφή, σύλληψη, εγκυμοσύνη: Συμβουλές για γυναίκες που επιθυμούν μια εγκυμοσύνη

Εγκυμοσύνη και εργασία: Τι ισχύει για την άδεια και τα επιδόματα ΙΚΑ και ΟΑΕΔ

Εγκυμοσύνη και καφές: Τελικά απαγορεύεται ή όχι;

Εγκυμοσύνη και φτέρνισμα: Είναι επικίνδυνο για το μωρό;

Εγκυμοσύνη και αναιμία: Πόσο συχνή είναι, πώς αντιμετωπίζεται

29.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Gorjuss My Umbrella Σακίδιο Τριγωνικό Μικρό (177303)
12.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Βusquets Κασετίνα τριπλή 'Route 66'
42.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αθλητικά μποτάκια Puma 1948 Mid L V 358990-05
37.10 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αθλητικά μποτάκια Puma Liza Mid Dazz V PS 361564-01
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς ακριβώς επηρεάζει η πολύωρη έκθεση των παιδιών στο μπλε φως που εκπέμπουν οι οθόνες;

Πώς ακριβώς επηρεάζει η πολύωρη έκθεση των παιδιών στο μπλε φως που εκπέμπουν οι οθόνες;

Τα tablets, τα smartphones και όλες αυτές οι συσκευές, μπορεί καμιά φορά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Σχολική τσάντα: Οδηγίες για να μην επιβαρύνει τη στάση σώματος του παιδιού

Σχολική τσάντα: Οδηγίες για να μην επιβαρύνει τη στάση σώματος του παιδιού

Τα χρόνια του σχολείου, όπου τα παιδάκια κουβαλούν καθημερινά την σχολική τους…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μια πεντανόστιμη και απλή συνταγή για το φιλέτο κοτόπουλο που θα κάνει τη διαφορά (vid)

Μια πεντανόστιμη και απλή συνταγή για το φιλέτο κοτόπουλο που θα κάνει τη διαφορά (vid)

Το κοτόπουλο στο τεφάλ είναι μια πολύ κλασσική συνταγή για όλες τις μανούλες.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Το πιο τρυφερό φωτογραφικό άλμπουμ με πρωταγωνίστρια την αξιολάτρευτη True (pics)

Το πιο τρυφερό φωτογραφικό άλμπουμ με πρωταγωνίστρια την αξιολάτρευτη True (pics)

Η κόρη της Khloe Kardashian , Τrue θα κλείσει αυτό το μήνα…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies