Ανθυγιεινά τα προϊόντα που διαφημίζουν διάσημοι καλλιτέχνες- Τι αποκαλύπτει σχετική έρευνα

Ανθυγιεινά τα προϊόντα που διαφημίζουν διάσημοι καλλιτέχνες- Τι αποκαλύπτει σχετική έρευνα

Διάσημα «αστέρια» της ποπ μουσικής συχνά «δανείζουν» το πρόσωπό τους στις διαφημιστικές καμπάνιες διαφόρων εμπορικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων τροφίμων και ποτών, στοχεύοντας κυρίως σε παιδιά και εφήβους.

Ανθυγιεινά τα προϊόντα που διαφημίζουν διάσημοι καλλιτέχνες- Τι αποκαλύπτει σχετική έρευνα

Όμως μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η πρώτη του είδους της, κατέληξε στο αποκαλυπτικό συμπέρασμα ότι σχεδόν όλα αυτά τα προϊόντα είναι χαμηλής διατροφικής ποιότητας, αν όχι τελείως ανθυγιεινά.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια ψυχολογίας Μπραγκ του Τμήματος Υγείας του Πληθυσμού στο Ιατρικό Κέντρο Langone του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Pediatrics" της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, προειδοποιούν ότι αυτές οι διαφημίσεις συμβάλλουν στην παιδική και εφηβική παχυσαρκία.

Η μελέτη επισημαίνει ότι ποτά και ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη, τροφές φαστ φουντ και γλυκά είναι ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα προϊόντα που «υιοθετούνται» από διασημότητες της μουσικής. Αντίθετα, ούτε ένα μουσικό «αστέρι» δεν συμμετέχει σε καμπάνια για την προώθηση φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης κ.α.

Οι ερευνητές ανέλυσαν μια μεγάλη γκάμα διαφημίσεων (τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, έντυπες κ.α.) που εμφανίσθηκαν τα τελευταία 14 χρόνια, συνεχίζοντας μια αντίστοιχη έρευνα που είχαν κάνει προ τριετίας με διαφημίσεις στις οποίες πρωταγωνιστούσαν διάσημοι αθλητές. Επίσης κατέγραψαν τις εμφανίσεις καλλιτεχνών σε συναυλίες, όπου ο χορηγός ήταν κάποια εταιρεία ή ένα προϊόν.

Διαπιστώθηκε ότι από τους 163 πιο δημοφιλείς τραγουδιστές, οι 65 έχουν συνδέσει το όνομά τους με 57 τρόφιμα ή ποτά 38 εταιρειών. Η ανάλυση των διαφημιζόμενων προϊόντων έδειξε ότι το 81% των τροφίμων έχουν χαμηλή διατροφική ποιότητα, ενώ το 71% των ποτών περιέχουν ζάχαρη.

Ανάμεσα στους καλλιτέχνες αυτούς, είναι οι Μπιγιονσέ, Τζάστιν Τιμπερλέικ, Μπρίτνεϊ Σπίαρς, will.i.am, Κριστίνα Αγκιλέρα, Μαράϊα Κάρεϊ, Ενρίκε Ιγκλέσιας, Κέιτι Πέρι, Σακίρα κ.α.

«Είναι σημαντικό να αυξήσουμε την επίγνωση της κοινής γνώμης για το πώς οι εταιρείες χρησιμοποιοούν διασημότητες δημοφιλείς στο κοινό, προκειμένου να προωθήσουν στην αγορά τα ανθυγιεινά προϊόντα τους», δήλωσε η Μπραγκ.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής των ΗΠΑ, οι εταιρείες τροφίμων και ποτών δαπανούν περίπου δύο δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για διαφημίσεις που απευθύνονται ειδικά στους νέους, με αποτέλεσμα ο μέσος έφηβος να βλέπει 5.900 διαφημίσεις το χρόνο και το μέσο παιδί 4.700. Επιπλέον, εκατοντάδες εκατομμύρια είναι οι παρακολουθήσεις μουσικών βίντεο στο YouTube, οι οποίες περιέχουν διαφημίσεις ή διαφημιστικών βίντεο όπου συμμετέχουν καλλιτέχνες.

Οι εταιρείες τροφίμων και ποτών έχουν αυτοδεσμευθεί να μην στοχεύουν με το μάρκετίνγκ τους παιδιά κάτω το 12 ετών, όμως, όπως είπε η Μπραγκ, η αυτοδέσμευση αυτή πρέπει να επεκταθεί και στους εφήβους.

Προηγούμενες επιδημιολογικές και ψυχολογικές μελέτες έχουν συμπεράνει ότι όλο αυτό το μάρκετινγκ παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση της παχυσαρκίας ήδη από την παιδική ηλικία. Οι ερευνητές κάλεσαν τους καλλιτέχνες να αξιοποιήσουν την επιρροή που έχουν στη νεολαία για να της «περνάνε» θετικά και υγιεινά μηνύματα σχετικά με τη διατροφή.

9.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Adriatic Magic Unicorn Κουβαδάκι-Αξεσουάρ-Τσάντα (913)
34.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Kaissa Επιτραπέζιο Βίκινγκς-Οι Επιδρομείς Της Βόρειας Θάλασσας (KA112547)
19.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Quut Φτυάρι άμμου με σίτα
25.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zoggs Εκπαιδευτικό Σωσίβιο 12-18 Μηνών πορτοκαλί
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Το μικρό μου "μαύρο πρόβατο"»: Όταν το παιδί σας είναι ανεπιθύμητο

«Το μικρό μου "μαύρο πρόβατο"»: Όταν το παιδί σας είναι ανεπιθύμητο

Στέκεσαι σε μικρή απόσταση από το βλαστάρι σου! Το κοιτάζεις και αναρωτιέσαι…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Από ποια ηλικία τα παιδιά μπορούν να διασχίσουν με ασφάλεια το δρόμο;

Από ποια ηλικία τα παιδιά μπορούν να διασχίσουν με ασφάλεια το δρόμο;

Τι δείχνει έρευνα.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Η «διαστημική» τεχνολογία που εκτόξευσε τη φαντασία της μικρής μου στα αστέρια

Η «διαστημική» τεχνολογία που εκτόξευσε τη φαντασία της μικρής μου στα αστέρια

Πλανήτες, αστέρια και πολλά ακόμη πολύχρωμα ουράνια σώματα δημιουργούν εικόνες μοναδικής ομορφιάς. 
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πράσινο τσάι: 11 ιδιότητες που έχει και που δεν γνωρίζετε

Πράσινο τσάι: 11 ιδιότητες που έχει και που δεν γνωρίζετε

Αν σας αρέσει το πράσινο τσάι σίγουρα θα βρείτε τις παρακάτω πληροφορίες…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies