Οι διατροφικές συνήθειες που αυξάνουν το σωματικό βάρος χωρίς να το γνωρίζουμε

Οι διατροφικές συνήθειες που αυξάνουν το σωματικό βάρος χωρίς να το γνωρίζουμε

Η κατάσταση του σωματικού μας βάρους είναι το αποτέλεσμα της συνδυασμένης επίδρασης ποικίλων παραγόντων, στους οποίους περιλαμβάνονται και συγκεκριμένες συμπεριφορές που υιοθετούμε στην καθημερινότητά μας.

Οι διατροφικές συνήθειες που αυξάνουν το σωματικό βάρος χωρίς να το γνωρίζουμε

Βασικά, πρόκειται για τις συνήθειες διατροφής και σωματικής δραστηριότητας που έχουμε, καθώς και άλλες συμπεριφορές που σχετίζονται για παράδειγμα με τις προσπάθειες ελέγχου του βάρους ή ακόμα και με τον ύπνο ύπνο μας. Οι σημαντικότερες από αυτές, που φαίνεται να αντιμάχονται τη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους, σύμφωνα με τους επιστημονικούς συνεργάτες του προγράμματος Ευζην είναι:

Διατροφικές συμπεριφορές

• Αυξημένη κατανάλωση γρήγορου φαγητού
Η κατανάλωση γρήγορου φαγητού οδηγεί σε αυξημένη πρόσληψη ενέργειας, λίπους και αλατιού και επηρεάζει, τελικά, αρνητικά, τόσο την ποσότητα, όσο και την ποιότητα της συνολικής σου διατροφής. Συνεπώς, καλό είναι να αποφεύγεις τη συστηματική κατανάλωση γρήγορου φαγητού, ενώ, αντιθέτως, να επιζητάς το φαγητό στο σπίτι. Στις περιπτώσεις που τρως έξω, σκέψου να βρίσκεις πιο υγιεινές εναλλακτικές επιλογές, π.χ. μικρό μέγεθος μερίδας, ύπαρξη λαχανικών, ψητά αντί τηγανιτά προϊόντα.
• Αυξημένη κατανάλωση αναψυκτικών και χυμών με ζάχαρη
Η κατανάλωση αναψυκτικών και χυμών με ζάχαρη φαίνεται να συνδέεται με αυξημένο σωματικό βάρος, διότι αυξάνει τη θερμιδική σου πρόσληψη. Από τα διάφορα προϊόντα αυτού του είδους, καλύτερα να επιλέγεις αναψυκτικά και χυμούς χωρίς ζάχαρη, τύπου "light", αλλά σε γενικές γραμμές, να προτιμάς το νερό, το οποίο αποτελεί το καλύτερο μέσο ενυδάτωσης.
• Παράλειψη πρωινού γεύματος
Η παράλειψη του πρωινού γεύματος έχει φανεί ότι σε αποτρέπει από το να διατηρείς το βάρος σου σε υγιή επίπεδα. Είναι σημαντικό να εντάξεις την κατανάλωση πρωινού γεύματος στην καθημερινότητά σου, καθώς μειώνει την πείνα σου και σε αποτρέπει από την υπερκατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα.
• Αυξημένη κατανάλωση ενδιάμεσων σνακ
Γενικά, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης δίαιτας συστήνεται η κατανάλωση 2-3 σνακ, μεταξύ των κύριων γευμάτων. Η αυξημένη, όμως, κατανάλωση ενδιάμεσων σνακ μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητη αύξηση του βάρους σου, ιδιαιτέρως, στην περίπτωση που έχουν υψηλό ενεργειακό περιεχόμενο και χαμηλή θρεπτική αξία. Συνεπώς, προτίμησε να καταναλώνεις στην ενδεδειγμένη ποσότητα πλήρη και ισορροπημένα σνακ, όπως φρούτα, ψωμί, γιαούρτι ή αβγό.

Συμπεριφορές σωματικής δραστηριότητας

• Μειωμένα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας
Τα μειωμένα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας αυξάνουν την πιθανότητα υπερβάλλοντος σωματικού βάρους. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να υιοθετείς σε καθημερινή βάση 60 λεπτά μέτριας έως υψηλής έντασης σωματική δραστηριότητα, όπως για παράδειγμα, περπάτημα, ποδηλασία, κολύμβηση, κ.ά., με σκοπό τη διατήρηση του σωματικού σου βάρους σε υγιή επίπεδα.
• Αυξημένα επίπεδα καθιστικών δραστηριοτήτων
Τα αυξημένα επίπεδα καθιστικών δραστηριοτήτων, όπως είναι η παρακολούθηση τηλεόρασης, η χρήση υπολογιστή και η ενασχόληση με ηλεκτρονικά παιχνίδια, σχετίζονται, επίσης, με αυξημένο σωματικό βάρος. Το πρόβλημα εντείνεται, όταν συνδυάζονται με την κατανάλωση ενεργειακά πυκνών τροφίμων, αφού δεν αντιλαμβάνεσαι καν την ποσότητα που καταναλώνεις. Συνεπώς, προτείνεται η ενασχόλησή σου με την οθόνη να μην ξεπερνάει τις 2 ώρες ημερησίως.

Άλλες συμπεριφορές

• Μικρή διάρκεια ύπνου
Η μικρή διάρκεια ύπνου (λιγότερο από 8 ώρες) φαίνεται ότι μπορεί να συνδέεται με αυξημένο σωματικό βάρος, εξαιτίας, τόσο της αύξησης της όρεξης, όσο και της μείωσης των επιπέδων σωματικής δραστηριότητας (λόγω της κούρασης που επιφέρει). Φρόντισε, επομένως, να κοιμάσαι το βράδυ τουλάχιστον 10- 11 ώρες.
• Μη ενδεδειγμένες συμπεριφορές για τον έλεγχο του σωματικού βάρους
Στις συμπεριφορές αυτές ανήκει, για παράδειγμα, το να υιοθετείς αυστηρές δίαιτες, οι οποίες, αντίθετα με το τι υπόσχονται, οδηγούν παραδόξως σε αύξηση βάρους. Αυτό φαίνεται να συμβαίνει, διότι το άτομο μετά από τη φάση στέρησης που του επιβάλλουν διάφορα τέτοια είδη δίαιτας, περνά στην αντίθετη φάση, της υπερκατανάλωσης τροφής. Η διαιτομανία, συνεπώς, και περίεργες μη ισορροπημένες δίαιτες θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποφεύγονται, όχι μόνο για τις επιπτώσεις στο βάρος σου, αλλά και γενικά στην υγεία σου.

59.95 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παλτώ μονόχρωμο με γουνάκι
39.99 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Παιδικά αθλητικά παπούτσια Puma
44.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Zenit Ξύλινο κουκλόσπιτο Κάστρο
86.00 €
ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ
Djeco Κουκλόσπιτο Το σπίτι με τα χρώματα
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού: Η παραβίαση γίνεται με πολλές & αρκετά σκληρές μορφές

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού: Η παραβίαση γίνεται με πολλές & αρκετά σκληρές μορφές

Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Ένα συγκινητικό γράμμα: «Αγαπημένε μου σύζυγε, συγνώμη που δεν είμαι πια εκείνη που παντρεύτηκες»

Ένα συγκινητικό γράμμα: «Αγαπημένε μου σύζυγε, συγνώμη που δεν είμαι πια εκείνη που παντρεύτηκες»

Μία σύζυγος στέλνει ένα γράμμα στον άνδρα της, όπου του ζητάει συγνώμη,…
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
Αυτή είναι η συνταγή για τη βασική ζύμη για τα χριστουγεννιάτικα μπισκότα

Αυτή είναι η συνταγή για τη βασική ζύμη για τα χριστουγεννιάτικα μπισκότα

Η πιο νόστιμη συνταγή για τα κλασσικά χριστουγεννιάτικα μπισκότα!
Διάβασε τη συνέχεια
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΟ MOTHERSBLOG
«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;» Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής από το Mothersblog.gr

«Τι να μαγειρέψω σήμερα;», αναρωτιέστε ξανά; Αν ναι, τότε ακολουθήστε το πρόγραμμα…
Διάβασε τη συνέχεια
MOTHERTOOLS
novalac-logo
Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η εγκυμοσύνη σας ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Η ανάπτυξη του εμβρύου ανά εβδομάδα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Το μωρό σας μήνα με το μήνα

Υπολογισμός Σύλληψης & Ωορρηξίας

Εξετάσεις

Εξετάσεις

Θηλασμός

Θηλασμός

Μαιευτήριο

Μαιευτήριο

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Ημερομηνία Υπολογισμού Τοκετού

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

Υπολογισμός Εβδομάδας Κύησης

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης