Τι είναι ο δείκτης μάζας σώματος και πώς μπορώ να υπολογίσω τον δικό μου;

Ο δείκτης μάζας σώματος (Body Mass Index – BMI) χρησιμοποιείται ευρέως λόγω της απλότητάς του για να προσδιορίσει το βαθμό της παχυσαρκίας ενός ατόμου.

Τι είναι ο δείκτης μάζας σώματος και πώς μπορώ να υπολογίσω τον δικό μου;

Προσδιορίζεται διαιρώντας το βάρος (σε κιλά) με το τετράγωνο του ύψους (σε μέτρα). Δηλαδή: ΒΜΙ=βάρος(kg) / ύψος(m)2. Αν το ΒΜΙ είναι κάτω από 18.5 έχετε χαμηλότερο βάρος από το κανονικό. Αν το ΒΜΙ είναι ανάμεσα στο 18.5 με 25 έχετε φυσιολογικό βάρος. Αν το ΒΜΙ είναι ανάμεσα στο 25 με 30 είστε υπέρβαρος. Τέλος αν το ΒΜΙ είναι πάνω από 30 θεωρείστε παχύσαρκος.

Η παχυσαρκία αποτελεί σήμερα μια παγκόσμια επιδημία, εφόσον σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ) 1,6 δισεκατομμύριο άτομα άνω των 15 ετών είναι υπέρβαρα και 400 εκατομμύρια είναι παχύσαρκα, με πρόβλεψη το 2015 να φτάσουν τα 2,5 δισ. και τα 700 εκατ. αντίστοιχα. Ανάλογο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η διεθνής κοινότητα σχετικά με την παιδική και την εφηβική παχυσαρκία.

Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, εκατομμύρια άνθρωποι δοκιμάζουν συνεχώς νέες δίαιτες ευελπιστώντας σε γρήγορη απώλεια κιλών. Τις περισσότερες φορές αγνοούν ότι οι δίαιτες δεν έχουν τα ίδια αποτελέσματα σε όλους και ότι απαιτείται η γνώμη ενός ειδικού.

Ο Αμερικανικός Σύλλογος Διαιτολόγων συστήνει σε όσους αποφασίζουν να κάνουν μια δίαιτα να πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
- Να είναι ήπια υποθερμιδική (αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας περίπου 500 Kcal)
-Να καλύπτει όλες τις ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά.
- Να βασίζεται στις επιθυμίες και τις διατροφικές συνήθειες του ατόμου που θέλει να κάνει τη δίαιτα
-Να ελαχιστοποιεί την πείνα και το αίσθημα κόπωσης
- Να στοχεύει στη βελτίωση των διατροφικών του συνηθειών

Στοιχεία από την Ελληνική Ιατρική Εταιρεία Παχυσαρκίας

DPG Network
Δείτε επίσης