Αντρες εναντίον γυναικών: Ποιοι είναι περισσότερο «ατζαμήδες» στην οδήγηση;

Οι περισσότεροι έχουμε ως στερεότυπο ότι οι γυναίκες οδηγοί είναι πιο απρόσεχτες και προκαλούν τα περισσότερα ατυχήματα στο δρόμο. Όμως, οι νέοι άνδρες είναι πιθανότερο να κάνουν κάποια απερισκεψία, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν σε τροχαίο ατύχημα, είτε οδηγώντας, είτε διασχίζοντας κάποιο δρόμο ως πεζοί, σύμφωνα με μια νέα ισπανική έρευνα.

Αντρες εναντίον γυναικών: Ποιοι είναι περισσότερο «ατζαμήδες» στην οδήγηση;

Οι ερευνητές της Υπηρεσίας Δημόσιας Υγείας της Βαρκελώνης μελέτησαν στοιχεία σε περίπου 100.000 ανθρώπους, αναλύοντας το «προφίλ» των κινδύνων ανάλογα με το φύλο και την ηλικία.

Η μελέτη δείχνει ότι, αντίθετα με την κοινώς διαδεδομένη πεποίθηση, ανάμεσα στους πιο νέους πεζούς και οδηγούς, οι άνδρες εμφανίζουν όντως μεγαλύτερο κίνδυνο κάποιου τραυματισμού από ό,τι οι γυναίκες. Ο αυξημένος κίνδυνος για τους νέους άνδρες οφείλεται κυρίως στο ότι κινούνται πιο αψήφιστα στο δρόμο, με μεγαλύτερη ταχύτητα και συχνότερα υπό την επίδραση αλκοόλ ή ναρκωτικών.

Όμως, σε πιο προχωρημένη ηλικία, η κατάσταση αντιστρέφεται και ο αυξημένος κίνδυνος, τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους πεζούς, αφορά πρωτίστως τις γυναίκες της μέσης και τρίτης ηλικίας. Οι μεγάλες γυναίκες έχουν είτε μειωμένη αντίληψη του κινδύνου (ως πεζοί ή οδηγοί), είτε μικρότερη εμπειρία στο τιμόνι, ενώ γενικότερα εμφανίζουν μεγαλύτερα προβλήματα σωματικής κινητικότητας, άρα και ροπή σε ατυχήματα, σε σχέση με τους άνδρες της μέσης και τρίτης ηλικίας.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι γυναίκες οδηγούν πιο συχνά μέσα στους πολυσύχναστους δρόμους των πόλεων, όπου είναι πιθανότερο να εμπλακούν σε κάποιο τροχαίο, αν και συνήθως όχι σοβαρό, καθώς η ταχύτητά τους είναι σχετικά χαμηλή. Από την άλλη, οι άνδρες οδηγούν συχνότερα και με μεγαλύτερες ταχύτητες εκτός πόλεων, με αποτέλεσμα να εκτίθενται σε σοβαρότερα τροχαία. Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι ο κίνδυνος θανάσιμου τραυματισμού είναι πάντα μεγαλύτερος για τους άνδρες από ό,τι για τις γυναίκες.

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved