Αυτές είναι οι τροφές χωρίς γλουτένη για όσους παρουσιάζουν δυσανεξία

Αυτές είναι οι τροφές χωρίς γλουτένη για όσους παρουσιάζουν δυσανεξία

Η διατροφή χωρίς γλουτένη είναι μια διατροφή που αποκλείει την πρωτεΐνη «γλουτένη», η οποία βρίσκεται σε σπόρους όπως το σιτάρι, το κριθάρι, η σίκαλη και το τριτικάλε (μια διασταύρωση σιταριού και σίκαλης). Ποιες είναι οι τροφές που επιτρέπονται σε μία δίαιτα χωρίς γλουτένη;

Αυτές είναι οι τροφές χωρίς γλουτένη για όσους παρουσιάζουν δυσανεξία

Η διατροφή χωρίς γλουτένη πρώτα από όλα είναι μια θεραπεία για τα άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη ή αλλιώς δυσανεξία στη γλουτένη. Αυτά τα άτομα, θα πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένη διατροφή. Είναι μια χρόνια πάθηση του λεπτού εντέρου με κληρονομική προδιάθεση. Όταν τα άτομα αυτά καταναλώνουν γλουτένη εμφανίζουν συμπτώματα όπως διάρροια, εμετούς, απώλεια σωματικού βάρους, χρόνια κόπωση, ελλειπή ανάπτυξη λόγω δυσαπορρόφησης θρεπτικών συστατικών. Τα συμπτώματα της νόσου υποχωρούν αυτόματα όταν ο ασθενής ακολουθεί δίαιτα ελεύθερης γλουτένης. 

Αυτές είναι λοιπόν οι τροφές που επιτρέπονται στην διατροφή χωρίςγλουτένη:

• Φασόλια, σπόροι, ξηροί καρποί ωμοί (στη φυσική και μη επεξεργασμένη μορφή τους).
• Φρέσκα αυγά.
• Φρέσκα κρέατα, ψάρια και πουλερικά.
• Φρούτα και λαχανικά
• Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα.
• Δημητριακά: ψωμί, φρυγανιές, κράκερς κ.α. παρασκευασμένα από ελεύθερα γλουτένης άλευρα (καλαμποκάλευρο, ρυζάλευρο, πατατάλευρο, αλεύρι από σόγια)
• Πατάτες, γλυκοπατάτες, ρύζι, καλαμπόκι.
• Όλα τα όσπρια
• Σούπες, αφεψήματα, ζάχαρη, μέλι, καρύδα, αλάτι, πιπέρι, κανέλα, μπαχαρικά, καρυκεύματα, μυρωδικά, ελιές, ξίδι από σταφύλι, σόδα, μουστάρδα, σάλτσα από ντομάτα.

Επίσης, πολλά σιτηρά και τροφές που περιέχουν άμυλο μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας διατροφής χωρίς γλουτένη.

Αραρούτι
Φαγόπυρος
Καλαμπόκι και καλαμποκάλευρο
Λιναρόσπορος
Άλευρα χωρίς γλουτένη (από ρύζι, σόγια , καλαμπόκι, πατάτα, φασόλια)
Καλαμπόκι τύπου Hominy
Κεχρί
Κινόα
Ρύζι
Σόργος
Σόγια
Ταπιόκα
Τέφ

Σε φυσιολογικές καταστάσεις δεν υπάρχει λόγος να αφαιρέσουμε αποκλειστικά τη γλουτένη από τη διατροφή μας νομίζοντας ότι έτσι θα μειωθεί το βάρος ή ότι τελικά είναι αυτή υπεύθυνη για το πρήξιμο στη κοιλιά. Οπως σε όλα τα πράγματα χρειάζεται ισορροπία και μέτρο...

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Έχω μπει στην εμμηνόπαυση αλλά είδα αίμα, γιατί συμβαίνει αυτό;

Έχω μπει στην εμμηνόπαυση αλλά είδα αίμα, γιατί συμβαίνει αυτό;

Τι είναι η μετεμμηνοπαυσιακή κολπική αιμόρροια και γιατί συμβαίνει; 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δέκα υπέροχες φωτογραφίες παιδιών με το νεογέννητο αδελφάκι τους

Δέκα υπέροχες φωτογραφίες παιδιών με το νεογέννητο αδελφάκι τους

Τα μεγαλύτερα αδέλφια ποζάρουν με το νέο μέλος της οικογένειάς τους.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μαμά και διατροφή: Δέκα καλοκαιρινά φρούτα για απώλεια βάρους και ενυδάτωση

Μαμά και διατροφή: Δέκα καλοκαιρινά φρούτα για απώλεια βάρους και ενυδάτωση

Καλοκαιρινά φρούτα με λίγες θερμίδες για υγιή απώλεια βάρους.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εσείς πόσα γνωρίζετε για το Ίδρυμα «Η Θεοτόκος»;

Εσείς πόσα γνωρίζετε για το Ίδρυμα «Η Θεοτόκος»;

Η αγνή παιδικότητα των νέων αυτών με τη μοναδική της φαντασιωσική δύναμη…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2022 Mothersblog.gr - All rights reserved