2 στους 3 γονείς θα έκαναν οικονομικές θυσίες για να νιώθουν τα παιδιά τους αποδεκτά στο σχολείο

Bigstock

Επίσης, σύμφωνα με έρευνα, το 57% των ερωτηθέντων παραδέχονται ότι ξοδεύουν υπερβολικά για να μην απογοητεύσουν τα παιδιά τους.

Η επιστροφή στο σχολείο δεν είναι μόνο περίοδος ενθουσιασμού για καινούριους φίλους και δραστηριότητες. Πολλά παιδιά νιώθουν πίεση να «ταιριάξουν» με τους συμμαθητές τους, ιδιαίτερα σε έναν κόσμο όπου τα social media καθορίζουν συνεχώς τι θεωρείται δημοφιλές και «cool». Αυτή η πίεση μεταφράζεται συχνά σε απαιτήσεις για επώνυμα ρούχα, σακίδια με το «σωστό» λογότυπο και ακριβά αξεσουάρ (μπουκάλια, κασετίνες, κ.ο.κ.). Παρότι ακριβές μόδες υπήρχαν πάντα, οι γονείς αισθάνονται την πίεση να ξοδέψουν περισσότερα από ποτέ.

Μια νέα έρευνα του BadCredit.org έδειξε ότι το 66% των γονέων θα ξόδευαν περισσότερα από τις δυνατότητές τους (θα χρεώνονταν κοινώς) για να βοηθήσουν το παιδί τους να νιώσει ότι ταιριάζει στο σχολείο. Επιπλέον, το 57% των ερωτηθέντων παραδέχονται ότι ξοδεύουν υπερβολικά για να μην απογοητεύσουν τα παιδιά τους.

Εκτοξεύεται το κόστος φροντίδας παιδιών στην Ελλάδα σύμφωνα με νέα διεθνή μελέτη

Το τίμημα του να ανήκεις

Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί δύο στους τρεις γονείς νιώθουν πίεση να ξοδέψουν για να έχουν τα παιδιά τους αίσθηση του «ανήκειν». Πριν από λίγους μήνες, ένα κορίτσι 9 ετών έγινε viral όταν γύρισε σπίτι κλαίγοντας επειδή οι συμμαθητές της την κορόιδεψαν για το «ψεύτικο» κύπελλο Stanley που είχε. Η μητέρα της μοιράστηκε την ιστορία στο TikTok, όπου δεκάδες χρήστες έσπευσαν να της στείλουν το αυθεντικό.

https://www.tiktok.com/@andieraecastillo/video/7473707688455687455

Άλλοι γονείς, από το Οχάιο μέχρι το Τέξας, έγιναν επίσης viral περιγράφοντας πώς τα παιδιά τους απομονώθηκαν επειδή δεν είχαν το συγκεκριμένο κύπελλο.

Το κόστος της ανατροφής ενός παιδιού στην Ελλάδα: Ιδού τι απάτησε το Chat GPT

https://www.tiktok.com/@dayna_motycka/video/7321124150838316334

Λίγες εβδομάδες αργότερα, μια άλλη μητέρα αποκάλυψε ότι η κόρη της δέχθηκε bullying για τα ρούχα της από την πρώτη κιόλας μέρα στο σχολείο. Στο βίντεό της είπε: «Μερικοί άνθρωποι δεν μπορούν να αγοράσουν καινούρια ρούχα ή καινούρια παπούτσια για το σχολείο. Ούτε τίποτα καινούριο».

https://www.tiktok.com/@hayleyw31/video/7535918071081471263

Αν και η πίεση για αποδοχή υπάρχει εδώ και δεκαετίες, τα social media εντείνουν αυτά τα συναισθήματα. Τα παιδιά ανεβάζουν βίντεο με τα σχολικά τους είδη ή screenshots προϊόντων που θα ήθελαν, και ρωτούν τους συνομηλίκους τους αν θα τα κοροϊδέψουν για αυτά.

Γιατί κοστίζει περισσότερο να μεγαλώνεις κόρη απ’ ό,τι γιο;

Τα social media ανεβάζουν τον πήχη

Η πραγματικότητα είναι ότι τα παιδιά είναι υπερβολικά ευαίσθητα στο πώς φαίνονται και τι κατέχουν. Πολλά μεγάλωσαν βλέποντας influencers να ξεπακετάρουν κουτιά με δεκάδες καινούρια προϊόντα. Τα παιδιά ίσως να μη συνειδητοποιούν ότι αυτά τα προϊόντα συχνά είναι δωρεάν, περιμένουν λοιπόν από τους γονείς τους να τους τα αγοράσουν.

Και δεν είναι μόνο τα αντικείμενα. Το να «δείχνεις με συγκεκριμένο τρόπο» έχει γίνει μέρος της λίστας για το back-to-school και το διαδίκτυο το πουλάει έντονα. Το trend «back-to-school glow up routine» στο TikTok είναι γεμάτο tweens που παρουσιάζουν λίστες με πράγματα που «πρέπει» να αγοράσουν για να δείχνουν καλύτερα την πρώτη μέρα στο σχολείο.

Πώς αλλάζει η ρουτίνα ομορφιάς για τους έφηβους και ποιος είναι ο ρόλος του TikTok;

Σε ένα βίντεο, ένα κορίτσι ξεκινάει το routine της πετώντας πάνω στο τραπέζι καμιά δωδεκαριά προϊόντα. Έπειτα λέει ότι θα χρησιμοποιήσει «έξι διαφορετικές μάσκες μαλλιών» (!) – μία από τις οποίες κοστίζει 75 δολάρια – γιατί «δεν θέλει να την αναγνωρίσουν».

https://www.tiktok.com/@only1aliya/video/7532996382718774559

Υπάρχουν εκατοντάδες τέτοια βίντεο όπου κορίτσια δηλώνουν ότι χρειάζεται μια εκτενής (και ακριβή) ρουτίνα για να δείχνεις «στα καλύτερά σου» πριν επιστρέψεις στο σχολείο. Το μήνυμα είναι σαφές: αν θέλεις να παρουσιαστείς ως η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου, θα σου κοστίσει.

Πώς η αγορά καλλυντικών επηρεάζει τον ψυχισμό των έφηβων κοριτσιών

Το βαθύτερο πρόβλημα

Οι ψυχολογικές συνέπειες αυτής της νοοτροπίας είναι ανησυχητικές και αποκαλύπτουν και μια ιδιαίτερα θλιβερή τάση: οι γονείς καλούνται να χρηματοδοτήσουν ολοένα και πιο ακριβό lifestyle, ενώ τα παιδιά βομβαρδίζονται με οδηγίες για το πώς «πρέπει» να παρουσιάζονται και αναζητούν άμεση επιβεβαίωση για το αν τα καταφέρνουν.

Η λύση βρίσκεται στη συζήτηση, τον καθορισμό προτεραιοτήτων και την αποδόμηση της ψευδαίσθησης ότι η κοινωνική αξία μετριέται σε προϊόντα ( όσο δύσκολο κι αν αυτό φαντάζει).

© 2012-2025 Mothersblog.gr - All rights reserved