Διατροφή κατά το θηλασμό: Τι πρέπει να τρώει μία μητέρα που θηλάζει

Διατροφή κατά το θηλασμό: Τι πρέπει να τρώει μία μητέρα που θηλάζει

Η διατροφή είναι ένα θέμα που απασχολεί τη μέλλουσα μαμά κατά τη διάρκεια του θηλασμού.

Διατροφή κατά το θηλασμό: Τι πρέπει να τρώει μία μητέρα που θηλάζει

Πέρα από την απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης, την ενδιαφέρει να τρώει σωστά ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει την ποσότητα αλλά και την ποιότητα του γάλακτος που είναι είναι απαραίτητη για το μωρό. Επιπλέον, θα πρέπει και η ίδια η μητέρα να είναι υγιής και ακμαία για να αντεπεξέλθει στις απαιτητικούς πρώτους μήνες.

Τι πρέπει λοιπόν να τρώει η μητέρα που θηλάζει; Σύμφωνα με τους ειδικούς στη διάρκεια του θηλασμού επιβάλλεται να πίνει, κυρίως νερό, πάνω από 3 λίτρα το 24ωρο. Το μωρό δεν παθαίνει τίποτα αν η μητέρα τρώει ή πίνει την ώρα που θηλάζει.

Οσον αφορά το φαγητό , θα πρέπει να τρώει τρία καλά μεγάλα γεύματα το 24ωρο (π.χ. για βραδινό όχι ένα μήλο, αλλά φαγητό, ψωμί, τυρί, φρούτο) και δύο ενδιάμεσα μικρότερα (φρούτο, γιαούρτι, αυγόφετες, παγωτό, ξηρούς καρπούς, κ.λ.π.). Είναι απαραίτητα τα γεύματα αυτά για να ορθοποδήσει και να αντέξει καλύτερα την κούραση των πρώτων εβδομάδων με το μωρό. Επιτρέπεται λοιπόν να τρώει τα πάντα.
Παρόλα αυτά, καθ' όλη τη διάρκεια του θηλασμού πρέπει να αποφεύγει να πίνει γάλα και ανθρακούχα αναψυκτικά. Επίσης, καλό είναι να αποφεύγει το αλκοόλ τουλάχιστον ώσπου να σαραντίσει.

Δε χρειάζεται να τρώει και να πίνει κάτι εάν δεν της αρέσει. Κατά την περίοδο της γαλουχίας επιτρέπεται να έχει μια φυσιολογική δραστηριότητα αν θέλει και αν προλαβαίνει, φυσικά.

Σύμφωνα μάλιστα με την Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Mothersblog κυρία Ευσταθία Παπαδά, υπάρχουν τροφές με ιδιαίτερα ευεργετικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να καταναλώνουν οι μητέρες που θηλάζουν. Όπως:

Σολωμός: Ο σολωμός είναι πλούσιος σε απαραίτητα λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του μωρού σας. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν πως οι μητέρες που καταναλώνουν λιπαρά ψάρια έχουν υψηλότερα επίπεδα καλών λιπαρών οξέων στο γάλα τους. Ωστόσο, μην υπερβαίνετε τις 2 μερίδες σε εβδομαδιαία βάση για να αποφύγετε την έκθεση σε βαρέα μέταλλα.
Όσπρια: Τα όσπρια περιέχουν πολύ καλής ποιότητας πρωτεΐνες και σίδηρο που είναι απαραίτητα για την ικανοποιητική παραγωγή γάλακτος, αλλά και για τη διατήρηση της υγείας και ευεξίας της νέας μητέρας. Μη διστάζετε να εντάξετε τα όσπρια 2-3 φορές ανά εβδομάδα στο διαιτολόγιό σας.
Πράσινα λαχανικά: Συμπεριλάβετε τα πράσινα λαχανικά στο ημερήσιο διαιτολόγιό σας. Ιδιαίτερα το σπανάκι και το μπρόκολο είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης Α, C, ασβεστίου και σιδήρου, στοιχεία που είναι απαραίτητα τόσο για εσάς όσο και για το μωρό σας.
Γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά: Το γιαούρτι, το γάλα και τα τυριά χαμηλά σε λιπαρά (όπως το ανθότυρο και το cottage) είναι πολύ καλές πηγές ασβεστίου. Το ασβέστιο είναι πολύτιμο στοιχείο του γάλακτος που παράγετε και είναι απαραίτητο για το «χτίσιμο» των οστών του μωρού σας. Για να διατηρήσετε όμως και τη δική σας σκελετική υγεία μην παραλείπετε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως.

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
16.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παιδική φόρμα
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
19.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο μπουφάν πράσινο DMN για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
'Εξι λόγοι που τα παιδιά τα οποία γεννιούνται το Δεκέμβρη είναι ξεχωριστά (vid)

'Εξι λόγοι που τα παιδιά τα οποία γεννιούνται το Δεκέμβρη είναι ξεχωριστά (vid)

Είναι πιο τυχερά τα παιδιά του Δεκέμβρη;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κοτόπουλο για μωρά: Τα οφέλη από την κατανάλωση και δυο εύκολες και νόστιμες συνταγές

Κοτόπουλο για μωρά: Τα οφέλη από την κατανάλωση και δυο εύκολες και νόστιμες συνταγές

Το κοτόπουλο έχει πολλά θρεπτικά οφέλη, αφού έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Υπέροχα χριστουγεννιάτικα χτενίσματα για κορίτσια (pics)

Υπέροχα χριστουγεννιάτικα χτενίσματα για κορίτσια (pics)

Οι μικρές σας θα ενθουσιαστούν με αυτά τα γιορτινά χτενίσματα!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Οι Super Spread γεύσεις που θα ξετρελάνουν το μικρό σου!

Οι Super Spread γεύσεις που θα ξετρελάνουν το μικρό σου!

Το αγγελούδι σου κλείνει μόλις τέσσερεις μήνες στα θρανία και εσύ έχεις…
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies