Πριν από τα Labubu υπήρχαν τα Monchhichi - Θα γίνουν η νέα εμμονή της Gen Z;
Τα Monchhichi κάνουν δυναμικό comeback, αξιοποιώντας τη δύναμη της Gen Ζ και τις τάσεις των Art Toy για να εισέλθουν σε μια νέα χρυσή εποχή.
Εν μέσω της φρενίτιδας για τα Labubu, η εμβληματική ιαπωνική κούκλα Monchhichi, που είναι 51 ετών, έκανε μια εντυπωσιακή επιστροφή στην αγορά.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Αυστραλή influencer Sam Todd, σε ταξίδι της στο Τόκιο αναζητούσε, μεταξύ άλλων, κι ένα χνουδωτό μπρελόκ Monchhichi. Τα ανακάλυψε σε ένα κατάστημα παιχνιδιών στο Harajuku και φυσικά έσπευσε να προμηθευτεί με τον σύντροφό της όσα περισσότερα κομμάτια μπορούσαν (το κατάστημα είχε όριο στις αγορές ανά άτομο).
Αυτή η γονεϊκή παράδοση πεθαίνει με τη Gen Z - και αυτό βλάπτει τα παιδιά τους
«Η δημοτικότητα εκτοξεύεται - όλοι θέλουν ένα», δήλωσε η Todd στο TikTok που έγινε viral, σηματοδοτώντας τον ενθουσιασμό των καταναλωτών που βοηθά στην αναβίωση της θρυλικής κούκλας Monchhichi.

Instagram@monchhichi_official
Τάσεις της αγοράς μπρελόκ
Η αναζωπύρωση των Monchhichi, της ιαπωνικής κούκλας με το μαλακό σώμα και το πρόσωπο μαϊμούς, αντικατοπτρίζει τη χρυσή εποχή του στις δεκαετίες του 1970 και του 1980. Η εταιρεία Sekiguchi Co., δημιουργός και κάτοχος των δικαιωμάτων, ανέφερε ότι οι πωλήσεις των Monchhichi υπερδιπλασιάστηκαν την πιο πρόσφατη οικονομική χρήση (που έληξε τον Φεβρουάριο του 2025), αποφέροντας 4,6 δισεκατομμύρια γιεν (περίπου 1 δισεκατομμύριο μπατ).
Οι διεθνείς αγορές ξεπερνούν την Ιαπωνία, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 40% των εσόδων των Monchhichi, ωθώντας την εταιρεία να επεκτείνει την παραγωγή στην Κίνα και να διερευνήσει ευκαιρίες αδειοδότησης παγκοσμίως. «Στόχος μας είναι να κάνουμε το Monchhichi γνωστό σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Toshitaka Yoshino, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Sekiguchi.
Η αναβίωση σύμφωνα με δημοσίευμα στο nationthailand.com, συμπίπτει με την έκρηξη της τάσης των Art Toy μεταξύ των νεότερων γενεών, που αντικατοπτρίζεται στην επιτυχία εμπορικών σημάτων όπως τα Sonny Angels, τα Smiskis, τα Jellycats και ειδικά τα Labubu. Μόνο η παγκόσμια αγορά μπρελόκ αναμένεται να φτάσει τα 28 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ μέχρι το 2033.
Η άνοδος, πτώση και το δυναμικό comeback των Monchhichi
Τα Monchhichi έκαναν παγκόσμια αίσθηση για πρώτη φορά το 1974, αποκτώντας viral φήμη πριν την εποχή του διαδικτύου έχοντας συνεργασία ακόμα και με τη Mattel.Η άνθιση όμως ήταν βραχύβια και, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν, η Monchhichi αποχώρησε από τις περισσότερες αγορές για περισσότερο από μια δεκαετία. Το ενδιαφέρον έχει επιστρέψει κατά διαστήματα έκτοτε, με μια αναβίωση τη δεκαετία του 1990, ειδικά στη Γερμανία και μια άνθιση στην Κίνα πριν από δώδεκα χρόνια.
Η επιστροφή τους, ωστόσο, ήταν πιο δυναμική από ποτέ, ξεκινώντας αρχικά από την Ταϊλάνδη και τη Νότια Κορέα. Ένα βασικό πρόσωπο που ενίσχυσε την ανανεωμένη δημοτικότητα της κούκλας είναι η Lisa του συγκροτήματος K-pop Blackpink, η οποία προηγουμένως είχε εκτοξεύσει τις πωλήσεις των Labubu. Στις 30 Ιουνίου 2025, η Lisa δημοσίευσε ένα Instagram Story που παρουσίαζε τη συλλογή της από κούκλες Monchhichi, τροφοδοτώντας περαιτέρω τη ζήτηση.
Παρά την αύξηση, ο Yoshino παραμένει επιφυλακτικός, ακολουθώντας τη φιλοσοφία ότι «ό,τι πουλάει σήμερα μπορεί να μην πουλάει αύριο». Η εταιρεία έχει επιταχύνει την παραγωγή, αλλά αποφεύγει την υπερβολική επέκταση, κατανοώντας τον κυκλικό χαρακτήρα της επιχείρησης των παιχνιδιών.
Η στρατηγική στροφή της Sekiguchi να στοχεύσει τους ενήλικες αντί για τα παιδιά αποδείχθηκε καθοριστική. Ο Yoshino εξήγησε: «Οι ενήλικες βλέπουν τα Monchhichi ως έναν χαρακτήρα που αντικατοπτρίζει την ταυτότητα, όχι απλώς ένα παιχνίδι, και έχουν μεγαλύτερη κατανόηση και αγοραστική δύναμη». Η προσέγγιση αυτή έχει αποδειχθεί επιτυχημένη μέσω συνεργασιών με τη Hello Kitty, την Paris Saint-Germain, και την τοποθέτηση σε καταστήματα με κομψά είδη lifestyle όπως το Urban Outfitters.
Η επιστροφή των Monchhichi καταδεικνύει πώς μια κλασική μάρκα μπορεί να αξιοποιήσει τη δύναμη της Gen Ζ και τις τάσεις των συλλεκτών για να εισέλθει σε μια νέα χρυσή εποχή, προσελκύοντας τόσο τους νοσταλγούς φαν όσο και μια νέα γενιά καταναλωτών.