Τι ακριβώς είναι η κετογονική δίαιτα; Όλα όσα πρέπει να ξέρετε!

Τι ακριβώς είναι η κετογονική δίαιτα; Όλα όσα πρέπει να ξέρετε!

Σε αυτό το άρθρο, θα διαβάσετε όλα όσα πρέπει και γνωρίζετε για την κετογονική δίαιτα!

Τι ακριβώς είναι η κετογονική δίαιτα; Όλα όσα πρέπει να ξέρετε!

H κετογονική δίαιτα είναι μια διατροφή υψηλή σε λίπη (60-90% της συνολικής ενεργειακής πρόσληψης) και χαμηλή σε υδατάνθρακες, η οποία οδηγεί στην παραγωγή κετονών στον οργανισμό, κατάσταση γνωστή και ως κέτωση.

Η κύρια πηγή ενέργειας του οργανισμού μας είναι η γλυκόζη, η οποία προέρχεται από το μεταβολισμό των υδατανθράκων.

Όταν δεν καταναλώνουμε επαρκή ποσότητα υδατανθράκων, το σώμα μας εξαντλεί τα αποθέματα της γλυκόζης και αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας, κυρίως τα λιπαρά οξέα.

Ένα μέρος από τα λιπαρά οξέα μετατρέπεται σε κετόνες στο ήπαρ. Τότε πολλά μέρη του σώματος, συμπεριλαμβανομένου και του εγκεφάλου, χρησιμοποιούν τις κετόνες για ενέργεια. Σκοπός δηλαδή της δίαιτας αυτής είναι η χρήση του λίπους σαν κύριο «καύσιμο» για τον οργανισμό, αντί της γλυκόζης.

Αφού ο εγκέφαλος δεν χρησιμοποιεί ως «καύσιμο» τη γλυκόζη, δηλαδή τους υδατάνθρακες, μειώνονται οι απαιτήσεις του οργανισμού σε μυϊκές πρωτεΐνες για να πραγματοποιηθεί ο μεταβολισμός των υδατανθράκων κι έτσι μειώνεται ο ρυθμός καταβολισμού των μυών. Ο μειωμένος καταβολισμός των μυών μειώνει και την ποσότητα αμμωνίας που φτάνει στο συκώτι. Με απλά λόγια, όλη αυτή η διαδικασία έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνονται οι απώλειες πρωτεΐνης ώστε να διατηρηθεί η καθαρή μυϊκή μάζα του σώματος.

Κετογονική δίαιτα - οφέλη 

Επίσης, η κετογονική δίαιτα συνδέεται με καλύτερο έλεγχο του σακχάρου και της ινσουλίνης, επομένως μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη για τα άτομα με προδιαβήτη ή διαβήτη.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα, άλλα οφέλη που μπορεί να προκύψουν από την κετογονική δίαιτα είναι η βελτίωση της μνήμης, η μακροζωία, ο μειωμένος κίνδυνος γλαυκώματος, καθώς και η μικρότερη συχνότητα και ένταση επιληπτικών κρίσεων.

Αξίζει να σημειωθεί πως ένα σημαντικό πλεονέκτημα της κετογονικής δίαιτας σε σύγκριση με άλλες δίαιτες είναι πώς δεν θέτει θερμιδικούς προσδιορισμούς, αλλά εστιάζει σε τροφές πλούσιες σε υγιεινά λιπαρά –όπως τα ψάρια, το αβοκάντο, το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί– επομένως θεωρείται σε γενικές γραμμές ένα «βιώσιμο» διατροφικό πλάνο.

Τι τρώμε δηλαδή ελεύθερα;

Ντομάτες, μελιτζάνες, σπαράγγια, μπρόκολα, κουνουπίδια, φυλλώδη χόρτα, αγγούρι, πιπεριές, κολοκυθάκια, σέλινο, κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρια και θαλασσινά (ιδιαίτερα λιπαρά ψάρια όπως σολομός, σαρδέλες, τόνος και σκουμπρί), αρνί, αυγά, τυριά μη ζαχαρούχα, πλήρες γάλα, ελληνικό γιαούρτι, τυρί ricotta πλήρους γάλακτος, τυρί cottage πλήρους γάλακτος, ελαιόλαδο, λάδι αβοκάντο, ελιές, αβοκάντο, λιναρόσπορο, σπόρους κολοκύθας, σουσάμι, ξηρούς καρπούς!

Extra tip: Αν πεινάσετε ανάμεσα στα γεύματα, μπορείτε να καταναλώσετε 1 κ.γ. λάδι καρύδας ή αγνό βούτυρο με λίγο κακάο και στέβια ή σκέτο.

Πηγή: www.womansday.com

 

Διαβάστε επίσης

Ακολουθήστε τη δίαιτα της Beyonce και ξεφορτωθείτε τα περιττά κιλά

Είκοσι επτά διάσημοι που ακολουθούν τη δίαιτα Vegan (pics)

Πώς θα χάσεις τα κιλά που θες χωρίς να μπεις στη διαδικασία της δίαιτας

10 + 1 κόλπα για να είσαι αδύνατη χωρίς δίαιτα ως τις γιορτές

Πώς θα κάνετε δίαιτα και δε θα τα παρατήσετε αμέσως

Μηνιαία δίαιτα: Πρόγραμμα για να χάσετε σιγά-σιγά τα κιλά που σας ταλαιπωρούν

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Στιγμές μητρότητας που αναπολεί μια μαμά

Στιγμές μητρότητας που αναπολεί μια μαμά

Οι απλές στιγμές της καθημερινότητας με το παιδί που μια μαμά θα…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Προκαλούν οι κύστεις ωοθηκών υπογονιμότητα; (vid)

Προκαλούν οι κύστεις ωοθηκών υπογονιμότητα; (vid)

Μπορούν οι κύστεις στις ωοθήκες να επηρεάσουν αρνητικά τη γονιμότητα της γυναίκας;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Επαρκής ενυδάτωση του μωρού το καλοκαίρι: Συμβουλές για γονείς

Επαρκής ενυδάτωση του μωρού το καλοκαίρι: Συμβουλές για γονείς

Τι πρέπει να γνωρίζετε για την επαρκή ενυδάτωση του μωρού το καλοκαίρι;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Απίθανα καλοκαιρινά γλυκά με μόνο 5 υλικά

Απίθανα καλοκαιρινά γλυκά με μόνο 5 υλικά

Φτιάξτε γλυκά χρησιμοποιώντας λίγα υλικά, εύκολα και γρήγορα.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved