Δυσλεξία: Τι είναι και πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου;

Δυσλεξία είναι μια σύνθετη νευρολογική κατάσταση που έχει ιδιοσυστατική προέλευση.

Τα συμπτώματα μπορεί να επηρεάζουν πολλούς τομείς της μάθησης και της δραστηριότητας και μπορεί να περιγραφεί ως ειδική δυσκολία στην ανάγνωση, την ορθογραφία και την γραπτή έκφραση. Επίσης μπορεί να επηρεάσει τον χειρισμό των αριθμών και τις οργανωτικές ικανότητες.

Είναι πολύ σημαντικό να την ανιχνεύσουμε νωρίς για τους εξής λόγους :

1. Διευκρίνιση αναγκών : η πρώιμη ανίχνευση ωφελεί τον μαθητή, τους γονείς και τους δασκάλους .
2. Οργάνωση κατάλληλης παρέμβασης : για να συμβεί αυτό πρέπει να υπάρξει αναγνώριση των μαθησιακών αναγκών.
3. Αποτροπή απώλειας αυτοεκτίμησης : παιδιά που δυσκολεύονται να μάθουν χαρακτηρίζονται από τους άλλους ως «τεμπέληδες». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κατηγορούν τον εαυτό τους. Το να δώσουμε ένα όνομα στην μαθησιακή διαφοροποίηση τους είναι κάτι που μπορεί να τους κάνει να νοιώσουν καλύτερα για τον εαυτό τους. Ακόμη, αυτό είναι κάτι το οποίο μπορεί να κάνει τους δασκάλους να αποδεχτούν ότι είναι υπεύθυνοι για την διαδικασία μάθησης του παιδιού και να έτσι να ψάξουν και για άλλους τρόπους ώστε να βοηθήσουν το παιδί. Τα παιδιά ανακουφίζονται όταν μαθαίνουν ότι οι δυσκολίες τους είναι αποτέλεσμα της Δυσλεξίας (κάτι που έχουν πολλοί άνθρωποι) και όχι μια αποτυχία των προσπαθειών τους .
4. Σχεδιασμός και διαφοροποίηση : γνωρίζοντας το εύρος των αναγκών σε μια τάξη βοηθάει στον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων και ασκήσεων ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική η μαθησιακή διαδικασία.
5. Βελτίωση απόδοσης : η βελτίωση ενός μαθητή θα επηρεάσει θετικά το σύνολο της τάξης και όλοι θα προσπαθήσουν ακόμα περισσότερο.
6. Η κατάλληλη ηλικία για την πρώτη αξιολόγηση είναι μεταξύ πρώτης και δευτέρας δημοτικού. Εκεί μπορούν να βγουν σίγουρα συμπεράσματα σχετικά με τις ανάγκες του παιδιού.

Με λίγα λόγια είναι σημαντικό να μην δούμε την Δυσλεξία σαν μαθησιακή δυσκολία αλλά σαν μαθησιακή διαφοροποίηση. Τα παιδιά με Δυσλεξία απομονώνονται από την μαθησιακή διαδικασία λόγω της ιδιαιτερότητας τους ενώ θα έπρεπε να γίνεται το αντίθετο. Να προσαρμόζουμε δηλαδή την μαθησιακή διαδικασία έτσι ώστε τα δυσλεξικά παιδιά να μπορούν να μάθουν.

Πρέπει ο δάσκαλος ή ο θεραπευτής να κατανοήσουν πλήρως τις δυσκολίες και να τροποποιήσουν την μαθησιακή διαδικασία σύμφωνα με τις ανάγκες του παιδιού.

Λογοθεραπευτής :Βαλταδώρος Θέμης
Υπεύθυνος κέντρου Λογοθεραπείας «ΛΟΓΟΠΑΙΔΙΚΑ»
Αγίου Αλεξάνδρου 41 Παλαιό Φάληρο Τηλ 215 52 50 363
logopaidika@yahoo.gr

facebook page: Λογοπαιδικά

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved