Χάστε κιλά τρώγοντας φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου

Χάστε κιλά τρώγοντας φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου

Το φθινόπωρο δεν είναι η εποχή που φημίζεται για την πληθώρα φρούτων και λαχανικών ,όπως είναι το καλοκαίρι. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα με υψηλή θρεπτική αξία, πλούσια γεύση και ελάχιστες θερμίδες.

Χάστε κιλά τρώγοντας φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου

Ρόδι
Το ρόδι δεν είναι απλά ένα φρούτο, είναι μια «υπερτροφή». Ένα μεσαίου μεγέθους ρόδι μας δίνει περίπου ¾ του φλυτζανιού σπόρους και μας παρέχει γύρω στις 100 θερμίδες. Οι σπόροι του σφαιρικού αυτού καρπού είναι πλούσιοι βιταμίνη Κ, σε φυλλικό οξύ και σε κάλιο. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι αυτός ο σφαιρικός καρπός καθώς και ο χυμός του είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι τανίνες, οι πολυφαινόλες και ανθοκυανίνες , οι οποίες παρουσιάζουν ευεργετικά αποτελέσματα σε κάποια χρόνια νοσήματα. Πρόσφατες έρευνες υποστηρίζουν ότι ο χυμός του ροδιού μπορεί να επιβραδύνει την πρόοδο του καρκίνου του προστάτη. Ο χυμός του ροδιού φαίνεται να έχει καρδιοπροστατευτική δράση καθώς μελέτες δείχνουν ότι βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος σε ασθενείς με καρδιαγγειακά νοσήματα, κατεβάζει την αρτηριακή πίεση (συγκεκριμένα τη συστολική) και εμποδίζει την οξείδωση της κακής χοληστερόλης (LDL). Το καθάρισμα του ροδιού μπορεί να χρειάζεται λίγη υπομονή αλλά η γευστική του και διατροφική του αξία θα σας αποζημιώσει. Επίσης, μπορείτε να προσθέσετε τους σπόρους του ροδιού στο γιαούρτι, στις σαλάτες, στο ρύζι, στο κουσκούς ή να κάνετε ωραίες σάλτσες για τα ψητά κρεατικά.

Κολοκύθα
Η σάρκα της κολοκύθας είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, καροτενοειδή και φυτικές ίνες. Χρησιμοποιείστε την κολοκύθα και φτιάξτε πίτες αλμυρές ή γλυκιές, προσθέστε τη ψητή στη σαλάτα σας ή φτιάξτε νόστιμα ριζότο. Βέβαια, θρεπτική αξία δεν έχει μόνο η σάρκα αλλά και οι σπόροι της. Οι κολοκυθόσποροι μπορούν να αποτελέσουν ένα γευστικό και θρεπτικό σνακ καθώς είναι πλούσιοι σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Επίσης, οι σπόροι περιέχουν ένα αμινοξύ που βάση μελετών φαίνεται να βοηθά στην ενίσχυση της μνήμης.

Μήλο
Τα μήλα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως είναι οι φυτικές ίνες, σε βιταμίνη C, βιταμίνη Α, φυλλικό οξύ και βιοτίνη σε μέταλλα (φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο) και φυτοχυμικές ουσίες. Τα μήλα βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου λόγω των διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών που περιέχονται σε αυτό. Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση μήλων κάνει καλό στην καρδιά κυρίως μειώνοντας την κακή χοληστερόλη, αλλά και στο μυαλό, αφού φαίνεται ότι προστατεύει από τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Τέλος, το μήλο λόγω του χαμηλού του γλυκαιμικού δείκτη βοηθάει στη διατήρηση των επιπέδων της γλυκόζης σε σταθερά επίπεδα γεγονός που το κάνει καλή επιλογή για σνακ από άτομα με διαβήτη ή άτομα που βρίσκονται σε προσπάθεια απώλειας βάρους.

Πορτοκάλι
Το πορτοκάλι είναι το κατεξοχήν φρούτο του χειμώνα. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, και περιέχει σάκχαρα, κάλιο, ασβέστιο,φώσφορο και βιταμίνη Α. Οι αντιοξειδωτικές του ιδιότητες το καθιστούν ένα από τα φρούτα που βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού και στην απώλεια κιλών.Ένα πορτοκάλι έχει πάνω από 170 διαφορετικά θρεπτικά συστατικά και περισσότερα από 60 φλαβονοειδή, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι έχουν αντικαρκινική και αντιφλεγμονώδη δράση, αλλά και ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.
Εκτός από τη συμβολή του στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και την πρόληψη ασθενειών, η κατανάλωση ενός ποτηριού φρεσκοστυμμένου χυμού πορτοκαλιού κάθε πρωί έχει ακόμη ένα ευεργετικό αποτέλεσμα: «ξυπνάει» το μυαλό, αυξάνοντας την πνευματική εγρήγορση και την ικανότητα συγκέντρωση της προσοχής, και βελτιώνοντας τους χρόνους αντίδρασης.
Οι ευνοϊκές αυτές επιδράσεις διαρκούν επί ώρες, με αποτέλεσμα το μεσημέρι να είναι πολύ πιο δραστήριοι και λειτουργικοί όσοι πίνουν χυμό με το πρωινό τους.

 

Πηγή: Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας

179.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Hape Happy Family Ξύλινο Κουκλόσπιτο Mansion (E3405Α)
16.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παιδική φόρμα
89.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Duchess of Nemours
19.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο μπουφάν πράσινο DMN για αγόρι
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έτσι μπορεί να ισορροπήσει μια μαμά δουλειά και οικογένεια!

Έτσι μπορεί να ισορροπήσει μια μαμά δουλειά και οικογένεια!

Δεν είναι ό,τι πιο εύκολο να είσαι μανούλα και να έχεις παράλληλα…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μα είναι δυνατόν να λες αυτές τις φράσεις στο παιδί σου;

Μα είναι δυνατόν να λες αυτές τις φράσεις στο παιδί σου;

«Μικρά είναι, δεν πειράζει, δεν καταλαβαίνουν!» Και όμως, μπορεί να είναι μικρά…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Νομίζω ότι ο μπαμπάς μου είναι σούπερ ήρωας…»: Μια καταπληκτική ιστορία σε σκίτσα (pics)

«Νομίζω ότι ο μπαμπάς μου είναι σούπερ ήρωας…»: Μια καταπληκτική ιστορία σε σκίτσα (pics)

Ένα παιδί εξηγεί γιατί βλέπει τον μπαμπά του ως σούπερ ήρωα.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δυσάρεστη αναπνοή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και πώς να την καταπολεμήσετε

Δυσάρεστη αναπνοή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και πώς να την καταπολεμήσετε

Με σωστή στοματική υγιεινή και διατροφή.
Διάβασε τη συνέχεια

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies