Διατροφή κατά το θηλασμό: Τι πρέπει να τρώει μία μητέρα που θηλάζει

Διατροφή κατά το θηλασμό: Τι πρέπει να τρώει μία μητέρα που θηλάζει

Η διατροφή είναι ένα θέμα που απασχολεί τη μέλλουσα μαμά κατά τη διάρκεια του θηλασμού.

Διατροφή κατά το θηλασμό: Τι πρέπει να τρώει μία μητέρα που θηλάζει

Πέρα από την απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης, την ενδιαφέρει να τρώει σωστά ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει την ποσότητα αλλά και την ποιότητα του γάλακτος που είναι είναι απαραίτητη για το μωρό. Επιπλέον, θα πρέπει και η ίδια η μητέρα να είναι υγιής και ακμαία για να αντεπεξέλθει στις απαιτητικούς πρώτους μήνες.

Τι πρέπει λοιπόν να τρώει η μητέρα που θηλάζει; Σύμφωνα με τους ειδικούς στη διάρκεια του θηλασμού επιβάλλεται να πίνει, κυρίως νερό, πάνω από 3 λίτρα το 24ωρο. Το μωρό δεν παθαίνει τίποτα αν η μητέρα τρώει ή πίνει την ώρα που θηλάζει.

Οσον αφορά το φαγητό , θα πρέπει να τρώει τρία καλά μεγάλα γεύματα το 24ωρο (π.χ. για βραδινό όχι ένα μήλο, αλλά φαγητό, ψωμί, τυρί, φρούτο) και δύο ενδιάμεσα μικρότερα (φρούτο, γιαούρτι, αυγόφετες, παγωτό, ξηρούς καρπούς, κ.λ.π.). Είναι απαραίτητα τα γεύματα αυτά για να ορθοποδήσει και να αντέξει καλύτερα την κούραση των πρώτων εβδομάδων με το μωρό. Επιτρέπεται λοιπόν να τρώει τα πάντα.
Παρόλα αυτά, καθ' όλη τη διάρκεια του θηλασμού πρέπει να αποφεύγει να πίνει γάλα και ανθρακούχα αναψυκτικά. Επίσης, καλό είναι να αποφεύγει το αλκοόλ τουλάχιστον ώσπου να σαραντίσει.

Δε χρειάζεται να τρώει και να πίνει κάτι εάν δεν της αρέσει. Κατά την περίοδο της γαλουχίας επιτρέπεται να έχει μια φυσιολογική δραστηριότητα αν θέλει και αν προλαβαίνει, φυσικά.

Σύμφωνα μάλιστα με την Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Mothersblog κυρία Ευσταθία Παπαδά, υπάρχουν τροφές με ιδιαίτερα ευεργετικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να καταναλώνουν οι μητέρες που θηλάζουν. Όπως:

Σολωμός: Ο σολωμός είναι πλούσιος σε απαραίτητα λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του μωρού σας. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν πως οι μητέρες που καταναλώνουν λιπαρά ψάρια έχουν υψηλότερα επίπεδα καλών λιπαρών οξέων στο γάλα τους. Ωστόσο, μην υπερβαίνετε τις 2 μερίδες σε εβδομαδιαία βάση για να αποφύγετε την έκθεση σε βαρέα μέταλλα.
Όσπρια: Τα όσπρια περιέχουν πολύ καλής ποιότητας πρωτεΐνες και σίδηρο που είναι απαραίτητα για την ικανοποιητική παραγωγή γάλακτος, αλλά και για τη διατήρηση της υγείας και ευεξίας της νέας μητέρας. Μη διστάζετε να εντάξετε τα όσπρια 2-3 φορές ανά εβδομάδα στο διαιτολόγιό σας.
Πράσινα λαχανικά: Συμπεριλάβετε τα πράσινα λαχανικά στο ημερήσιο διαιτολόγιό σας. Ιδιαίτερα το σπανάκι και το μπρόκολο είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης Α, C, ασβεστίου και σιδήρου, στοιχεία που είναι απαραίτητα τόσο για εσάς όσο και για το μωρό σας.
Γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά: Το γιαούρτι, το γάλα και τα τυριά χαμηλά σε λιπαρά (όπως το ανθότυρο και το cottage) είναι πολύ καλές πηγές ασβεστίου. Το ασβέστιο είναι πολύτιμο στοιχείο του γάλακτος που παράγετε και είναι απαραίτητο για το «χτίσιμο» των οστών του μωρού σας. Για να διατηρήσετε όμως και τη δική σας σκελετική υγεία μην παραλείπετε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως.

23.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Μαγιό Μπικίνι Tropical Sunuva
14.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco βρεφικό ξύλινο βιβλίο ελεφαντάκι
49.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zoggs Στολή κολύμβησης ''Zoggy'' μπλε 1-2 ΕΤΩΝ
49.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Ludi Βρεφική τέντα μωρού με πισίνα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δεκατρείς φωτογραφίες με νεογέννητα τη στιγμή που οι μαμάδες τους τα βλέπουν για πρώτη φορά (pics)

Δεκατρείς φωτογραφίες με νεογέννητα τη στιγμή που οι μαμάδες τους τα βλέπουν για πρώτη φορά (pics)

Η Monet Nicole είναι φωτογράφος εγκυμοσύνης και τοκετών. 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Παιδί και συμπεριφορά: Tο παιδί μου εκτός σπιτιού φέρεται καλά ενώ στο σπίτι όχι -Τι κάνω λάθος;

Παιδί και συμπεριφορά: Tο παιδί μου εκτός σπιτιού φέρεται καλά ενώ στο σπίτι όχι -Τι κάνω λάθος;

Πολύ συχνά βλέπουμε ένα παιδί εκτός σπιτιού να έχει μια πολύ καλή…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δυναμωτική και θρεπτική μακαρονάδα με ζυμαρικά από ζέα και φέτα

Δυναμωτική και θρεπτική μακαρονάδα με ζυμαρικά από ζέα και φέτα

Δείτε στην παρακάτω συνταγή, πως μπορείτε να αντικαταστήσετε την κλασσική μακαρονάδα με…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πώς μπορούν οι γονείς να δημιουργήσουν συναισθηματική ασφάλεια στα παιδιά;

Πώς μπορούν οι γονείς να δημιουργήσουν συναισθηματική ασφάλεια στα παιδιά;

Τι πρέπει να κάνουν;
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies