Υγιεινή διατροφή για παιδιά έως 12 ετών: Γιατί πρέπει να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους

Σχεδόν όλα τα παιδιά δείχνουν προτίμηση στα γλυκά ενώ καθώς μεγαλώνουν γίνονται ολοένα και πιο επιλεκτικά στο φαγητό, δείχνοντας προτίμηση -μόνο-στα ζυμαρικά, το ρύζι και στο κρέας.

Υγιεινή διατροφή για παιδιά έως 12 ετών: Γιατί πρέπει να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους

Όμως, τα παιδιά βρίσκονται στην ανάπτυξη και πρέπει η διατροφή τους- όσο δύσκολο και αν είναι στην πράξη- να είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Πώς όμως μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, όταν και μόνο στη θέα του ψαριού ή των λαχανικών... τρέχουν μακριά;

Οι διατροφολόγοι είναι σαφής:
-Ξεκινήστε την προσπάθεια της υγιεινής διατροφής από πολύ μικρή ηλικία. Τα φρούτα και τα λαχανικά δεν θα πρέπει να απουσιάζουν από την καθημερινή διατροφή του παιδιού. Εν ανάγκη βρείτε έξυπνους τρόπους για να «κρύβετε» τα λαχανικά όταν μαγειρεύετε, χωρίς να φαίνονται.
-Δώστε εσείς το παράδειγμα. Αν το παιδί δεν σας βλέπει να τρώτε φρούτα και λαχανικά, πώς θα το πείσετε να τα φάει;
-Μπορείτε να ελέγξετε την κατανάλωση γλυκών στο παιδί, με το να μην τα έχετε στο σπίτι. Όταν τα παιδιά τρώνε πολλά γλυκά δεν έχουν όρεξη να καταναλώσουν άλλα πιο υγιεινά φαγητά καθώς τους φαίνονται άνοστα!
- Φτιάξτε σπιτικά γλυκά προτιμώντας το ελαιόλαδο και την καστανή ζάχαρη.
- Τα αναψυκτικά ιδανικά θα πρέπει να απουσιάζουν εντελώς από το διαιτολόγιο των παιδιών, καθώς δεν έχουν να προσφέρουν κάποιο θρεπτικό συστατικό πέρα από υπερβολική ποσότητα ζάχαρης και συντηρητικών.
-Υπάρχουν φυσικές πηγές ζάχαρης όπως είναι το μέλι και φυσικά τα φρούτα. Φροντίστε λοιπόν να δίνετε στο παιδί μέλι με γιαούρτι ή φρούτα για να του μειωθεί η έντονη επιθυμία για γλυκό.

Επιλογές φαγητού και σνακ
-Δημητριακά και ψωμί (1 φέτα ψωμί, ½ φλιτζάνι δημητριακά, βρασμένο ρύζι, κριθαράκι, ζυμαρικά (μαγειρεμένα), 5 κράκερ ολικής αλέσεως).
-Λαχανικά ( σαλάτες εποχής, όπως ντομάτα, αγγουράκια, λάχανο, μαρούλι). Εναλλακτικά μπορείτε να τα προσθέσετε σε ένα σαντουιτσάκι με γαλοπούλα και τυρί.
-Φρούτα εποχής. Υπάρχουν άφθονα, όπως πορτοκάλια, μήλα, μπανάνες ( χειμώνα -καλοκαίρι), μανταρίνια, αχλάδια, κ.ο.κ.
-Γαλακτοκομικά. Προτιμήστε γάλα με και γιαούρτι με λίγα λιπαρά.
-Κρέας, ψάρια και φυσικά όσπρια. Τα τελευταία τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.

Και να θυμάστε: Η απαγόρευση έχει συνήθως τα αντίθετα αποτελέσματα. Μπορείτε να δίνετε στο παιδί ένα γλυκό, ένα παγωτό ή ένα αλμυρό σνακ, με μέτρο και όχι ως επιβράβευση για κάτι.

DPG Network
Δείτε επίσης