Διατροφή και γονιμότητα: Ποιες τροφές την ενισχύουν

Διατροφή και γονιμότητα: Ποιες τροφές την ενισχύουν

Η διατροφή και ο υγιεινός τρόπος ζωής είναι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τη γονιμότητα.

Διατροφή και γονιμότητα: Ποιες τροφές την ενισχύουν

Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, οι γυναίκες μπορούν να προσέξουν ή να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες ώστε να ενισχύσουν τη γονιμότητά τους. Τι πρέπει λοιπόν να εντάξετε στη διατροφή σας; Η  διαιτολόγος του Mothersblog Ευσταθία Παπαδά προτείνει:

-Καταναλώνετε 3-5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Θυμηθείτε ότι όσο πιο πολύχρωμα τα λαχανικά και τα φρούτα που επιλέγετε, τόσο περισσότερες βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά λαμβάνετε.
-Καταναλώνετε ψάρια 1-2 φορές σε εβδομαδιαία βάση. Αποφύγετε όμως τα μεγάλα ψάρια που είναι πλούσια σε υδράργυρο, όπως ο ξιφίας.
-Επιλέγετε τροφές πλούσιες σε σίδηρο για να αποφύγετε την αναιμία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Πέρα από το κόκκινο κρέας, ο σίδηρος βρίσκεται στα αυγά (καλά μαγειρεμένα), στα δημητριακά ολικής άλεσης και στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
-Καταναλώστε καλές πηγές ψευδαργύρου που είναι ένα απαραίτητο συστατικό για τη γονιμότητα. Θα βρείτε τον ψευδάργυρο στα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς και το κρέας.
-Συζητήστε με το γυναικολόγο σας για την πρόσληψη συμπληρώματος φυλλικού οξέος πριν τη σύλληψη, το οποίο είναι απαραίτητο για την αύξηση του όγκου του αίματος της μέλλουσας μητέρας, για το σχηματισμό των κυττάρων του νέου οργανισμού που αναπτύσσεται και για την ομαλή διαμόρφωση του νευρικού σωλήνα του εμβρύου.

Τι πρέπει να αποφύγετε:
- Αποφύγετε το αλκοόλ. Το ιδανικό θα ήταν να διακόψετε εντελώς την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών τόσο κατά την περίοδο της σύλληψης όσο και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς η επίδραση του αλκοόλ στην ανάπτυξη του εμβρύου μπορεί να είναι ιδιαιτέρως επιζήμια.
-Μην καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα καφεΐνης, που πιθανό να συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο αποβολών. Οι περισσότεροι επιστημονικοί φορείς συστήνουν ως ανώτατο όριο τα 200mg καφεΐνης ημερησίως.
-Προσοχή με την υπερβολική κατανάλωση του κόκκινου κρέατος καθώς αυξάνει το επίπεδο της αμμωνίας στο σώμα, κάτι που μπορεί να παρεμποδίσει τη γονιμοποίηση του ωαρίου στη μήτρα.
-Αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση κατεργασμένης ζάχαρης.

Τέλος, μην ξεχνάτε την καλή ενυδάτωση (τουλάχιστον 6 ποτήρια νερού καθημερινά), τη διακοπή του καπνίσματος και τις επαρκείς ώρες ύπνου που θα προετοιμάσουν το σώμα σας να μεγαλώσει μία νέα ζωή.

38.49 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ADIDAS ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ - ΓΚΡΙ
20.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΙΑ - ΧΑΚΙ
38.70 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Υπνόσακος Αμάνικος Σχέδιο 50 Ρόζ Baby Oliver
19.96 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Sigikid Τσάντα γυμναστηρίου Πριγκίπισσα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Παιδική νηστεία: Από ποια ηλικία μπορεί να νηστεύει ένα παιδί;

Παιδική νηστεία: Από ποια ηλικία μπορεί να νηστεύει ένα παιδί;

Πότε μπορεί να νηστέψει ένα παιδί;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μηνιγγίτιδα Β: Ο «εποχικός» φόβος κάθε μανούλας

Μηνιγγίτιδα Β: Ο «εποχικός» φόβος κάθε μανούλας

H άνοιξη θεωρείται από τις περισσότερες από εμάς μία ιδιαίτερα «επικίνδυνη» εποχή…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Επιτρέπεται ο χαλβάς στην εγκυμοσύνη;

Επιτρέπεται ο χαλβάς στην εγκυμοσύνη;

Χαλβάς κατά την εγκυμοσύνη: Επιτρέπεται ή όχι; 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Δούκισσα Νομικού: Έγκυος για δεύτερη φορά (pics&vid)

Δούκισσα Νομικού: Έγκυος για δεύτερη φορά (pics&vid)

Έγκυος για δεύτερη φορά!
Διάβασε τη συνέχεια
PlusQueen

Best of DPG network

MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies