Ποιες είναι οι θετικές επιδράσεις της υδροθεραπείας στην εγκυμοσύνη

Ποιες είναι οι θετικές επιδράσεις της υδροθεραπείας στην εγκυμοσύνη

Όταν το ανθρώπινο σώμα βρίσκεται ολόκληρο μέσα στο νερό, το βάρος του αντιστοιχεί στο 1/10 του βάρους του έξω από το νερό, λόγω της άνωσης.

Ποιες είναι οι θετικές επιδράσεις της υδροθεραπείας στην εγκυμοσύνη

Δεδομένου ότι το ίδιο ισχύει και για την έγκυο, αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της άσκησης στο νερό. Η υδροθεραπεία έχει ποικίλα θετικά αποτελέσματα στην εγκυμοσύνη επιδρώντας σε όλα τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού. Σύμφωνα με την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία και την φυσικοθεραπεύτρια Μαρία Στεφάνου, οι γυναίκες που είναι έγκυες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

• Επειδή η μήτρα αλλάζει ριζικά, τόσο σε μέγεθος όσο και σε σχήμα, χρειάζεται ισχυρό μυϊκό σύστημα για να τη διατηρήσει στη σωστή θέση. Η άσκηση στο νερό εξασφαλίζει καλό μυϊκό τόνο, τόσο των μυών του πυελικού εδάφους όσο και των κοιλιακών, βελτιώνοντας την υποστήριξη της μήτρας και τη λειτουργία των εντέρων και άλλων οργάνων που μετατοπίζονται από την αναπτυσσόμενη μήτρα.
• Όσο η εγκυμοσύνη εξελίσσεται, το βάρος του σώματος αυξάνει και το κέντρο βάρους του μετατοπίζεται, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το φορτίο στη σπονδυλική στήλη, στα ισχία (λεκάνη) και στα γόνατα. Η άσκηση στο νερό εξασφαλίζει ισχυρό μυϊκό σύστημα - που μειώνει το φορτίο στις αρθρώσεις - καθώς και καλή στάση.
• Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το μέγεθος και το βάρος των μαστών αυξάνεται. Οι κατάλληλες ασκήσεις στο νερό ενδυναμώνουν τους μυς του θώρακα, υποστηρίζοντας τους μαστούς.
• Ένα ισχυρό μυϊκό σύστημα βοηθά, επιπλέον, στη διατήρηση των οστών της λεκάνης σε κατάλληλη θέση σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα κατά τη διαδικασία του τοκετού. Ο έλεγχος των μυών του πυελικού εδάφους που εξασφαλίζεται με την άσκηση στο νερό επιτρέπει την ευκολότερη δίοδο του εμβρύου από το «κανάλι» του τοκετού. Ακόμα και αν ο τοκετός πραγματοποιηθεί με καισαρική τομή, η άσκηση των κοιλιακών μυών μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία επούλωσης.
• Μια λιγότερο εμφανής αλλαγή του σώματος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι η αύξηση της παροχής αίματος κατά 25-50%. Ένα συχνό πρόγραμμα άσκησης στο νερό προετοιμάζει το καρδιαγγειακό σύστημα ώστε να αντεπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις. Έτσι, η άσκηση στο νερό θα βοηθήσει στον περιορισμό του οιδήματος των άκρων και στην πρόληψη κιρσών και αιμορροΐδων, η παρουσία των οποίων είναι συχνή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
• Η καλή φυσική κατάσταση - αποτέλεσμα της άσκησης στο νερό - βοηθά στην καταπολέμηση της κόπωσης.
• Η άσκηση στο νερό μπορεί να βοηθήσει επίσης στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Με το να βρίσκεστε μέσα στο νερό και μόνο, το σώμα μπορεί να αποβάλει φυσικά το πλεονάζον νερό και τα άλατα. Συχνά, η κατακράτηση νερού μπορεί να οδηγήσει σε οίδημα και δυσκολία στην κίνηση των αστραγάλων και των καρπών, καθώς και σε επικίνδυνη αύξηση της αρτηριακής πίεσης.
• Η άσκηση στο νερό βοηθά την αναπνοή, αφού, όταν βρίσκεστε σε οριζόντια θέση κολυμπώντας, η πίεση της μήτρας στο διάφραγμα είναι μικρότερη. Επίσης, η οριζόντια θέση βοηθά τη ροή του αίματος.
• Τόσο κατά την κολύμβηση όσο και κατά τις ασκήσεις στο νερό, η υποστήριξη που αυτό παρέχει βοηθά στην ανακούφιση της ουροδόχου κύστης και των άλλων οργάνων της λεκάνης από το βάρος της μήτρας.
• Η κολύμβηση και οι ασκήσεις στο νερό βοηθούν επίσης στην ευκαμψία των αρθρώσεων και στην ελαστικότητα του μυϊκού συστήματος.

Προφυλάξεις κατά την υδροθεραπεία σε περίοδο εγκυμοσύνης
• Το νερό πρέπει να είναι καθαρό και το περιβάλλον ασφαλές.
• Η θερμοκρασία του νερού πρέπει να είναι περίπου 28οC. Είναι πολύ σημαντικό να αποφεύγετε την υπερθέρμανση γιατί κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης οι αλλαγές του καρδιοαναπνευστικού συστήματος μειώνουν την ικανότητα του οργανισμού να προσαρμόζεται στην αύξηση της θερμοκρασίας.

Επιπλέον, η αύξηση της θερμοκρασίας πέρα από τα φυσιολογικά όρια μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ανάπτυξη του εμβρύου, ειδικά κατά τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης.

69.90 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Viga Ξύλινο Ποδήλατο Ισορροπίας
40.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
ΠΑΙΔΙΚΑ SNEAKERS ALL STAR
14.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Αμάνικο γιλέκο με χρωματιστό φερμουάρ
22.50 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παντελόνι Mini Raxevsky
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κορσές μετά τον τοκετό: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Κορσές μετά τον τοκετό: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Να φορέσετε ή όχι κορσέ, μετά τον τοκετό;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Η αξία της οικογένειας, μέσα από τρυφερά σκίτσα που θα σας συγκινήσουν

Η αξία της οικογένειας, μέσα από τρυφερά σκίτσα που θα σας συγκινήσουν

Η ομορφιά της οικογένειας, μέσα από συγκινητικά σκίτσα.
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Κάτια Ζυγούλη: Η απίθανη φωτογραφία του μικρού Απόλλωνα με την τούρτα γενεθλίων του

Κάτια Ζυγούλη: Η απίθανη φωτογραφία του μικρού Απόλλωνα με την τούρτα γενεθλίων του

Σε ποιον λέτε ότι μοιάζει ο Απόλλων;
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αντιμετωπίστε τον πονοκέφαλο με αυτά τα εφτά βότανα (pics)

Αντιμετωπίστε τον πονοκέφαλο με αυτά τα εφτά βότανα (pics)

Δείτε πώς θα αντιμετωπίσετε τον πονοκέφαλο με φυσικούς τρόπους.
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης