Γιατί είναι σημαντικός ο σίδηρος κατά την εγκυμοσύνη;

Γιατί είναι σημαντικός ο σίδηρος κατά την εγκυμοσύνη;

Ο σίδηρος είναι ουσιώδης στην εγκυμοσύνη γιατί βοηθά τα ερυθρά αιμοσφαίρια να μεταφέρουν οξυγόνο στο σώμα και μέσω του πλακούντα στο μωρό.

Γιατί είναι σημαντικός ο σίδηρος κατά την εγκυμοσύνη;

Είναι σημαντική επίσης για την παραγωγή οστών, χόνδρων και άλλων συνδετικών ιστών. Πολλές γυναίκες δεν παίρνουν αρκετό σίδηρο στην εγκυμοσύνη ( οι έγκυες χρειάζονται 27 mg την ημέρα, ενώ οι άλλες μόνο 18 mg).

Υπάρχουν δύο τύποι σιδήρου: ο αιμικός σίδηρος που βρίσκεται σε ζωικές τροφές (αυγά, άπαχο κρέας, πουλερικά και ψάρια), και απορροφάται ευκολότερα και ο μη αιμικός σίδηρος που βρίσκεται σε φυτικές τροφές ( πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ξερά φρούτα, ξηροί καρποί, βρόμη, όσπρια και εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού), που απορροφάται δυσκολότερα.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το σώμα σας παράγει σχεδόν 50% περισσότερο αίμα από ότι συνήθως και αυτός είναι ο λόγος που χρειάζεστε επιπλέον αιμοσφαιρίνη και επομένως επιπλέον σίδηρο. Παράλληλα, καθώς το μωρό μεγαλώνει, η ανάγκη για περισσότερο σίδηρο αυξάνεται, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο της κύησης. Η έλλειψη σιδήρου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συνδέεται με διάφορες επιπλοκές της κύησης όπως πρόωρο τοκετό, χαμηλό βάρος μωρού, βρεφική θνησιμότητα κ.α .

Ο σίδηρος είναι απαραίτητος όχι μόνο για την ομαλή πορεία της κύησης, αλλά και για να μην υπάρχουν κίνδυνοι για τη μητέρα κατά τη διάρκεια του τοκετού. Μια ενδεχόμενη αναιμία υπάρχει ο κίνδυνος να επιδεινωθεί σημαντικά στην περίπτωση που υπάρξει μεγάλη απώλεια αίματος στον τοκετό. Επιπλέον, η αναιμία μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία ανάρρωσης του οργανισμού μετά τη γέννα. Τέλος, λάβετε υπόψη ότι ένας υγιής οργανισμός θα χρειαστεί περίπου δύο χρόνια για να ανακτήσει τα αποθέματα σιδήρου που είχε πριν από τη διαδικασία της εγκυμοσύνης και του τοκετού. Σε κάθε περίπτωση, οι γυναικολόγοι συστήνουν τη συνέχιση της λήψης συμπληρώματος τουλάχιστον για 40 μέρες μετά τον τοκετό ή και μέχρι τη διακοπή του θηλασμού.

Τα πιο πλούσια τρόφιμα σε σίδηρο
Ανά 100 γρ                                                      Σίδηρος σε mg
Σπλήνα αρνιού                                                      38,70
Bρόμη με σταφίδες (πρωϊνού)                       32,70
Νιφάδες πρωινού από καλαμπόκι                31
Νιφάδες βρόμης αποφλοιωμένες             15,70
Πασατέμπος                                                          15
Σουσάμι                                                              14,70
Σουπιές                                                              10,80
Πιπεριές                                                             10,40
Συκώτι αρνιού                                                10,20
Χταπόδι                                                              9,50
Ντομάτα λιαστή                                               9,10
Δημητριακά πρωϊνού                                   8,20
Πράσα                                                                7,60
Ηλιόσπορος                                                     6,80
Συκώτι μοσχαρίσιο                                        6,30
Βερίκοκα αποξηραμένα                              6,30
Κάσιους                                                                   6
Φιστίκια, αμύγδαλα                                        4,50
Χοιρινό                                                                4,25
Μοσχάρι                                                           3,90
Κατσίκι                                                               3,70
Φασόλια ξερά                                                    3,70
Μακαρόνια                                                      3,60
Σπανάκι                                                             3,60
Δαμάσκηνα αποξηραμένα                          3,50
Ρύζι                                                                   3,50
Αγκινάρες                                                       3,40
Φακές                                                               3,30
Γαρίδες                                                           3,10
Καρύδια                                                         3,10

Ο γιατρός σας είναι εκείνος που θα σας υποδείξει τι πρέπει να τρώτε για την ενίσχυση του σιδήρου και επίσης αν θα πάρετε συμπλήρωμα σιδήρου.

30.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Επιτραπέζιο 'Polyssimo challenge'
6.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Μίνι Παιχνίδι Ταξιδίου 'Stori'
6.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Μίνι Παιχνίδι Ταξιδίου 'Katupri'
22.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Haba Επιτραπέζιο 'Xώρες της Ευρώπης'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Είναι καλό να κλαίνε και οι μαμάδες πού και πού...

Είναι καλό να κλαίνε και οι μαμάδες πού και πού...

Η μητρότητα αποτελεί ρόλο δύσκολο και απαιτητικό.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Πόσα γλυκά πρέπει να καταναλώνει ένα παιδί;

Πόσα γλυκά πρέπει να καταναλώνει ένα παιδί;

Η διατροφή των παιδιών απασχολεί πολλούς γονείς και είναι απολύτως φυσιολογικό.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Μαρίνα Ασλάνογλου: Κι όμως αυτή τη φορά τα βλέμματα τράβηξε ο κούκλος γιος της στο Instagram (pics)

Μαρίνα Ασλάνογλου: Κι όμως αυτή τη φορά τα βλέμματα τράβηξε ο κούκλος γιος της στο Instagram (pics)

Να που αυτή τη φορά τα βλέμματα δεν τα τράβηξε η Μαρίνα…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Εκπαιδευτικά κουίζ για μικρά παιδιά: Μαθαίνουν τα χρώματα και τα ζώα (vids)

Εκπαιδευτικά κουίζ για μικρά παιδιά: Μαθαίνουν τα χρώματα και τα ζώα (vids)

Ένας έξυπνος τρόπος να διασκεδάσει αλλά και να μάθει το παιδί.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Τα πάντα για τον Αυτισμό

©2012-2020 Mothersblog.gr - All rights reserved
Αναστασία Ρουβά: 10 φωτογραφίες που δείχνουν πόσο έχει αλλάξει χρόνο με τον χρόνο