Ξυπνήστε τον μεταβολισμό σας με απλούς τρόπους

Ο μεταβολισμός είναι ο μηχανισμός του ανθρώπινου σώματος που ρυθμίζει τη θερμοκρασία και τις ανάγκες μας σε ενέργεια. Ο ρυθμός του μπορεί να παρουσιάζει διακυμάνσεις ανάλογα με την ηλικία, την κληρονομική προδιάθεση, διάφορες ασθένειες ή λόγω της επίδρασης εξωτερικών παραγόντων.

Ξυπνήστε τον μεταβολισμό σας με απλούς τρόπους

Πρέπει να γνωρίζουμε ποιος είναι ο βασικός μεταβολισμός μας, δηλαδή πόσες θερμίδες χρειαζόμαστε σε καθημερινή βάση ανάλογα με το φύλο, την ηλικία και τα επίπεδα δραστηριοποίησής μας και με βάση αυτό να κρίνουμε αν ο μεταβολισμός μας βρίσκεται σε επαρκή εγρήγορση.

Πρέπει επίσης να θυμόμαστε ότι ο μεταβολικός μας ρυθμός, επιβραδύνει ούτως ή άλλως με την πάροδο των χρόνων, όμως υπάρχουν παράγοντες όπως το στρες, η έλλειψη ύπνου, η αποχή από τη γυμναστική και η αυξημένη κατανάλωση λιπαρών που επηρεάζουν αρνητικά το μεταβολικό ρυθμό.

Η σωστή λειτουργία του θυρεοειδή αδένα επηρεάζει άμεσα τον μεταβολικό ρυθμό και όταν ο μεταβολισμός μας κρίνεται χαμηλός, η δυσκολία στο να χάσουμε βάρος είναι εμφανής. Αντίθετα, όταν ο μεταβολικός ρυθμός είναι αυξημένος, το σώμα ζητά συνεχώς περισσότερα εφόδια, τόσο σε οξυγόνο όσο και σε φαγητό, ενώ η θερμοκρασία σώματός μας είναι υψηλή και το να χάσουμε κιλά, είναι εύκολο.

Εάν υποψιάζεστε ότι αντιμετωπίζετε πρόβλημα με το μεταβολικό σας ρυθμό, δείτε μερικές απλές τακτικές για να «ξυπνήσετε» το μεταβολισμό σας!
Αν το πρόβλημα επιμένει, το καλύτερό που έχετε να κάνετε είναι να συμβουλευτείτε τον ενδοκρινολόγο σας.

* Βάλτε στη ζωή σας το πράσινο τσάι: Έχει την ιδιότητα να αυξάνει τον μεταβολισμό, πράγμα που πιθανότατα οφείλεται τόσο στις κατεχίνες, όσο και στην μικρή ποσότητα καφεΐνης που περιέχει.


* Κάντε το γεύμα σας πιο πικάντικο: Τα πικάντικα φαγητά αυξάνουν τους παλμούς της καρδιάς και απαιτούν από τον οργανισμό περισσότερη ενέργεια για να τα χωνέψει, το οποίο μεταφράζεται σε κάψιμο περισσότερων θερμίδων


* Μην κάθεστε πολύ: Κινηθείτε, μείνετε όρθια, σφίξτε τους μυς, δηλαδή κάψτε θερμίδες.

Αποτέλεσμα εικόνας για standing versus sitting


* Φάτε με πιο αργό ρυθμό: Το φαγητό χρειάζεται χρόνο για να στείλει σήμα από το στομάχι στον εγκέφαλο ότι δεν πεινάτε πια. Επομένως αν και η ταχύτητα με την οποία τρώμε δεν επηρεάζει άμεσα το μεταβολισμό μας, μας προδιαθέτει να φάμε περισσότερο.

* Πιείτε νερό πριν το γεύμα: Δύο ποτήρια νερό πριν από κάθε γεύμα μας βοηθούν να χάσουμε γρηγορότερα περισσότερο βάρος. Το νερό ενισχύει τη σωστή πέψη, αλλά πριν το γεύμα δίνει και την αίσθηση φουσκώματος ώστε τελικά να φάτε λιγότερο.


* Προτιμήστε το γιαούρτι ως σνακ: Το γιαούρτι παρέχει ένα είδος λιπαρών οξέων που ονομάζεται συζευγμένο λινολεϊκό οξύ (CLA). Το συστατικό αυτό ενισχύει το ρυθμό καύσης του λίπους.

DPG Network
Δείτε επίσης
© 2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved